  • 51. Data: 2023-10-30 12:47:10
    Temat: Re: Światło na klatce schodowej zdalnie
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-10-28 o 20:47, PeJot pisze:

    > Chyba zdecyduję się na rycie w ścianie. Da się to jakoś możliwie
    > bezpyłowo zrobić ? Bruzdownica byłaby w zasięgu, ale przecież wystarczy
    > przewód 2x0.5 mm^2.

    A nie prościej dowiercić się do puszki wyłącznika od tyłu i podłączyć
    równoległy wyłącznik?
    P.G.

  • 52. Data: 2023-10-30 16:21:28
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 30.10.2023 o 12:47, Piotr Gałka pisze:

    > A nie prościej dowiercić się do puszki wyłącznika od tyłu i podłączyć
    > równoległy wyłącznik?

    Dokładnie tak chcę zrobić. Dodatkowo, jak będę miał styk NO w
    mieszkaniu, można pomyśleć o czujce ruchu.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 53. Data: 2023-10-30 16:24:26
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    em-radiowym-433MHz/2590 i po sprawie.

    > Ale on mieszka na 16 piętrze, a sterownik na parterze. ;)
    >
    > No i ten przekaźnik nie ma trybu monostabilnego.
    > I... w domu bym nie dawał przycisku, krańcówka, czujnik przy drzwiach.

    Serio ? Zechcesz gościom w trybie IN włączyć światło, będziesz machał
    drzwiami ?

    > Nie wiem dlaczego wzbrania się przed czymś niekonwencjonalnym czyli
    > dzwonek bezprzewodowy?

    Bo tego nie da się natywnie połączyć ze stykiem NO na klatce, a ja chcę
    gotowe sprawdzone rozwiązanie.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 54. Data: 2023-10-30 16:34:29
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 30.10.2023 o 00:15, io pisze:

> [...]
    > dzwonkowy. Chciałem głównie zwrócić uwagę, że prowadzenie kabelków zbyt
    > problemowe jest. Ostatnio mi w piwnicy przerobili instalację
    > oświetleniową i odpięli boksy, świeci tylko na korytarzu jak w
    > średniowieczu. I pewnie jak zażądam przywrócenia to i pisanie do
    > osiedlowej gazetki nie pomoże i będą już wiedzieli, że ktoś widzi to
    > zupełnie inaczej. Może lepiej zrobić to samowolnie. 35 lat działało a
    > dzisiaj cofniemy się w rozwoju. W twoim przypadku najłatwiej i chyba tak
    > czy siak realnie byłoby włożyć coś do włącznika niż prowadzić te kable i

    Dodatkowy kabel byłby prowadzony przez otwór od puszki na klatce do
    mieszkania. Widoczna ingerencja to podłączenie kabla do wyłącznika na
    klatce.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 55. Data: 2023-10-30 16:57:38
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 30.10.2023 o 16:24, PeJot pisze:

    em-radiowym-433MHz/2590 i po sprawie.

    > Serio ? Zechcesz gościom w trybie IN włączyć światło, będziesz machał
    > drzwiami ?

    Krańcówka ma działać tak ja ten schodowy na klatce. Otwierasz drzwi od
    swojego mieszkania z zamiarem wyjścia i masz jasno.

    > Bo tego nie da się natywnie połączyć ze stykiem NO na klatce, a ja chcę
    > gotowe sprawdzone rozwiązanie.

    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

    Robert

  • 56. Data: 2023-10-30 21:27:25
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
    em-radiowym-433MHz/2590 i po sprawie.

    > Ale on mieszka na 16 piętrze, a sterownik na parterze. ;)

    Tego nie doczytałem.

    > No i ten przekaźnik nie ma trybu monostabilnego.

    Ma. W zależności jak zaprogramujesz pilota.

    Nie musi mieć monostabilny, ma aktywować automat :] Wyłączy się samo.

    > I... w domu bym nie dawał przycisku, krańcówka, czujnik przy drzwiach.

    ...chciał pilota.

    > Nie wiem dlaczego wzbrania się przed czymś niekonwencjonalnym czyli
    > dzwonek bezprzewodowy? Humanistą chyba nie jest, bo chce ryć rowek na
    > kabel.

    Za dużo kombinacji, szczególnie zasilanie/przekaźniki...no i 16 piętro.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 57. Data: 2023-10-30 21:28:43
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.10.2023 o 16:21, PeJot pisze:

    > Dokładnie tak chcę zrobić. Dodatkowo, jak będę miał styk NO w
    > mieszkaniu, można pomyśleć o czujce ruchu.

    To prościej dziubnąć dziurę i powiesić własną lampę :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 58. Data: 2023-10-30 23:00:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > To prościej dziubnąć dziurę i powiesić własną lampę :)

    To chyba najprostsze i najlepsze rozwiązanie.

    ...tak tylko dodam, że operacja na lampie "wspólnej" , która jest
    połączona równolegle z 16 piętrami, będzie zapalać "wszystkie" i kogoś
    chuj szczeli :)...no chyba że takie masz założenie lub "swoją" lampę na
    klatce zasilisz z innego obwodu (przekaźnik przełączny).
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 59. Data: 2023-10-30 23:17:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 30.10.2023 o 16:24, PeJot pisze:
    > Bo tego nie da się natywnie połączyć ze stykiem NO na klatce, a ja chcę
    > gotowe sprawdzone rozwiązanie.

    Gotowe, ale nie sprawdzone.
    Skoro masz podświetlenie, a ten z linku bierze 4 mA, to wedle mnie musi
    działać.
    https://zamel.com/pl/exta-free/radiowy-odbiornik-dop
    uszkowy-1-kanalowy-typ-rop-01

    Ma tryb monostabilny.

    Robert

  • 60. Data: 2023-10-30 23:19:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > [...]
    em-radiowym-433MHz/2590 i po sprawie.

    > Tego nie doczytałem.

    > Ma. W zależności jak zaprogramujesz pilota.

    Nie ma. Ma w obu trybach bistabilne. Tylko aktywowane jednym lub dwoma
    przyciskami.

    > Nie musi mieć monostabilny, ma aktywować automat :] Wyłączy się samo.

    Ale jak nie wyłączy pilotem, to będzie ciągłe zwarte.

    > ...chciał pilota.

    Wersja bezpilotowa delux. :)

    > Za dużo kombinacji, szczególnie zasilanie/przekaźniki...no i 16 piętro.

    Z mechanicznego punktu widzenia, to ustrojstwo ma rację bytu tylko w
    puszcze przycisku schodowego.

    Ale skoro ma podświetlenie w przycisku schodowym a ten odbiornik pobiera
    4 mA, dlaczego by miało nie działać?