    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 30 Oct 2023 22:59:18 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Światło na klatce schodowej zdalnie
    From: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Saturday, October 28, 2023 at 1:47:29 p.m. UTC-5, PeJot wrote:

    > Nie ma wyłącznika *schodowego*, jest automat czasowy podtrzymujący
    > oświetlenie na *całej* klatce schodowej, uruchamiany przyciskami
    > monostabilnymi na każdym piętrze i półpiętrze. Wystarczy podpiąć
    > równolegle przycisk monostabilny w mieszkaniu, ale to wymaga rycia w
    > ścianie. Chcąc to zrobić dyskretnie: odbiornik ze stykiem NO w puszce
    > istniejącego przycisku, na klatce, zaś u mnie w mieszkaniu przycisk.

    Ej szefie, czemu sobie konfabulujesz i potem tlumaczysz mi cos czego nie twierdzilem?

    Rozumiem ze uwazasz ze wylacznik schodowy to tylko taki co dziala na jednym biegu
    schodow. Ale popularnie to co opisales nazywa sie wylacznikiem schodowym bo chyba od
    40 lat tylko takie widzialem w blokach jakie odwiedzalem. Takie wlasnie czasowe.

    pionu i tam w skrzynce na klatce jest mozliwosc wpiecia sie. Ale naszykuj sie ze jak
    tam cos zostawisz to elektryk > moze odmontowac jako nieznane.
    > Chyba zdecyduję się na rycie w ścianie. Da się to jakoś możliwie
    > bezpyłowo zrobić ? Bruzdownica byłaby w zasięgu, ale przecież wystarczy
    > przewód 2x0.5 mm^2.

    Bezpylowo sie da. Ale jak masz wrednego sasiada to sie przyczepi ze grzejesz wode w
    wannie tym pradem co se do domu wciagnales.

    Nie polecam.