  • 31. Data: 2011-08-26 08:26:45
    Temat: Re: Światła w dzień w Trybunale Konstytucyjnym - i co dalej?
    Od: z <z...@g...pl>

    Bydlę pisze:

    > Wyjdź przed dom, na ulicę i sprawdź, czy dzisiaj lepiej widzisz samochód
    > będący metr od ciebie z włączonymi światłami, czy taki z wyłączonymi.
    > Potem wejdź do auta i sprawdź to samo stojąc w korku na światłach.

    Dobre :-)
    Kwintesencja całego problemu

  • 32. Data: 2011-08-26 09:01:14
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-08-26 00:21, venioo pisze:

    > no i wlasnie w ten sposob zalatwilem reflektor w Audi 100 C4 (stopiły
    > się plastikowe wtyczki na wiązce). Wiekszosc samochodow poruszajacych
    > sie po naszych drogach nie jest przystosowana do tak durnego przepisu w
    > naszych warunkach klimatycznych.

    Nie mogę, co za bzdury :) Wam się te światła chyba naprawdę na głowy
    rzuciły. Żyję już dość długo, jeżdżę również, do tego w zasadzie od
    zawsze na światłach (różnymi wynalazkami) i do topienia kostek
    dochodziło najwyżej z przyczyn stanu technicznego połączeń, a nie
    z winy używania świateł. Co ciekawe to te przypadłości trafiały się
    oczywiście komu? Ano tym, którzy oszczędzali miedzy innym na światłach.
    Czasem bywały jakieś wady materiałowe, ale rzadkość...

  • 33. Data: 2011-08-26 11:30:59
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2011-08-24 10:30, Jarek Pudelko pisze:
    > Inna sprawa jest taka, ze obawiam sie tego, iz po ew. zniesieniu przepisu bedzie
    zbyt duza
    > swoboda interpretacji czy widocznosc jest dobra czy zla i czy juz jest zmierzch czy
    > jeszcze nie ma - pojawi sie pewnie pelno baranow jezdzacych o zmroku/w deszcz etc.
    bez
    > swiatel. To bedzie wada zniesienia przepisu.

    a zobacz teraz, że 80% aut ze światłami typowo dziennymi (świecą tylko z przodu) w
    deszcz,
    czy wczesnym wieczorem jeździ bez tylnych pozycyjnych.

  • 34. Data: 2011-08-26 13:41:05
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik komar napisał:
    > a zobacz teraz, że 80% aut ze światłami typowo dziennymi (świecą tylko z
    > przodu) w deszcz, czy wczesnym wieczorem jeździ bez tylnych pozycyjnych.

    Bo takie są przepisy unijne. Światła do jazdy dziennej = tylko przednie,
    muszą włączać się automatycznie po włączeniu silnika, i *nie mogą*
    świecić razem z pozycyjnymi.
    Dla mnie to krok wstecz w porównaniu z poprzednimi przepisami*), bo są
    sytuacje, kiedy reflektory jeszcze nie rozjaśniają jezdni (ergo nie
    poprawiają widoczności), a z tyłu przydałoby się być widocznym.

    *) w latach 90-tych można było mieć dzienne wraz z pozycyjnymi, na
    zasadzie albo dzienne, albo mijania. I nie musiały się same włączać.

  • 35. Data: 2011-08-26 21:18:28
    Od: venioo <p...@o...eu>

    > Że niby twierdzisz, że większośc samochodów nie jest przystosowania do
    > włączania świateł?

    ...stania w korkach w pełnym słońcu w czarnym samochodzie z zapalonym
    silnikiem R5 ustawionym wzdłużnie, wydzielającym bardzo dużo ciepła
    akurat za prawym reflektorem.

    > Zjeździłem prawie pół miliona kilometrów. Bardzo różnymi samochodami.
    > Zawsze na światłach, pomimo tego, że zacząłem jeździć zanim
    > wprowadzono obowiązkowe światła. I jakoś nie topiły mi się kostki.

    No widzisz. A mi jedna. I nie kostka tylko złączka.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 36. Data: 2011-08-26 21:19:47
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-26 09:01, Artur Maśląg pisze:

    > Nie mogę, co za bzdury :)

    To, że czegoś nie widziałeś/doświadczyłeś, nie znaczy, że nie miało miejsca.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 37. Data: 2011-08-26 21:23:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello venioo,

    Friday, August 26, 2011, 9:18:28 PM, you wrote:

    > ...stania w korkach w pełnym słońcu w czarnym samochodzie z zapalonym
    > silnikiem R5 ustawionym wzdłużnie, wydzielającym bardzo dużo ciepła
    > akurat za prawym reflektorem.

    Acha. Czyli twierdzisz, że podczas stania w korku masz obowiązek mieć
    włączone światła? Art. 51 ust. 7 skreślili? Art. 51 ust. 2 również?

    > No widzisz. A mi jedna. I nie kostka tylko złączka.

    "Kostka" oznacza popularnie to samo co "złączka" - nie czepiaj się
    słówek.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 38. Data: 2011-08-26 21:25:07
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-08-26 21:18, venioo pisze:

    > ...stania w korkach w pełnym słońcu w czarnym samochodzie z zapalonym
    > silnikiem R5 ustawionym wzdłużnie, wydzielającym bardzo dużo ciepła
    > akurat za prawym reflektorem.

    znaczy wada konstrukcyjna ;-P

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 39. Data: 2011-08-26 21:25:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello z,

    Friday, August 26, 2011, 8:26:45 AM, you wrote:

    > Dobre :-)
    > Kwintesencja całego problemu

    Dokładnie - całkowita nieznajomość PoRD - NIE MA obowiązku posiadania
    włączonych świateł jak stoisz w korku.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 40. Data: 2011-08-26 21:26:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michał,

    Friday, August 26, 2011, 9:25:07 PM, you wrote:

    > znaczy wada konstrukcyjna ;-P

    Dokładnie tak.

    --
    Best regards,