  • 31. Data: 2009-07-30 16:12:26
    Temat: Re: Super-zoom dla amatora
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > http://www.flickr.com/photos/38359379@N02/- to zbiorczy link do zdjeć które
    > tam wrzuciłem, test Tamrona to 8 zdjeć z samej góry - łatwo poznać, bo
    > jedyne nie makro:-).
    >
    > --
    > Pozdrawiam!
    > Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

    dzieki

    nie jest zle , nie jest zle.
    obiektyw calkowicie uzywalny.

    ten pentax tez calkiem dobrzy ostrzy.
    ciekawe. przegladam czasami raczej od przypadku do przypadku rozne
    testy w tym i pentaxa i okazuje sie ze z tamronem czesto trafia na
    100% gdy inne marki z takim samym tamronem osiagaja np tylko 70%
    rozdzielczosci.

    chyba dam go na liste zakupow na nastepny miesiac.
    nie pamietam teraz , czy ma stabilizacje ?

  • 32. Data: 2009-07-30 16:39:45
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    XX YY napisał(a):

    > chyba dam go na liste zakupow na nastepny miesiac.
    > nie pamietam teraz , czy ma stabilizacje ?

    Pentax ma w korpusie ;P

    j.

  • 33. Data: 2009-07-30 18:11:39
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "XX YY" <j...@u...at> napisał

    >[...]
    >nie jest zle , nie jest zle.
    >obiektyw calkowicie uzywalny.

    Też tak uważam. Na pewno nie jest to jakość dobrego zooma klasy 17-50f2.8,
    ale w wielu sytuacjach 18-250 okazuje się być rozsądnym rozwiazaniem.

    >ten pentax tez calkiem dobrzy ostrzy.

    Owszem, nie narzekam. Ostzrey może niezbyt szybko, ale jak już złapie
    ostrość - można ufać, ze będzie OK. Poza tym K20D umożliwia indywidualne
    dostrojenie FF/BF do zestawu o ile pamiętam 20 posiadanych obiektywów (które
    sam rozpoznaje po podłączeniu). W swoim egzemplarzu nie musiałem jak dotąd
    tej funkcji wykorzystywać, ale niewątpliwie posiadanie jej zwiększa komfort
    psychiczny przy kupowaniu obiektywów pzrez sieć:-).

> [...]
    >testy w tym i pentaxa i okazuje sie ze z tamronem czesto trafia na
    >100% gdy inne marki z takim samym tamronem osiagaja np tylko 70%

    Ja mogę tylko powiedzieć, ze z precyzji ostrzenia zarówno K10D którego
    wcześniej posiadałem jak i K20D którego posiadam obecnie z Tamronami 18-250
    i 17-50f2.8 jestem zadowolony.

    >chyba dam go na liste zakupow na nastepny miesiac.

    Pentaxa czy Tamrona?;-)

    >nie pamietam teraz , czy ma stabilizacje ?

    W systemie Pentaxa stabilizacja jest w korpusach - zatem obiektywy do tego
    systemu stabiliczacji nie mają. Czy Tamron 18-250 ma stabilizację w
    wykonaniach do Canona i Nikona - nie wiem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 34. Data: 2009-07-30 18:43:38
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

    > Taaak..... pliki skończyły się łądować i... okazuje się że ten cholerny
    > Flickr je przeskalowuje i wycina exify:-(((((( Przynajmniej ja nie potrafię
    > ich sciągnąć stamta w pełnej wielkości z exifami - jeśli ktoś zna metodę -
    > proszę o podpowiedź.
    > Cóż - z braku innej możliwości podaję linki do tych z Flickra (a jeśli ktoś
    > zna jakieś darmowe miejsce w sieci z w miarę szybkim transferem które
    > przyjmie nieco ponad 50MB zdjęć - to mogę tam te zdjećia jeszcze raz
    > wrzucić):

    Ja w takiej sytuacji robię archiwum i wysyłam np. na wyslijto.pl - do
    100MB bez rejestracji, do 250MB po rejestracji (bezpłatnej). Sporo osób
    używa rapidshare. Możesz podać link do miniaturek, które pokazują co
    mniej więcej znajduje się w archiwum.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 35. Data: 2009-07-30 19:15:03
    Od: "Marek Grochocki" <m...@g...pl>

    "lew" <w...@o...pl> wrote in message
    > Koleżnaka koniecznie chce właśnie jakiegoś super-zooma tak od 18 do
    > 200-300
    > od rana przeglądam różne testy i jakoś na nic nie moę się zdecydować
    > są do wyboru:
    > Canon 18-200
    > Sigma 18-250
    > Tamron 18-270
    > i kilka innych
    > sam już nie wiem co polecić
    > aparat do którego to będzie podpięte to EOS 400D
    > co byłoby najrozsądniejsze dla amatora?

    Ja wybralem Canona, mial dobrze oceniana stabilizacje oraz znacznie szybszy
    autofokus od konkurencji. Zobacz to:
    http://www.youtube.com/watch?v=ZO-I0H8TLYw

    Tutaj fotka, ktora zrobilem doslownie dni po zakupie. Ja tam jestem
    zadowolony.
    http://fotogalerie.pl/fotka/2933671236382896s2,marc,
    IMG_0275_DxO_raw-7.jpg.htm

    Wiecej o tym obiektywie, w tym kilka kolejnych moich przykladow mozesz
    zobaczyc tutaj:
    http://canon-board.info/showthread.php?t=35726

    MARC

  • 36. Data: 2009-07-30 20:04:18
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > 100MB bez rejestracji, do 250MB po rejestracji (bezpłatnej). Sporo osób
    > używa rapidshare. Możesz podać link do miniaturek, które pokazują co

    Dzięki za radę:-) Zatem link do spakowanych oryginałów zdjeć z Tamrona
    18-250 (uwaga - ponad 50MB) to
    http://rapidshare.com/files/261877704/Tamron18-250.z
    ip.html

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 37. Data: 2009-07-31 01:26:37
    Od: jakuboff <j...@o...pl>

    slaweks wrote:
    > 300? Jak dla mnie tylko 16. :-)

    No to masz te swoje "tylko 16", ale nie musisz od razu wszystkich na
    grupie o tym informować ;)

  • 38. Data: 2009-07-31 06:20:43
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 30 Jul., 22:04, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

> [...]
    > metodę -
    > ktoś

    > Dzięki za radę:-) Zatem link do spakowanych oryginałów zdjeć z Tamrona

    na 18 mm wydaje sie ze jest calkiem niezle
    na 250 troszke slabiej ale tez akceptowalnie.

    po resamplingu i lekkim podostrzeniu jakie zrobilem wynik jest do
    przyjecia - mowie o skali 100% po 50% resamplingu

    w wielkosci monitora oryginalny obraz jest calkiem znosny.

  • 39. Data: 2009-07-31 09:18:33
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Marek Grochocki wrote:

    > Tutaj fotka, ktora zrobilem doslownie dni po zakupie. Ja tam jestem
    > zadowolony.
    > http://fotogalerie.pl/fotka/2933671236382896s2,marc,
    IMG_0275_DxO_raw-7.jpg.htm

    Z czego dokładnie jestes zadowolony? Bo taka ona jest mozna średnia. Zreszta
    daj ją w 1:1.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 40. Data: 2009-07-31 09:52:16
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 30 lipca 2009 (09:48:00) napisano:

    > Canon EF-s 10-22/3.5-4.5 USM

    Moj ulubiony

    > Canon EF-s 17-55/2.8 IS USM

    Tamron 17-50/2.8 wolniejszy, glosniejszy, optycznie identyczny, 2 razy
    tańszy :)

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej aka Sesjusz