eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleŚwiatła drogowe w dzień - inaczejRe: Światła drogowe w dzień - inaczej
  • Data: 2012-07-20 23:44:32
    Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 20.07.2012 21:16, Arbiter pisze:
    > Użytkownik "Ivam" <f...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    >> Ale alternator i regulator napiecia te same co u mnie (kwadraciak), czyli
    >> nadmiar pradu idzie w gwizdek. Jak ten gwizdek nie da rady, to czeka Cie
    >
    > nadmiar raczej nei idzie w gwizdek - alternator wytwarza tyle na ile jest
    > zapotrzebowanie. Po prostu nie pracuje na pełnej mocy

    LOL

    A widziałeś może schemat standardowego motocyklowego regulatora napięcia?

    Normą jest alternator z wirnikiem z magnesów stałych - jak sobie
    wyobrażasz regulowanie mocy takiego alternatora?

    A regulator po prostu zwiera nadmiar mocy tyrystorami do masy.

    OIDP część motocykli ma alternatory z regulowanym wzbudzeniem (jak
    właściwie wszystkie samochody), ale ogromna większość produkuje tyle
    mocy, ile wyjdzie z obrotów.

    Proste testy: (1) jeśli nie masz w alternatorze szczotek, to nie masz
    regulacji wzbudzenia, bo musisz mieć magnesy stałe; (2) jeśli z
    alternatora wychodzą 3 przewody, idą do regulatora i już do alternatora
    nic więcej nie "wraca", to masz regulację napięcia poprzez puszczanie
    nadmiaru mocy w atmosferę poprzez regulowane zwarcie faz tyrystorami do
    masy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: