  • 31. Data: 2023-10-28 21:24:45
    Temat: Re: Światło na klatce schodowej zdalnie
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 28.10.2023 o 21:07, PeJot pisze:
    > Nie chcę,

    To włóż tam dzwonek. Nawet ma sygnalizację LED, a do przekaźnika w jej
    miejcie to tylko krok.

    https://zamel24.pl/bateryjne/8090-dzwonek-bezprzewod
    owy-bateryjny-dance-ii-czarny-st-420b-5903669495338.
    html

    Robert

  • 32. Data: 2023-10-29 11:47:08
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 28.10.2023 13:59, PeJot wrote:

    > Sprawdzony model ? Bo jakoś w żywotność CR2032 nie wierzę, wolałbym coś
    > bez baterii. Jest trochę przycisków czerpiących energię z przyciskania,
    > ale nie wiem co to warte. W sumie w mieszkaniu w docelowym miejscu
    > miałbym blisko L i N, mógłbym wykorzystać. Ale już odbiornik w formie
    > *dopuszkowej* byłby całkiem OK.

    Aha, czyli założyć przycisk odzyskujący energię z przyciskania i zasilać
    nim odbiornik radiowy?
    No ale kto będzie go regularnie przyciskał skoro ty używasz pilota?
    Odbiornik musi mieć zasilanie cały czas. Zasilanie go z rozwartego
    obwodu przycisku też raczej się nie uda, bo skoro to automat schodowy to
    prąd niezadziałania będzie niewielki - ale można próbować.
    Można by dać przekaźnik zasilany z małego fotoogniwa i strzelać do niego
    z laserka czy nawet skupionej diody gdzieś ze swoich drzwi.
    Ewentualnie do tego przekaźnika przeciągnąć jakoś przewody - mogą być
    druciki jak włoski - przykleić, przymalować, puścić wzdłuż listwy itp.
    Ewentualnie naciąć rowek głęboki na parę mm tarczą 1mm i zaszpachlować.

    --
    Mirek.

  • 33. Data: 2023-10-29 13:24:59
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 29.10.2023 o 11:47, Mirek pisze:

    > Ewentualnie do tego przekaźnika przeciągnąć jakoś przewody - mogą być
    > druciki jak włoski - przykleić, przymalować, puścić wzdłuż listwy itp.
    > Ewentualnie naciąć rowek głęboki na parę mm tarczą 1mm i zaszpachlować.

    No właśnie szukam dostępnej metody bezpyłowej na wykonanie wąskiego
    rowka. Tarcza 1 mm to chyba za mało żeby upchać tam 2x0.5 mm^2 w
    podwójnej izolacji, zaś bruzdownica to armata na muchę. Może by jakiś
    frezik ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 34. Data: 2023-10-29 13:31:04
    Od: PeJot <s...@n...pl>

> [...]
    > miejcie to tylko krok.
    >
    > https://zamel24.pl/bateryjne/8090-dzwonek-bezprzewod
    owy-bateryjny-dance-ii-czarny-st-420b-5903669495338.

    Sprawdzonego gotowca chciałbym. Inaczej czeka mnie kilka metrów rowka w
    ścianie, a potem malowanie kuchni :>

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 35. Data: 2023-10-29 13:39:40
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 29.10.2023 13:24, PeJot wrote:

> [...]
    > rowka. Tarcza 1 mm to chyba za mało żeby upchać tam 2x0.5 mm^2 w
    > podwójnej izolacji, zaś bruzdownica to armata na muchę. Może by jakiś

    Ile masz tej odległości?
    Co to jest? tynk gipsowy, wapienny?
    Można to zrobić wiertłem widiowym powiedzmy 5mm - ale ciężko jest
    utrzymać prostą linię. Druga osoba z odkurzaczem i można praktycznie
    bezpyłowo. Robiłem takie numery na niewielkich odległościach -
    oczywiście mówimy o nacięciu tylko w tynku.

    --
    Mirek.

  • 36. Data: 2023-10-29 14:00:46
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 29.10.2023 o 13:39, Mirek pisze:

    > Ile masz tej odległości?

    Będzie z 5 metrów.

> [...]

    > bezpyłowo. Robiłem takie numery na niewielkich odległościach -
    > oczywiście mówimy o nacięciu tylko w tynku.

    Już tak robiłem. Może by jakąś prowadnicę do tego ? :)

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 37. Data: 2023-10-29 14:06:11
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

> [...]
    > bezpyłowo. Robiłem takie numery na niewielkich odległościach -
    > oczywiście mówimy o nacięciu tylko w tynku.

    Bruzdownica ustawiona na głębokość 5mm z jedną tarczą 3mm grubości
    pięknie załatwi sprawę w połączeniu odkurzaczem.
    Dłużej zejdzie się z zagipsowaniem i zamalowaniem całej ściany żeby nie
    rzucało siew oczy...
    --
    pzdr, j.r.

  • 38. Data: 2023-10-29 14:42:14
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 28.10.2023 o 01:17, PeJot pisze:

    > Czujka zrobiła by robotę, ale nie wiem czy właściciel/zarządca budynku
    > się ucieszy, że ktoś grzebie w wspólnej instalacji elektrycznej.

    Jakoś będziesz musiał zaingerować w tę instalację. No ale gdybyś
    wmontował jakiś odbiornik radiowy, np 433, równolegle do przycisku to
    nie zostanie szybko wykryte. Kwestia, że w puszce przycisku może nie być
    L i N, ale to wtedy potrzebujesz odbiornika, który nie wymaga pełnego
    zasilania. I kompatybilny do odbiornika przycisk. Taki z pełnym
    zasilaniem mam, można kupić tu i ówdzie. Bez zasilania nie potrzebowałem
    to nie wiem jak dokładnie jest, ale nie wierzę by nikt nie oferował.
    Sprawdź co tam masz w puszce, jakie zasilanie w ogóle...

  • 39. Data: 2023-10-29 14:53:54
    Od: PeJot <s...@n...pl>

    W dniu 29.10.2023 o 14:42, io pisze:

> [...]
    > zasilania. I kompatybilny do odbiornika przycisk. Taki z pełnym
    > zasilaniem mam, można kupić tu i ówdzie.

    Konkretnie jaki model ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 40. Data: 2023-10-29 16:46:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.10.2023 o 14:42, io pisze:
    > Sprawdź co tam masz w puszce

    Raczej jaki sterownik schodowy. Bo one do wyzwalania różnie mogą być
    skonfigurowane. Może te, które umożliwiają zastosowanie podświetlanego
    przycisku schodowego.

    Robert