-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: bartekltg <b...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Sumowanie momentów - jak to rozwiązać
Date: Tue, 02 Sep 2014 16:51:45 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 31
Message-ID: <lu4li1$2c6$1@node1.news.atman.pl>
References: <lu3kkr$uar$1@node1.news.atman.pl> <lu4f6n$rc2$1@node1.news.atman.pl>
<d...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 89-73-81-145.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1409669505 2438 89.73.81.145 (2 Sep 2014 14:51:45 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 2 Sep 2014 14:51:45 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.0
In-Reply-To: <d...@g...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:33862
[ ukryj nagłówki ]On 02.09.2014 15:51, Konrad Anikiel wrote:
> On Tuesday, 2 September 2014 15:03:19 UTC+2, bartekltg wrote:
>> Nie wiem, czy to nie armata na muchę, ale może dobrze by działał
>> mechanizm różnicowy. Tylko odwrotnie podłączony niż w samochodzie.
>
> No ale on nie zapewnia równego momentu.
Jak to nie? Przecież dokładnie do tego służy mechanizm różnicowy.
Aż zgłupiałem i sprawdziłem. Fizyka na papierze i internet potwierdzają.
Ewentualne różnice momentów wynikają z tarcia/oporu. W autach
rzeczywiście specjalnie się je celowo zwiększa.
http://zhome.com/ZCMnL/tech/Torsen/Torsen.htm
> Jedno koło kręci się w błocie, drugie na kamieniu stoi i nie kręci się wcale.
Nie pomyliłeś momentu (sił) z prędkością obrotową?
To co opisujesz to właśnie jedna z oznak +-równego rozłożenia sił
(i jego negatywnych skutków w pewnych sytuacjach).
Na boksującym kole mamy niewielką siłę oporu, taką samą
siłę (chyba, ze mechanizm różnicowy jest 'z oporem') mamy na
drugim kole, przez co nie jest ono w stanie poruszyć auta.
W wersji dla wątkodawcy, do wyprowadzeń 'od kół' podczepiamy
wały wejściowe, a pod wyjście "od silnika" wał wyjściowy.
pzdr
bartekltg
Następne wpisy z tego wątku
- 02.09.14 17:31 Konrad Anikiel
- 02.09.14 19:22 k...@g...com
- 02.09.14 21:09 PeJot
- 02.09.14 21:26 bartekltg
- 02.09.14 22:16 Konrad Anikiel
- 03.09.14 06:47 PeJot
- 03.09.14 06:55 PeJot
- 03.09.14 11:52 Konrad Anikiel
- 03.09.14 13:54 bartekltg
- 04.09.14 06:52 PeJot
- 04.09.14 12:32 J.F.
- 04.09.14 14:04 PeJot
- 04.09.14 15:12 Albercik
- 05.09.14 08:05 J.F.
- 15.09.14 11:46 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=