    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Swiat glupieje do potegi n-tej
    Date: Thu, 01 Jul 2010 21:04:13 +0200

    W dniu 2010-07-01 15:22, kamil pisze:

    > Dlatego prosilem o okreslenie 'zbednych rzeczy' i liczylem na to, ze nie
    > bedziesz wykrecac sie od odpowiedzi probami sprowadzenia dyskusji na
    > pyskowke.

    Bynajmniej - Ty nie pierwszy raz o tym papierze i pralce. Skoro używasz
    takich argumentów, to nie spodziewaj się, że ja będę cokolwiek
    definiował. Szczególnie po Twoich stwierdzeniach o próbach sprowadzenia
    dyskusji na pyskówkę - najwyraźniej masz na to ochotę, a ja nie
    zamierzam brać w tym udziału.

    > W latach 20-tych ubieglego wieku w Polsce mielismy ok. 20% analfabetow.
    > Ich liczbna spadala sukcesywnie razem z rozwojem gospodarczym kraju, w
    > tej chwili wedlug roznych zrodel wynosi okolo 1%. Czy to jest jeden z
    > objawow postepujacego oglupiania?

    Został łaskawie te Polskę i popatrz trochę szerzej - skoro jest tak
    dobrze, to jakim cudem w krajach wysoko rozwiniętych następuje
    systematyczny wzrost analfabetyzmu funkcjonalnego? Ano proszę kolegi
    jest to skutek niskiej skuteczności systemów edukacyjnych - przyczyn
    jest wiele, jedną z nich jest rozwój audiowizualizacji w zakresie
    podstawowym, czy też używanie uproszczonych form komunikacji na co
    dzień. To postępuje - ludzie coraz mniej czytają, coraz mniej piszą,
    rozumienie słowa pisanego zanika - dostosowują się do coraz
    prymitywniejszych form przekazu, które niosą coraz mniej treści,
    za to pięknie potrafią takimi ludźmi manipulować - w końcu nie
    wszyscy są aż tak głupi. Ludzie nie potrafią wypełnić dość prostych
    druków, a co dopiero, jeśli chodzi o zrozumienie zapisów ustawy
    - o treściach prezentowanych w książkach nawet nie wspomnę.

    > Widzisz - mylisz wiedze o rozmnazaniu eugleny zielonej z wiedza
    > przydatna nieco czesciej, niz w akademickich dyskusjach.

    Wręcz przeciwnie - piszę właśnie o tej wiedzy przydatnej trochę
    częściej, a nie tej o euglenie. Ludzie teraz nie potrafią dodawać,
    mnożyć, a Ty o takiej ciekawostce.

    > Poza tym
    > powolujac sie na wykorzystanie wlasnej wiedzy sam skutecznie unikasz
    > jasnego sprecyzowania o czym wlasciwie piszesz i podania jakichs
    > sensownych zrodel.

    E tam - poszukaj sobie w Wikipedii. Jeszcze niedawno długość jelita
    cienkiego u człowieka to było 1,5 kilometra. Oczywiście jak będzie
    prąd i internet.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.