  • Data: 2014-02-24 12:07:49
    Temat: Re: Stos TCP/IP z tuxgraphics.org
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-24 10:40, Marek pisze:

    > Ostatnio też się nad tym zastanawiałem przy projektowaniu płytki, nawet

    Mogę zapytać do jakich wniosków ostatecznie doszedłeś? Zostawiłeś
    ścieżkę jak jest, tak dla świętego spokoju, czy może dałeś sobie z tym
    spokój i zaprojektowałeś tak, jak było najwygodniej?

    > driver microchipa do ich stosu nie używa przerwania. Być może dlatego,

    Swoją drogą jak wygląda korzystanie z tego darmowego stosu od
    Microchipa? Można go porównać do minimalistycznych wersji w stylu
    tuxgraphics albo uIP? Występuje ograniczenie wielkości odpowiedzi TCP do
    jednego pakietu, a obsługa polega na wpisaniu wartości do bufora i
    wywołaniu odpowiedniej funkcji? A może dysponujemy socketami i
    przypomina to raczej pisanie aplikacji sieciowych pod system operacyjny
    albo sprzętowy stos W5100?

    Muszę przyznać, że całkiem fajnie wyglądają procki z serii PIC18F* z
    wbudowanym sterownikiem Ethernetu. Może warto się im bliżej przyjrzeć?

    > że wg dokumentacji do stosu, obsluga encj (w tym wywoływanie funkcji
    > obsługijących stos) nie jest time critical. Obsługa stosu działa w
    > modelu cooperative multitasking jako maszyna stanów. Wystarczy funkcje
    > tcp_task() wywoływać w main() periodycznie ci kilka-kilkadziesiąt ms.

    Obsługi samego przerwania tam nie widzę. Zastanawiałem się jednak, czy
    przypadkiem któraś z cyklicznie wywoływanych funkcji nie sprawdza zmiany
    stanu samego pinu. W definicjach nie widzę takiego wejścia, jednak być
    może autor odwołał się do niego bezpośrednio w którymś momencie? Nie
    mogę się doszukać takiego fragmentu kodu, co nie znaczy jednak, że go
    tam nie ma...

    > Przy okazji można docenić genialność wynalazku jakim jest tcp/ip, jego
    > adaptacyjność i możliwość działania przy skromnych zasobach....

    Jakby nie patrzeć, to sam stos TCP/IP został opracowany w latach
    siedemdziesiątych. Idea transmisji pakietowej o ile mnie pamięć nie myli
    powstała jeszcze w latach pięćdziesiątych. Pracownicy wywiadów
    największych mocarstw daliby się wtedy zabić za najprostszą ATmegę. ;)