  • 41. Data: 2009-07-31 10:04:50
    Temat: Re: Super-zoom dla amatora
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Maciej K. aka Sesjusz napisał(a):
    > Witam!
    >
    > W liście datowanym 30 lipca 2009 (09:48:00) napisano:

    > Moj ulubiony

    Mój też, ale ostatnio się przymuszam do ciaśniejszego kadrowania. 17-55
    jest bardziej uniwersalny. Bardzo dobry obiektyw do wszystkiego.
    Architektura bez beczki na 17mm, portret z ładnym rozmyciem na 55/2.8,
    stabilizacja, gdy potrzebuję większej GO (np widoczki na 55mm,
    zbliżenia). Tylko trochę za duży i za ciężki do mojego korpusu (350D).

    > Tamron 17-50/2.8 wolniejszy, glosniejszy, optycznie identyczny, 2 razy
    > tańszy :)

    Jest też lżejszy i mniejszy. Dla mnie jednak zdyskwalifikował go właśnie
    hałas i kłopoty z AF-em (u kolegi). Optycznie nie jest identyczny. Canon
    ma mniejszą beczkę na 17mm. Można to korygować softem, ale Canonem
    wygodniej, łatwiej mi precyzyjniej kadrować. Wolałem dopłacić, również
    za IS-a.

    --
    Mirek

  • 42. Data: 2009-07-31 10:07:22
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 30 lipca 2009 (08:50:34) napisano:

    > Koleżnaka koniecznie chce właśnie jakiegoś super-zooma tak od 18 do 200-300

    Nie rade az takich zoomow, ja kiedys kupilem 70-300, nieciekawie :(
    Mydło. Ale np. taka sigma 50-200 f/2.8 jest ok :) Patrz na swiatlo na
    zoomach, im jasniej tym lepiej.

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej aka Sesjusz

  • 43. Data: 2009-07-31 10:52:26
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "XX YY" <j...@u...at> napisał:

    >[...]
    .zip.html
    >[...]
    >na 18 mm wydaje sie ze jest calkiem niezle
    >na 250 troszke slabiej ale tez akceptowalnie.
    >
    >po resamplingu i lekkim podostrzeniu jakie zrobilem wynik jest do
    >przyjecia - mowie o skali 100% po 50% resamplingu
    >
    >w wielkosci monitora oryginalny obraz jest calkiem znosny.

    Dlatego własnie pisałem, że jak na tak szeroki zakres zmian ogniskowej ten
    Tamron jest nadspodziewanie dobry.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 44. Data: 2009-07-31 11:47:43
    Od: "Marek Grochocki" <m...@g...pl>

    "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> wrote in message
> [...]
    IMG_0275_DxO_raw-7.jpg.htm

    > Z czego dokładnie jestes zadowolony? Bo taka ona jest mozna średnia.
    > Zreszta daj ją w 1:1.

    Wiedzialem, ze znajdzie sie ktos, kto bedzie krytykowal...
    MARC

  • 45. Data: 2009-07-31 11:56:27
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > Wiedzialem, ze znajdzie sie ktos, kto bedzie krytykowal...
    > --
    > Pozdrawiam
    > MARC

    oczywiscie ze zawsze znajdzie sie ktos kto bedzie krytykowal. na tej
    grupie jest zarejestrowanych ok 1900 uczestnikow i jest wrecz
    nieprawdopodobnym aby nie znalazl sie choc jeden krytykant.

    gdybys to zdjecie zrobil np 135 /2,0 L i napisal ze robione
    superzoomem , zaraz ktos by sie znalazl , kto by napisal ze daleko
    im do zdjec ze 135L :-)

    nie jest zle - to widac.

    masz moze zdjecia z wiekszej odleglosci - tak 100 - 200 m ?
    widok na ulice z napisami , widoczki ?

    XXX

  • 46. Data: 2009-07-31 12:07:55
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Marek Grochocki wrote:
    > "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> wrote in message

    >>> http://fotogalerie.pl/fotka/2933671236382896s2,marc,
    IMG_0275_DxO_raw-7.jpg.htm

    > Wiedzialem, ze znajdzie sie ktos, kto bedzie krytykowal...

    Dajesz poruszoną fotke wielkosci znaczka pocztowego i twierdzisz ze to fajna
    fotka z jakiegos tam fajnego szkiełka. Ponadto jeszcze oczekujesz
    zachwytów?! Żenada.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 47. Data: 2009-07-31 12:13:01
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    XX YY wrote:

    > oczywiscie ze zawsze znajdzie sie ktos kto bedzie krytykowal. na tej
    > grupie jest zarejestrowanych ok 1900 uczestnikow i jest wrecz
    > nieprawdopodobnym aby nie znalazl sie choc jeden krytykant.

    Zarejestrowanych 1900 uczestników? Dobrze sie czujesz? To jest urupa
    USENETowa, a nie forum!

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 48. Data: 2009-07-31 16:42:52
    Od: FD <f...@o...pl>

    John Smith pisze:

    > Canon EF-s 10-22/3.5-4.5 USM
    > Canon EF-s 17-55/2.8 IS USM
    >
    > Oba są super zoomami dla amatora.

    a żeś przywalił jak łysy grzywka....
    ehhh

  • 49. Data: 2009-07-31 16:55:16
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > Zarejestrowanych 1900 uczestników?

    Dobrze sie czujesz?

    a rodzice nie uczyli , ze sie nalezy zwracac z respektem do
    starszych ?

    -nie uczyli.

    to niech idzie do mamusi i sie zapyta dlaczego ?

    XXX

  • 50. Data: 2009-07-31 17:03:35
    Od: "Marek Grochocki" <m...@g...pl>

    > Dajesz poruszoną fotke wielkosci znaczka pocztowego i twierdzisz ze to
    > fajna fotka z jakiegos tam fajnego szkiełka. Ponadto jeszcze oczekujesz
    > zachwytów?! Żenada.

    Nikt ci nie kaze sie zachwycac. Napisalem, ze mi sie podoba, a twoje zdanie
    mi wisi i jedynie potwierdza, ze zawsze znajdzie sie jakis maruda.

    MARC