    From: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Super-zoom dla amatora
    Date: Wed, 5 Aug 2009 22:22:14 +0200
    <h4udg1$s3e$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h4ulqa$mjf$1@inews.gazeta.pl>
    <7...@g...googlegroups.com>
    <h4unah$o9c$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <5...@c...googlegroups.com>
    <h58noh$h09$1@news.interia.pl>
    <6...@o...googlegroups.com>
    <h58q4u$jl1$1@news.interia.pl>
    <6...@c...googlegroups.com>
    <h5a3dt$6ci$1@inews.gazeta.pl>
    <e...@a...googlegroups.com>
    <h5bdut$k8j$1@inews.gazeta.pl>
    <6...@o...googlegroups.com>

    "XX YY" <f...@g...com> napisal:

    >tak , ja sie musialem zarejestrowac , zeby z tej grupy korzystac i to
    >nie koniecznie przez google groups

    Ale nie kazdy sie rejestruje - istnieja tez mozliwosci korzystania bez
    rejestracji.

    >masz racje
    >to zenujace
    >na tej grupie zaczyna sie czesto post od " bredzisz" , " trollu " ,
    >albo "glupku" it.p.

    Jesli ktos faktycznie bredzi - nie ma powodu by tego nie nazwac po imieniu.
    Zaczynanie postów od "trollu" czy "glupku" swiadczy, ze zachodzi jedna z
    dwóch sytuacji - albo piszacy jest pozbawiony elementarnej kultury, albo
    czyms bardzo zdenerwowany - byc moze listem, na który odpisuje. W tej
    drugiej sytuacji - jesli faktycznie zdenerwowanie jest uzasadnione - czasem
    (aczkolwiek raczej rzadko) moze to usprawiedliwac nieelegancka forme
    wypowiedzi.

    >forma " Mareczku " brzmi nienaturalnie - zgadzam sie , zgadzam sie
    >rowniez ze nie jest taktowna.

    Zatem czemu ja stosujesz?

    >na winietoo oburzalaem sie o to , ze nie strzela z luku a pisze n.t.
    >fotograficzne

    Cóz - podpis tak samo ladny jak "bez ksywy" czy "XX YY" - zatem aluzje do
    sgtrzelania z luku sa glupia osobista wycieczka.

    >jesli istnieje taka instytucja jak "google groups "
    >
    >http://groups.google.com/groups/dir?sel=usenet%3Dpl
    .rec.foto

    >i ta instytucja podaje ze grupa fot. cyfrowa liczy 1940 czlonkow
    >
    >oraz w info o grupie
    >
    >http://groups.google.com/group/pl.rec.foto.cyfrowa/
    about

    >w ktorym podaje ze jest 87 aktywnych autorow
    >

    >to ja sie na tej informacji ze zrodla kompetentego opieram.
    >I co w tym niestosownego?
    >[...]

    Niestosownego moze i nic, ale podawanie takich in formacji przez Googla
    podwaza ich kompetencje. Po prostu z zasady dzialania Usenetu wynika, ze
    takich informacji nie da sie w prosty sposób zgromadzic, co wiecej -
    podawanie liczby aktywnych aktorów bez zdefiniowania co sie pod tym pojeciem
    rozumie jest co najmniej nieporozumieniem.

    Po prostu niepotrzebniue bezkrytycznie wierzysz Googlom. Czy gdybys tam
    znalazl informacje, ze na swiecie jest obecnie 6 323 758 439 ludzi z czego 1
    237 498 jest zarazonych swinska grypa to tez bys w to uwierzyl? Ja bym w
    takiej sytuacji zastanowil sie nad dwoma kwestiami - czy wielkosci te sa
    realistyczne (moze i tak - obie te liczby przed chwila sam wymyslilem i
    staralem sie, by wygladaly mozliwie wiarygodnie), oraz czy Google bylo w
    stanie te liczby dokladnie ustalic. Na to ostatnie pytanie odpowiedz brzmi -
    nie - nie ma mozliwosci ani dokladnego ustalenia liczby ludnosci swiata (bo
    ta sie ciagle zmienia, a nie wszystkie narodziny czy smierci sa
    rejestrowane) ani dokladnego policzenia liczby zarazonych swinska grypa.
    Obie te liczby mozna jedynie szacowac - mozna sie zastanawiac, z jak duza
    dokladnoscia.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)