-
Date: Sat, 21 Jul 2012 19:17:10 +0200
From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:13.0) Gecko/20120601 Thunderbird/13.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
References: <ju79bv$v75$1@news.task.gda.pl> <ju7eot$keg$1@node2.news.atman.pl>
<ju8b37$hi4$1@inews.gazeta.pl> <ju8c0t$uvu$1@news.task.gda.pl>
<ju9niv$fer$1@inews.gazeta.pl> <ju9on1$957$1@news.task.gda.pl>
<ju9psb$8ij$1@inews.gazeta.pl> <jucapp$1em$1@inews.gazeta.pl>
<5009d140$1@news.home.net.pl>
<500a89fb$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
<500a9a63$1@news.home.net.pl>
<500aa370$0$26709$65785112@news.neostrada.pl>
<500ab089$1@news.home.net.pl>
<500abf19$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <500abf19$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 91.206.96.25
Message-ID: <500ae416$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1342891030 91.206.96.25 (21 Jul 2012 19:17:10 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 129
X-Authenticated-User: a...@p...pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mai
l
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:657605
[ ukryj nagłówki ]W dniu 21.07.2012 16:39, Tom01 pisze:
> W dniu 21.07.2012 15:37, Andrzej Lawa pisze:
>> Jeśli masz prądnicę obracającą się po różnicy z odłączonymi kabelkami -
>> to masz rację.
>> Ale kto jeździ z instalacją w takim stanie?
>
> Źródło *zawsze* wytwarza siłę elektromotoryczną. Po zamknięciu obwodu na
> źródle pojawia się napięcie, które wynika wprost z SEM i zaczyna płynac
> prąd o wartości zgodnej z prawem Ohma. Moc jest *pobierana* przez
> odbiornik ze źródła napięcia a nie jest tworzona przez źródło napięcia.
Tia, perpetuum mobile... Coś musi wytwarzać tę moc, żeby coś mogło ją
pobierać. Żarówki itepe pobierają moc, a alternator tę moc produkuje.
Owszem, w sposób w jaki opisujesz. Ale produkuje.
> Jak pisałem, myli Pan kolejność zjawisk. W ogóle ma Pan cokolwiek
> wspólnego z elektrotechniką? Bo szczerze wątpię, szczególnie po uwagach
> o analogi przepływu wody i prądu rodem z pierwszej klasy każdej szkoły
> elektrycznej.
No właśnie to są uwagi rodem z pierwszej klasy, i to raczej podstawówki.
Kto utknie na tym etapie będzie miał tendencję do teoretyzowania i
analizowania pracy poszczególnych elementów w oderwaniu od całego
omawianego układu.
>> No i sorry winnetou, ale w realnej instalacji masz właśnie obwody z
>> przepływem prądu.
>
> Niekoniecznie. Są obwody gdzie prąd jest wielkością niemalże
> pasożytniczą. Ale to odcinek z innej bajki.
A przypomnij sobie o jakim obwodzie teraz mówimy, hmm?
>>> Nie ma czegoś takiego jak "wyjście" w tym przypadku.
>>
>> Ależ jest - fizyczne końcówki jego uzwojeń.
>
> Jeśli końcówki uzwojenia do "wyjście", to co jest wejściem? Cewka to
Wał silnika. Wszak alternator zamienia energię mechaniczną na elektryczną.
> kawał drutu nawiniętego na jakiś karkas. Jak każdy drut, cewna ma dwa
> końce. Po prostu. Pojęcie "wyjście" podobnie jak "wejście" jest używane
> w odniesieniu do jakiegoś układu. Cewka jest elementem biernym, nie jest
> układem. Popełnił Pan, zresztą kolejny raz, błąd semantyczny. Możnaby od
> biedy cały alternator ująć jako układ elektromechaniczny, ale sądzę że
> na potrzeby tego wątku to za wysoki poziom abstrakcji.
Na potrzeby tego układu alternator jest źródłem i tyle.
>> Spali się?
>
> Umownie. Przepali się. Uszkodzi.
No popatrz.
>> Owszem. Ale tę moc musiało coś wyprodukować - w tym przypadku alternator.
>
> Po raz kolejny: Nie moc - napięcie.
A napięcie powoduje co? Przepływ prądu zależący od oporu obwodu. A
przepływ prądu przy danym napięciu to co? Tak, moc!
CBDO
>> Bo produkowana moc jest dostosowywana do obciążenia.
>
> Bo obciążenie dobiera się do mocy źródła.
W przypadku omawianego motocyklowego układu elektrycznego - tak.
> Ewentualnie jak kto woli,
> parametry źródła dobiera się do planowanych obciążeń.
Wiesz, planowane będziesz miał w pewnym przedziale, więc to nie wystarczy.
>> Znam te prawa, dzieciaku, ale nie znam ich tylko i wyłącznie z teorii
>> wstępu do podręcznika z podstawówki, jak "znasz" je ty.
>
> Do starszych i to dużo, należy zwracać się grzeczniej. Za moich czasów
> takim bezczelnym gnojkom po prostu dawało się w łeb albo po łapach.
> Tymczasem w dobie internetu myślą, że są bezkarni i zachowują się jak
> widać. Założę się, że w bezpośredniej rozmowie nie użyłby Pan tego typu
> słów. A jeśli nawet, to zapewne oberwałby Pan po ryju. Zresztą nie
> pierwszy raz...
Taaak, kończą się argumenty, to durny kibord łorrior zaraz straszy
wymachiwaniem łapami.
Cóż, zejdę do twojego poziomu argumentacji: wal się na swój ryj,
bandyto. I uważaj z groźbami, bo internet nie gwarantuje anonimowości i
mogą do ciebie zastukać smutni panowie z zaproszeniem na rozmowę z
prokuratorem, który będzie się ciebie pytał, dlaczego grozisz ludziom
pobiciem...
>> Zatem im wyższe są obroty silnika, tym (dzięki większej sile
>> elektromotorycznej) pojawia się wyższe napięcie
>
> Brawo, jest jakiś postęp.
Postęp? Że zaczynam tłumaczyć jak dziecku? No może...
>> czyli tym wyższa jest
>> produkowana przez alternator moc
>
> Poprawnie powinno brzmieć: Tym więcej mocy można pobrać z prądnicy.
Kartofel a ziemniak - co za różnica?
Można pobrać, więc jest produkowana.
>> Regulator napięcia w takim układzie tak na prawdę nie jest regulatorem
>> napięcia, a regulatorem obciążenia
>
> Proszę opisać jak działa taki regulator.
Wielokrotnie już było to tutaj w tym wątku opisywane. Ale może ty jesteś
przyzwyczajony do tego, żeby walić ciebie po ryju, żebyś był łaskaw coś
przeczytać? (sądząc po wcześniejszych twoich tekstach)
Ale ostatni raz powtórzę: regulator zwiera wyjścia fazowe alternatora do
"masy" (czy też "zera" lub "minusa akumulatora" - zresztą pewnie zaraz
się znowu przypierdolisz, że nazewnictwo nie pasuje do twojego podręcznika).
> Może ze schematem.
Takiś mądry i genialny, a google nie potrafisz użyć?
Ech, typowy teoretyk...
Następne wpisy z tego wątku
- 21.07.12 19:20 Andrzej Lawa
- 21.07.12 19:26 Andrzej Lawa
- 21.07.12 19:34 Tom01
- 21.07.12 19:35 Tom01
- 21.07.12 19:41 Tom01
- 21.07.12 19:46 Andrzej Lawa
- 21.07.12 19:53 Tom01
- 21.07.12 19:54 Arbiter
- 21.07.12 19:58 Andrzej Lawa
- 21.07.12 20:00 Tom01
- 21.07.12 20:01 Andrzej Lawa
- 21.07.12 20:04 Tmek
- 21.07.12 20:06 Arbiter
- 21.07.12 20:11 Tom01
- 21.07.12 20:18 Andrzej Lawa
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie