  • 41. Data: 2023-10-29 16:47:30
    Temat: Re: Światło na klatce schodowej zdalnie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.10.2023 o 11:47, Mirek pisze:
    > Zasilanie go z rozwartego obwodu przycisku też raczej się nie uda, bo
    > skoro to automat schodowy to prąd niezadziałania będzie niewielki - ale
    > można próbować.

    Są takie, które umożliwiają zastosowanie przycisku z podświetleniem.

    Robert

  • 42. Data: 2023-10-29 16:48:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.10.2023 o 14:00, PeJot pisze:
    > Już tak robiłem. Może by jakąś prowadnicę do tego ?

    I tak zaszpachlujesz. Proste czy wężykiem jedn pies.

    Robert

  • 43. Data: 2023-10-29 16:51:18
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.10.2023 o 13:31, PeJot pisze:
> [...]
    owy-bateryjny-dance-ii-czarny-st-420b-5903669495338.
    html

    > Sprawdzonego gotowca chciałbym. Inaczej czeka mnie kilka metrów rowka w
    > ścianie, a potem malowanie kuchni :>

    Może śrubokrętem wydrapiesz? Bruzdownica zrobi ładny rowek, ale kurzu co
    nie miara. No i po drodze można spotkać jakiś kabel.

    Robert

  • 44. Data: 2023-10-29 17:17:34
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    > Są takie, które umożliwiają zastosowanie przycisku z podświetleniem.

    Przyciski z podświetlaniem są aktualnie zainstalowane na klatce.
    Brakujący N można by dociągnąć z mieszkania, sprzed RCD, ale wracamy do
    punktu że trzeba ryć w ścianie.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 45. Data: 2023-10-29 21:40:58
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    > Są takie, które umożliwiają zastosowanie przycisku z podświetleniem.

    Jeśli są przyciski z podświetleniem to znaczy że kilka mA
    można "kraść" bez wywalania oświetlenia.
    może jakaś mała przetworniczka "5V 5W" lub słabsza da radę ruszyć
    nie wyzwalając oświetlenia?
    Jeśli tak to możesz zastosować modulik na 433MHz z akumulatorkiem i
    przekaźnikiem...
    Tylko że to dość duża rzeźba się robi i nie wsadzisz tego pod włącznik
    do puszki.
    Trzeba by na partyzanta rozkuć głębiej i upchać pod spodem.
    wtedy odpada szpachlowanie malowanie o ile ściana jest
    grubsza niż 12cm...

    Kabelek rozwiązuje sprawę pewniej i bez ryzyka nie powodzenia.
    --
    pzdr, j.r.

  • 46. Data: 2023-10-30 00:05:29
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Raczej jaki sterownik schodowy. Bo one do wyzwalania różnie mogą być
    > skonfigurowane. Może te, które umożliwiają zastosowanie podświetlanego
    > przycisku schodowego.

    No tak, trzeba rozpoznać jak to właściwie steruje tymi przyciskami. Ten
    mój jest normalnym włącznikiem stabilnym a może chodzić o dzwonkowy o
    czym wcześniej w ogóle nie pomyślałem.

  • 47. Data: 2023-10-30 00:15:11
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 29.10.2023 o 14:53, PeJot pisze:

    > Konkretnie jaki model ?

    Mojego już raczej nie da się kupić, ale można kupić inne np w Conradzie,
    musiałbyś sam poszukać. Przyszło mi jednak do głowy, że ten mój może
    jednak nie nadawać się bo to zwykły włącznik stabilny a Ty może masz
    dzwonkowy. Chciałem głównie zwrócić uwagę, że prowadzenie kabelków zbyt
    problemowe jest. Ostatnio mi w piwnicy przerobili instalację
    oświetleniową i odpięli boksy, świeci tylko na korytarzu jak w
    średniowieczu. I pewnie jak zażądam przywrócenia to i pisanie do
    osiedlowej gazetki nie pomoże i będą już wiedzieli, że ktoś widzi to
    zupełnie inaczej. Może lepiej zrobić to samowolnie. 35 lat działało a
    dzisiaj cofniemy się w rozwoju. W twoim przypadku najłatwiej i chyba tak
    czy siak realnie byłoby włożyć coś do włącznika niż prowadzić te kable i
    narażać się.

  • 48. Data: 2023-10-30 00:21:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 29.10.2023 o 21:40, Rutkowski, Jacek pisze:

    > Kabelek rozwiązuje sprawę pewniej i bez ryzyka nie powodzenia.

    Nie przyjdą w jego sprawie?

  • 49. Data: 2023-10-30 10:33:51
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.10.2023 o 20:47, PeJot pisze:

    > Nie ma wyłącznika *schodowego*, jest automat czasowy podtrzymujący
    > oświetlenie na *całej* klatce schodowej, uruchamiany przyciskami
    > monostabilnymi na każdym piętrze i półpiętrze. Wystarczy podpiąć
    > równolegle przycisk monostabilny w mieszkaniu, ale to wymaga rycia w
    > ścianie. Chcąc to zrobić dyskretnie: odbiornik ze stykiem NO w puszce
    > istniejącego przycisku, na klatce, zaś u mnie w mieszkaniu przycisk.

    No to zlokalizuj ten automat i tam masz L i N montujesz takie coś:

    https://elty.pl/pl/p/Przekaznik-230V-sterowany-pilot
    em-radiowym-433MHz/2590
    i po sprawie.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 50. Data: 2023-10-30 11:20:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > No to zlokalizuj ten automat i tam masz L i N montujesz takie coś:
    >
    > https://elty.pl/pl/p/Przekaznik-230V-sterowany-pilot
    em-radiowym-433MHz/2590 i po sprawie.

    Ale on mieszka na 16 piętrze, a sterownik na parterze. ;)

    No i ten przekaźnik nie ma trybu monostabilnego.
    I... w domu bym nie dawał przycisku, krańcówka, czujnik przy drzwiach.

    Nie wiem dlaczego wzbrania się przed czymś niekonwencjonalnym czyli
    dzwonek bezprzewodowy? Humanistą chyba nie jest, bo chce ryć rowek na kabel.

    Robert