  • 1. Data: 2014-05-05 11:49:05
    Temat: SuwarKa
    Od: "SuwarKa" <s...@w...pl>

    Mam zamiar zmodernizować swój leciwy komputer. chcę kupić płytę główną
    AsRocj B85M na lga 1150 mATX, procesor Intel core i3 4130 (lub 4330) i
    oczywiście nową pamięć. Mam jednak 2 dyski ATA (232GB IDE i 20 GB ultra
    ATA/100) oraz DVD GSA-4167B firny LG rónież na ATA.

    Czy jest to możliwe i co muszę kupić dodatkowo (jakiś kontroler IDE,
    adapter, przejściówkę itp)? Proszę o radę.
    --
    SuwarKa

  • 2. Data: 2014-05-05 11:58:59
    Temat: Re: SuwarKa
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    SuwarKa pisze:

    > Mam jednak 2 dyski ATA (232GB IDE i 20 GB ultra
    > ATA/100) oraz DVD GSA-4167B firny LG rónież na ATA.

    Te dyski zamieniłbym czymś na SATA, nie ma sensu trzymać w komputerze
    dysku o pojemności 20GB. Dziś dyski są bardzo tanie. Co do DVD, upewnij
    się czy rzeczywiście go potrzebujesz. Na dzień dzisiejszy jest to lekki
    anachronizm (pomijając starsze gry, płytki instalacyjne OS).

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2014-05-05 14:00:49
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Piotr Rezmer nabazgrał(a):

    Wywalić .. to już flashe są większe

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 4. Data: 2014-05-05 15:58:35
    Od: "SuwarKa" <s...@w...pl>

    Chris wrote:

    > Piotr Rezmer nabazgrał(a):

    > Wywalić .. to już flashe są większe

    Na mniejszy dysku mam postawiony system i dobrze to funkcjonuje. A DVD
    jest mi potrzebne.

  • 5. Data: 2014-05-06 03:09:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "SuwarKa" <s...@w...pl> wrote in message

    > Na mniejszy dysku mam postawiony system i dobrze to funkcjonuje.

    Czy ja dobrze odczytuję co napisałeś, że chcesz zachować aktualny
    system operacyjny na małym dysku w nowym komputerze, z nową
    płytą, nowym prockiem i nową grafą??
    Jeśli to jest jakiekolwiek MS Windows to odradzam takie rzeczy.
    Na nowym komputerze lepiej jest zainstalować nowe Windows od zera.

  • 6. Data: 2014-05-06 07:27:31
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Pszemol wrote:
> [...]
    > Jeśli to jest jakiekolwiek MS Windows to odradzam takie rzeczy.
    > Na nowym komputerze lepiej jest zainstalować nowe Windows od zera.

    niestety pszemol ma rację, dodatkowo często system w ogóle nie wstanie
    po wymianie płyty głównej

    jeffrey

  • 7. Data: 2014-05-06 07:51:53
    Od: "SuwarKa" <s...@w...pl>

    Pszemol wrote:

> [...]
    > Jeśli to jest jakiekolwiek MS Windows to odradzam takie rzeczy.
    > Na nowym komputerze lepiej jest zainstalować nowe Windows od zera.

    Nie. Mam zamiar na małym dysku zainstalować Windows 7 (obecnie mam XP).
    Myślę, ze na tak małym dysku będzie szybciej chodził. Drugi dysk jest
    podzielony na dwie partycje - na pierwszej mam zainstalowane programy,
    a na drugim pozostałe rzeczy.
    --
    SuwarKa

  • 8. Data: 2014-05-06 08:22:37
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 06-05-2014 o 07:51:53 SuwarKa <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Myślę, ze na tak małym dysku będzie szybciej chodził. Drugi dysk jest
    > podzielony na dwie partycje - na pierwszej mam zainstalowane programy,

    "Ludwiku Dorn i Sabo, nie idźcie tą drogą!"

    --
    Brak sygnaturki.

  • 9. Data: 2014-05-06 08:25:07
    Od: Irokez <n...@e...com.pl>

    W dniu 2014-05-06 07:51, SuwarKa pisze:

> [...]
    > Myślę, ze na tak małym dysku będzie szybciej chodził. Drugi dysk jest
    > podzielony na dwie partycje - na pierwszej mam zainstalowane programy,

    Obawiam się że 20GB to za mało.
    Na pewno za mało.
    Zwłaszcza jak zassie 1,5GB aktualizacji na dzień dobry jak mi.

  • 10. Data: 2014-05-06 08:25:31
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-05-06 07:51, *SuwarKa* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
> [...]
    > Myślę, ze na tak małym dysku będzie szybciej chodził. Drugi dysk jest
    > podzielony na dwie partycje - na pierwszej mam zainstalowane programy,

    Nie będzie chodził wcale.
    Na kompie z którego piszę tydzień temu został zainstalowany Win 7 i po
    update sam katalog Windows ma w tej chwili 22 GB - w tym winsxs - 8GB i
    będzie rósł

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak