    From: "sofu" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Suszarka do kłaków z jonizatorem !
    Date: Wed, 18 Feb 2009 13:03:39 +0100

    Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gnfauv$kch$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    http://www.allegro.pl/item551016974_rewelacyjna_susz
    arka_z_dyfuzorem_2000_w_nowa.html

    > Rozebralem takie cos

    http://allegro.pl/item559116970_prostownica_efalock_
    flat_champ_najtaniej.html

    > i jest tam silniczek z nalozonym na oske kawalkiem tworzywa sztucznego.
    Ktos
    > mi
    > powiedzial, ze to wlasnie sluzy do jonizacji. Wie ktos moze o co chodzi ?

    ------------

    Na stronie http://promis.pl/sklep/index.php?products=product&pr
    od_id=800
    znalazle cos takiego w opisie suszarki do włosów:

    Suszarka BOSCH PHD 7960 profi beautixx silentION

    - Jonizator: Specjalny silniczek wewnątrz urządzenia wytwarzający miliony
    dobroczynnych jonów ujemnych. Dzięki nim nasze włosy nie elektryzują się,
    stają się miękkie jak po użyciu balsamu i łatwo je ułożyć

    ----
    Wychodzi na to, że o żadnym powielaczu i takich tam, nie moze być mowy.
    Prawdopodobnie (niby) jonizacje powietrza uzyskuje sie poprzez wirowanie
    jakichs tarczek. Cos w podobie bylo w szkole: piekielna maszyna
    elektryzujaca z butelka lejdejska. Niewykluczone, ze wytwarzaja sie jakies
    pola elektrostatyczne? Nie znam sie na fizyce w tym zakresie wiec nic
    madrego na ten temat nie moge powiedzieć.

    Janusz