  • Data: 2014-02-24 18:26:51
    Temat: Re: Stos TCP/IP z tuxgraphics.org
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-24 16:30, Marek pisze:

    > Ja mam trochę inne podejście, staram się eliminować PC gdzie się tylko
    > da (rasp pi to też dla mnie PC), po stronie hosta (hub danych) eliminuje
    > wszystko co pobiera więcej niż 3W, zdalne czujniki zasilane tylko
    > fotowoltaniką itp.

    Sęk w tym, że w chwili obecnej chyba już większość urządzeń embedded ma
    pod spodem zaszytego jakiegoś Linuksa. Dochodzimy do sytuacji, kiedy
    nawet części i akcesoria komputerowe są samodzielnymi komputerami z
    własnym systemem operacyjnym. Jakiś czas temu popularny był temat
    hackowania kart pamięci SD, z wbudowanym WiFi do synchronizacji z
    chmurą. Okazuje się, że taka karta to też mały komputerek linuksowy. ;)

    Wychodzę z założenia, że jeśli w domowej sieci i tak mam jeden
    "serwerek" (w tej chwili właśnie RPi) pracujący cały czas, to nie
    zaszkodzi zaprząc go do generowania WebUI. A zwykłe czujki/układy
    wykonawcze na MCU niech wysyłają/przyjmują pakiety z surowymi danymi.