    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Sugiestie/opinie o językach programowania.
    Date: Tue, 19 May 2009 10:52:40 +0200

    Maciej Sobczak wrote:
    > Co znaczy "hobbysta" i "na poważnie" w jednym zdaniu? :-)

    Czasem rożnica między "hello world" napisanym bez używania średników a
    programem który potrafi zdekodować protokół komunikacji z jakimś
    urzadzeniem (i przyda się paru ludziom na swiecie) jest zasadnicza.

    > Dość "poważni hobbyści" używają tego do zabawy w sterowanie robotami i
    > innymi takimi.

    Znam takich co używają do tego Javy, C++, .NET, JavaScript, Pythona. Ja
    na ten przykład uzywam JavaScript do sterowania moimi urzadzeniami.
    Nietypowe nie? Czegoś to może dowodzi?

    > Z takim wsparciem dla współbieżności i real-time'u jak
    > ma Ada

    Śię to żadko przydaje w prostych aplikacjach GUI komunikujących sie z
    jakimś hardware po RS232. Naprawdę. Zwracam uwagę że w watku
    _NE_MA_MOWY_ o embedded/realtime, autor postu wyraźnie wskazal na
    Windowsa i aplikacje GUIowe "do sterowania różnymi dziwnymi urządzeniami".

    > jest to zdecydowanie lepszy wybór niż naćpany preprocesorem C
    > (w wykonaniu hobbystów elektroników wyglądający strasznie).

    Uogólniasz. Ponadto C to jest jezyk który raczej się nie przyda do
    czegokolwiek w tym temacie. Dlatego raczej C#,Java.

    Ada jest super. Tylko ze to w niczym nie pomaga podczas pisania protych
    programów GUIowych bo:

    a) malo literatury

    b) większośc piszacych w adzie "w inetrnecie" to helloworldowcy

    c) C#,Java będzie miał lepsze wsparcie dla hobbysty.