eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleŚwiatła drogowe w dzień - inaczejRe: Światła drogowe w dzień - inaczej
  • Date: Sat, 21 Jul 2012 19:17:10 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:13.0) Gecko/20120601 Thunderbird/13.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
    References: <ju79bv$v75$1@news.task.gda.pl> <ju7eot$keg$1@node2.news.atman.pl>
    <ju8b37$hi4$1@inews.gazeta.pl> <ju8c0t$uvu$1@news.task.gda.pl>
    <ju9niv$fer$1@inews.gazeta.pl> <ju9on1$957$1@news.task.gda.pl>
    <ju9psb$8ij$1@inews.gazeta.pl> <jucapp$1em$1@inews.gazeta.pl>
    <5009d140$1@news.home.net.pl>
    <500a89fb$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <500a9a63$1@news.home.net.pl>
    <500aa370$0$26709$65785112@news.neostrada.pl>
    <500ab089$1@news.home.net.pl>
    <500abf19$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <500abf19$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 91.206.96.25
    Message-ID: <500ae416$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1342891030 91.206.96.25 (21 Jul 2012 19:17:10 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 129
    X-Authenticated-User: a...@p...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mai
    l
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:657605
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 21.07.2012 16:39, Tom01 pisze:
    > W dniu 21.07.2012 15:37, Andrzej Lawa pisze:
    >> Jeśli masz prądnicę obracającą się po różnicy z odłączonymi kabelkami -
    >> to masz rację.
    >> Ale kto jeździ z instalacją w takim stanie?
    >
    > Źródło *zawsze* wytwarza siłę elektromotoryczną. Po zamknięciu obwodu na
    > źródle pojawia się napięcie, które wynika wprost z SEM i zaczyna płynac
    > prąd o wartości zgodnej z prawem Ohma. Moc jest *pobierana* przez
    > odbiornik ze źródła napięcia a nie jest tworzona przez źródło napięcia.

    Tia, perpetuum mobile... Coś musi wytwarzać tę moc, żeby coś mogło ją
    pobierać. Żarówki itepe pobierają moc, a alternator tę moc produkuje.
    Owszem, w sposób w jaki opisujesz. Ale produkuje.

    > Jak pisałem, myli Pan kolejność zjawisk. W ogóle ma Pan cokolwiek
    > wspólnego z elektrotechniką? Bo szczerze wątpię, szczególnie po uwagach
    > o analogi przepływu wody i prądu rodem z pierwszej klasy każdej szkoły
    > elektrycznej.

    No właśnie to są uwagi rodem z pierwszej klasy, i to raczej podstawówki.
    Kto utknie na tym etapie będzie miał tendencję do teoretyzowania i
    analizowania pracy poszczególnych elementów w oderwaniu od całego
    omawianego układu.

    >> No i sorry winnetou, ale w realnej instalacji masz właśnie obwody z
    >> przepływem prądu.
    >
    > Niekoniecznie. Są obwody gdzie prąd jest wielkością niemalże
    > pasożytniczą. Ale to odcinek z innej bajki.

    A przypomnij sobie o jakim obwodzie teraz mówimy, hmm?

    >>> Nie ma czegoś takiego jak "wyjście" w tym przypadku.
    >>
    >> Ależ jest - fizyczne końcówki jego uzwojeń.
    >
    > Jeśli końcówki uzwojenia do "wyjście", to co jest wejściem? Cewka to

    Wał silnika. Wszak alternator zamienia energię mechaniczną na elektryczną.

    > kawał drutu nawiniętego na jakiś karkas. Jak każdy drut, cewna ma dwa
    > końce. Po prostu. Pojęcie "wyjście" podobnie jak "wejście" jest używane
    > w odniesieniu do jakiegoś układu. Cewka jest elementem biernym, nie jest
    > układem. Popełnił Pan, zresztą kolejny raz, błąd semantyczny. Możnaby od
    > biedy cały alternator ująć jako układ elektromechaniczny, ale sądzę że
    > na potrzeby tego wątku to za wysoki poziom abstrakcji.

    Na potrzeby tego układu alternator jest źródłem i tyle.

    >> Spali się?
    >
    > Umownie. Przepali się. Uszkodzi.

    No popatrz.

    >> Owszem. Ale tę moc musiało coś wyprodukować - w tym przypadku alternator.
    >
    > Po raz kolejny: Nie moc - napięcie.

    A napięcie powoduje co? Przepływ prądu zależący od oporu obwodu. A
    przepływ prądu przy danym napięciu to co? Tak, moc!

    CBDO

    >> Bo produkowana moc jest dostosowywana do obciążenia.
    >
    > Bo obciążenie dobiera się do mocy źródła.

    W przypadku omawianego motocyklowego układu elektrycznego - tak.

    > Ewentualnie jak kto woli,
    > parametry źródła dobiera się do planowanych obciążeń.

    Wiesz, planowane będziesz miał w pewnym przedziale, więc to nie wystarczy.

    >> Znam te prawa, dzieciaku, ale nie znam ich tylko i wyłącznie z teorii
    >> wstępu do podręcznika z podstawówki, jak "znasz" je ty.
    >
    > Do starszych i to dużo, należy zwracać się grzeczniej. Za moich czasów
    > takim bezczelnym gnojkom po prostu dawało się w łeb albo po łapach.
    > Tymczasem w dobie internetu myślą, że są bezkarni i zachowują się jak
    > widać. Założę się, że w bezpośredniej rozmowie nie użyłby Pan tego typu
    > słów. A jeśli nawet, to zapewne oberwałby Pan po ryju. Zresztą nie
    > pierwszy raz...

    Taaak, kończą się argumenty, to durny kibord łorrior zaraz straszy
    wymachiwaniem łapami.

    Cóż, zejdę do twojego poziomu argumentacji: wal się na swój ryj,
    bandyto. I uważaj z groźbami, bo internet nie gwarantuje anonimowości i
    mogą do ciebie zastukać smutni panowie z zaproszeniem na rozmowę z
    prokuratorem, który będzie się ciebie pytał, dlaczego grozisz ludziom
    pobiciem...

    >> Zatem im wyższe są obroty silnika, tym (dzięki większej sile
    >> elektromotorycznej) pojawia się wyższe napięcie
    >
    > Brawo, jest jakiś postęp.

    Postęp? Że zaczynam tłumaczyć jak dziecku? No może...

    >> czyli tym wyższa jest
    >> produkowana przez alternator moc
    >
    > Poprawnie powinno brzmieć: Tym więcej mocy można pobrać z prądnicy.

    Kartofel a ziemniak - co za różnica?

    Można pobrać, więc jest produkowana.

    >> Regulator napięcia w takim układzie tak na prawdę nie jest regulatorem
    >> napięcia, a regulatorem obciążenia
    >
    > Proszę opisać jak działa taki regulator.

    Wielokrotnie już było to tutaj w tym wątku opisywane. Ale może ty jesteś
    przyzwyczajony do tego, żeby walić ciebie po ryju, żebyś był łaskaw coś
    przeczytać? (sądząc po wcześniejszych twoich tekstach)

    Ale ostatni raz powtórzę: regulator zwiera wyjścia fazowe alternatora do
    "masy" (czy też "zera" lub "minusa akumulatora" - zresztą pewnie zaraz
    się znowu przypierdolisz, że nazewnictwo nie pasuje do twojego podręcznika).

    > Może ze schematem.

    Takiś mądry i genialny, a google nie potrafisz użyć?

    Ech, typowy teoretyk...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: