  • Data: 2013-06-12 14:56:20
    Temat: Re: Strefa Tempo 30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.06.2013 14:23, Jan Koval pisze:

    > Niby racja. Można się turlać ale nie będzie to prędkość maksymalna tylko ta
    uśredniona.
    > Gdybyś chciał utzrymać srednią na poziomie 30 to musiałbyś cały czas jechać
    > a tak się nie da: skrzyżowania, przejścia, ktoś parkuje, ktoś się włącza do
    ruchu...
    > Nie ma bata. Nie będzie płynnie.

    Będzie jeśli WSZYSCY będą tak jechać zachowując nieco większy (jak przy
    wyższej prędkości) odstęp.

    Często mi się tak zdarza - turlam się ustawową 50-tką, a gość przede mną
    pędzi... natyka się na przeszkodę (skręcający w lewo, przechodzący
    pieszy) zatrzymuje się - ja nadal jadę lekko ewentualnie zwalniając. I
    jak dobrze dobiorę prędkość, to często zanim do niego dotrę i też będę
    musiał się zatrzymać - on już rusza (oczywiście nerwowo i pośpiesznie).
    I tak w kółko. W rezultacie średnią mamy taką samą i w takim samym
    czasie docieramy do celu.

    Warszawy unikam (korki) ale jak ostatnio musiałem pojeździć po tych
    uliczkach z mapki to było tam na tyle ciasno, że 30km/h to jest bardzo
    optymistyczna średnia. Przynajmniej za dnia.