    From: "syntax error" <w...@n...one.has.gone.before.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Stuki w okolicach górnego mocowania McPhersona
    Date: Sat, 7 Aug 2010 10:55:26 +0200

    > To teraz pytanie: rozumiem, że wymieniałeś górne łożyska McPhersonów.

    Z takim zamiarem pojechałem właśnie do Błońskich. Przygotowałem sobie
    odpowiednią ilość gotówki i powiedziałem, że musimy wyciszyć dzisiaj
    zawieszenie - prawe przednie przede wszystkim.
    Okazało się, że obydwa (lewy przod i prawy przód) łożyska i odboje są w
    perfekcyjnym stanie. Wykręcone amortyzatory... było w stanie fatalnym. A
    były to sprzęty marki KYB (zakładane w Niemczech przez poprzedniego
    właściciela)...

    > A czy zmieniałeś także ich poduszki?

    Nie było takiej potrzeby, bo pewnie wymieniłem owe poduszki wcześniej... ;))

    > U mnie luz na tłoczysku amortyzatora się zrobił, ale ja na 99% wiem, że
    > winą za to mogę obciążyć pewną dziurę.

    Tak jest. Był mocny luz na tłoku amortyzatora. Zarówno 'boczny' jak ruszało
    się tłokiem w płaszczyźnie poziomej i był też luz w samym środku
    amortyzatora - w ruchu tłokiem góra dół. Jeżeli ręką dało się to
    zdiagnozować, to pomyśl z jaką siłą wbija tłok i wypuszcza z powrotem koło
    jadące po nierównościach... Masakra. Reasumując zmarnowałem 800 PLN
    wcześniej na gumy i łączniki, które W OGÓLE nie poprawiały sytuacji...
    Mechanicy rozkładali ręce - bo amortyzatory miały naklejkę z przebiegiem i
    datą wymiany.
    Zamiast uderzyć bezpośrednio w sedno sprawy bujałem się od warsztatu to
    warsztatu...
    Jakkolwiek, kupilem dzisiaj i zamontowałem nowe 2 x Bilstein B4 za 600 PLN
    (warsztat w Zielonce ma bardzo bogate zaplecze części) i teraz zamiast
    słyszeć przykre stuki z zawieszenia, słyszę naprężenia i zgrzytanie
    tapicerki na srogich nierównościach.... ;))

    Szkoda, że dopiero dzisiaj odkryłem Błońskich, pewnie miałbym sprawny przód
    znacznie, znacznie wcześniej... i pewnie zostało by mi jeszcze pare set
    złotych w kieszeni...