  • 11. Data: 2016-12-19 00:55:55
    Temat: Re: Substytut dysku SSD
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-12-18 o 16:37, Irokez pisze:

    > Jak może być przelotka IDE-CF wolna?
    > Czy Ty wiesz o czym piszesz?
    > Przecież tam nie ma kompletnie żadnej elektroniki tylko kabel w kabel,
    > takie międzymordzie.

    Kup, podepnij pod kontroler a potem będziesz miał temat do dyskusji
    jak to zrobili że takie wolne.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2016-12-19 14:07:25
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    I brak hałasu ;-)
    BTW myślałem zmienić HDD na SSD IDE w starym lapku podróżnym, ale cenowo (SSD IDE z
    amazona lub eBaya) wychodzi bez sensu, i te SSD ATA to jakieś no-namy o byle jakich
    pojemnościach (w zasadzie do 64GB).
    Wstawienie karty SD (ale kart 128GB/256GB też za darmo nie rozdają) zamiast HDD
    byłoby ciekawe.

    -----

  • 13. Data: 2016-12-19 14:18:44
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> wrote in message
> [...]
    pojemnościach (w zasadzie do 64GB).
    > Wstawienie karty SD (ale kart 128GB/256GB też za darmo nie rozdają) zamiast HDD

    Stąd też się wziął mój pomysł.

    Koszt normalnego dysku SSD na IDE jest zaporowy , koszt adaptera i karty SD całkiem
    do przyjęcia.

  • 14. Data: 2016-12-19 16:24:58
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    Cześć,

    Zamiast kombinować jak koń pod górkę, kup adapter mSATA -> IDE. Tani dysk
    msata i zapomnij o problemie.

    Przykładowa aukcja z adapterem:
    http://allegro.pl/adapter-ide-ata-2-5-44pin-5v-msata
    -mpcie-3-3v-
    i6651985717.html

    Przykładowa karta z dyskiem:
    http://allegro.pl/dysk-ssd-msata-32-gb-i6650660918.h
    tml

    Pojemności do 128GB nie powinny sprawiać problemów.

    Tomek

  • 15. Data: 2016-12-19 17:42:43
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> wrote in message
    > Cześć,
    >
    > Zamiast kombinować jak koń pod górkę, kup adapter mSATA -> IDE. Tani dysk
    > msata i zapomnij o problemie.

    Hmm no może to jest wyjście , dzieki bardzo za hint.

  • 16. Data: 2016-12-19 18:45:29
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-12-19 o 00:55, RadoslawF pisze:

    > Kup, podepnij pod kontroler a potem będziesz miał temat do dyskusji
    > jak to zrobili że takie wolne.

    Kupowałem, podpinałem też do laptopa, działało na tyle ile karta pozwalała.
    Windows XP Embeded tam wlazł. Oczywiście na karcie Industrial bo tani
    Kingston z koniczynkami na naklejce to się nawet w IDE nie przełączał,
    więc działało to jak, no nie mam słów aby to opisać...
    Laptop widział ją jako wymienną pamięć masową a nie dysk twardy i było
    wooolno.

    Nie testowałem jakoś specjalnie wydajności, bo działało normalnie jak na
    Celerona 1GHz z 1GB RAM przystało.
    I karta działa od 8 lat bez problemów 24h/365dni (komputer przemysłowy,
    a nawet dwa podobne) Kolejnej przemysłówki nie liczę bo na linuxie
    jedzie też z CF (a nawet 2 CF'y ma, na system i na dane).

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2016-12-19 23:29:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-18 23:16, Adam Wysocki wrote:
    > I odpornosc mechaniczna.

    Kiepska. Złacze CF i SD nie są przewidziane do udarów. W komputerkach
    przemysłowych karty CF po tygodniach ślicznie wypełzają sobie ze złącz
    od wibracji o ile ktoś ich tam nie dociska. RoHS zaś lubi ścinać kulki w
    BGA pod wpływem ... wszystkiego. Trzeba najzwyczajniej uważać jesli ktoś
    ma ten tablet używać do rzucania bo to nie jest aż tak odporne.

  • 18. Data: 2016-12-20 12:48:34
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 17/12/2016 14:11, ggs wrote:

    > Czy jest sens do starszego lapka , nie posiadajacego SATA włożyc cos takiego :
    >

    > Adapter SD IDE 44 (http://allegro.pl/adapter-przejsciowka-sd-sdhc-do-i
    de-44-pin-i6646553409.html)

    > + do tego jakas szybka karta SDXC 128GB
    >
    > Wytrzyma karta prace jako dysk ? No i jak szacujecie prędkość tego rozwiazania.
    >
    > WinXP na lapku...

    Nie sprawdzi się, ze względu na XP. OSy, które nie są embedded nie
    nadają się na używanie z karty pamięci - "zajeżdżą" ją (jest takowa XP,
    ale nie nada się do domowego kompa).
    Lepiej użyj jakiś tani SSD i przejściówkę IDE44>SATA albo mSATA, tylko
    zwróć uwagę na ilość miejsca na dysk bo przejściówka plus 2,5" może się
    nie zmieścić. Sam używam takiej z SSD SATA 1,8" i jestem b.zadowolony.
    Co do systemu na karcie pamięci to jest to dobre rozwiązanie, ale w
    specyficznych warunkach. Sam używam w Amidze (gdzie OS nie orze tak
    nośnika jak Windows) oraz w serwerze, gdzie uruchamiam ESXi.

    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 19. Data: 2016-12-20 13:07:54
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 19/12/2016 13:07, ąćęłńóśźż wrote:

    > te SSD ATA to jakieś no-namy o byle jakich pojemnościach (w zasadzie do 64GB).

    SanDisk robi SSD PATA/IDE o pojemnościach do 256GB (512 pewnie też
    będzie jak się okaże, że 256 dobrze zeszło).
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 20. Data: 2016-12-21 12:01:27
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 17 grudnia 2016 20:56:42 UTC+1 użytkownik Olaf Frikiov Skiorvensen
    napisał:
> [...]
    > doszła do mnie wiadomość <o343fr$dh7$1@node2.news.atman.pl>
    > od Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> :

    > Unikam wyrywania kabla od zasilania przed zamknięciem, ale kilka razy
    > to się stało - nic nie zaszło(może jak by sumy kontrolne plików
    > sprawdzić, to coś by wylazło).
    > Kiedyś system mi nie wstał po restarcie, ale to bez wyrywania kabla,
    > musiałem instalować na nowo(to jeszcze na staryn Pi B+ 512).
    > Może masz wielkie szczęście posiadania karty SLC?
    > Dzisiaj mają ceny z kosmosu.
    > Może zrobię kilka prób zaniku zasilania na Raspberry w innym czasie.

    U mnie podobnie jak u Sebastiana.
    W malinie padły już dwie karty sd i dwa pendrive.
    I oba nie były szczególnie dręczone. Na pendrivach byly pliki rrd (jakieś 40MB i
    zapisy do nich raz na 2-3 minuty), na kartach zwykly raspbian z powyłaczanym
    logowaniem sysloga.

    Karty jakieś sandiskowe czy toszibowe.
    Pendrivy -noname.