  • Data: 2014-01-29 18:10:59
    Temat: Re: Super ekonomiczny diesel (?)
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.01.2014 15:14, anacron pisze:
    > Tak się zaczynam zastanawiać, czy biorąc pod uwagę ceny części, serwisu
    > i awaryjność takich (nie tanich) elementów jak wtryskiwacze, świece
    > żarowe, turbosprężarka, filtr FAP etc. zakup samochodu z silnikiem
    > diesla jest aby na pewno ekonomicznie uzasadniony... To co dołożyłem do
    > diesla w cenie auta jeszcze się nie zwróciło, a już pojawiać się
    > zaczynają nowe koszty.

    wszystko zależy. Jak kupowałem pierwszego diesla to palił 6, ON był dużo
    tańszy od benzyny, a ja czasami lałem olej jadalny, albo "oranżadę".
    auto umnie było do 350 tyś, potem jeszcze u znajomego zrobiło 70 tyś bez
    napraw silnika!
    drugie to hdi, bez fapa dwumasy, turbo niema zmiennej geometrii - zeby
    się dało bez problemu wymienić. Auto przejechało 202tyś i uległo
    wypadkowi. silnik dostał kpl rozrządu i naprawę uszczelnienia za 250zł
    kolejne auto było szukane pod względem typu silnika - i nic więcej. 90%
    wiedza z tej grupy.
    Każdy kto kupuje nowe auto, musi być "orżnięty". Tak to juz jest na
    świecie i nie zmienisz tego. niejednokrotnie są tu dyskusje porównawcze,
    gdzie jedni się chwalą że za 50tyś mają 7 lat gwarancji, ale po 3 latach
    "stracili" 25 tyś w wartości auta, a inni piszą że za 10 tyś kupili
    auto, za 5 zrobili kapitalkę i przez 3 lata wydają na naprawy zero zł.
    Kto ma lepiej? sam znajdź swoją drogę.

    ToMasz