  • Data: 2009-12-30 07:21:06
    Temat: Re: Światło widzialne
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Dez., 00:03, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:
    > hello
    >
    > Wiem co pisze wiki o tym, ale może ktoś zna lepsze opracowania.
    > Do fotografii w podczerwieni sprzedawane są filtry 720nm (podczerwień i
    > światło widzialne), 760nm (granica widzialności), 850nm (poza granicą),
    > 950nm (jeszcze dalej) i 1000G (jeszcze raz dalej).
    > Wobec tego rozumiem, że przez filtr 720nm powinienem trochę widzieć, przez
    > 760 już nie powinienem raczej, a przez kolejne już napewno?
    >
    > Czy ktoś z was widział gdzieś możliwy do kupna filtr odcinający pasmo
    > podczerwone? Oddałem do naprawy jeden z aparatów i wrócił z naprawy bez
> [...]

    qrde pomieszane z poplataniem.
    w pierwszej czesci piszesz o fotografii w podczerwni czyli filtrze
    przepuszczajacym podczerwien , odcinajacym swiatlo o krotszej fali.

    w drugiej czesci piszesz o filtrze odcinajacym podczerwien.

    taki filtr masz wbudowany przed matryca , jako ze matryce w
    odroznieniu od typowych materialow analogowych sa czule na podczewrien
    i odcina sie doplyw tego swiatla.
    zakrecenie filtra odcinajacego podczerwien na obiektyw jest fanaberia
    - chyba ze chcesz fotografowac wnetrze pieca hutniczego ?