  • 41. Data: 2012-03-15 15:58:19
    Temat: Re: Stop wysokim cenom paliw w Polsce - odsłona druga
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ojciec" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Terroryści atakują najwyżej postawionych polityków czy takich ludków jak
    > ty?! Co niby tacy zwykli ludkowie jak ty mogą zrobić, przecież to nie TY
    > bezpośrednio decydujesz o śmierci bliskich terrorystów i okupacji ich
    > kraju? Zaczynasz dostrzegać analogie?

    Po pierwsze terroryści nie atakują "swoich" ale "obcych". Palestyńczycy nie
    porywają palestyńskich samolotów, IRA nie podkłada bomb w Dublinie i.t.d.
    Więc jeśli mamy podział biedni kierowcy kontra mafia/politycy/rafinerie czy
    kto jest tym wyimaginowanym wrogiem karanie innych kierowców jest
    nielogiczne.

    Po drugie terroryści zwykle żądają czegoś realizowalnego. To że zwykle nich
    tych żądań nie realizuje to nie zmienia faktu, że ich żądania są
    potencjalnie możliwe do spełnienia. Jak sobie wyobrażasz tańsze paliwo?
    Dzwonimy do OPEC aby zwiększyli dostawy, czy może do Brukseli aby obniżyli
    minimalne stawki podatków? Czy może wprowadzamy centralnie sterowaną
    gospodarkę i każemy Orlenowi sprzedawać poniżej kosztów? Sprawa wygląda tak,
    że nasi politycy mają tu bardzo niewielkie pole manewru. Możemy oczywiście
    wystąpić z UE, ale nie wiem, czy dokładnie tego chcą ci protestujący, a
    jeśli nawet to wystarczy zebrać "trochę" podpisów by zwołać referendum.

    Próbowałem czytać wypociny organizatorów, ale to się nie trzyma kupy. Nie
    proponują żadnych rozwiązań tylko protestują dla protestowania. Używają
    jakiś kretyńskich porównań cen paliwa do zarobków tak jakby to miało
    jakiekolwiek znaczenie. Czy skoro zarabiamy 4 razy mniej niż włosi i
    francuzi to znaczy, że Fiat i Renault mają u nas sprzedawać samochody
    czterokrotnie taniej?

    Trzeba być dzieckiem albo idiotą aby domagać się cen zależnych od zarobków.
    Skoro mamy takie same podatki, porównywalne koszty surowca i minimalnie
    mniejsze koszty rafinerii to cena końcowa może być tylko minimalnie niższa i
    tak jest. Elementarna matematyka.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 42. Data: 2012-03-15 16:02:51
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    ojciec napisał(a):
    > http://www.gazeta-wroclaw.pl/index.php/publicystyka/
    komentarze/393-wiosna-bdzie-gorca-czas-euro-te.html

    A takie były początki tego gówna które teraz mamy.
    http://niezalezna.pl/25029-pocalunek-judasza
    --
    Krzysiek

  • 43. Data: 2012-03-15 16:26:37
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    to napisał(a):
    > W Twoim przypadku to bardziej demencja, bo na pytania retoryczne się z
    > zasady nie odpowiada.

    Demencja powiadasz.
    No to inaczej.
    cyt.

    > A nie lepiej pójść do psychologa ze swoimi problemami mentalnymi, zamiast
    > uprzykrzać innym życie robieniem bydła pod pretekstem szczytnego celu?

    Pytanie.
    Jak się ma moja demencja do Twojej demencji oraz Twoje pojmowanie tekstu pisanego?

    Twoja retoryka powinna być skierowana pod inny adres.
    --
    Krzysiek

  • 44. Data: 2012-03-15 16:45:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" napisał w wiadomości grup

    > A takie były początki tego gówna które teraz mamy.
    > http://niezalezna.pl/25029-pocalunek-judasza

    Aż żal czytać.

    Takiej jednostronnej i oderwanej od rzeczywistości interpretacji dawno nie
    widziałem. Każdy kto był w solidarności wie jak słaba była jej siła w tamtym
    okresie. Nie było najmniejszych szans na przewrót siłowy. Układ z
    komunistami nie był zdradą ale jedynym możliwym rozwiązaniem. Było to
    oczywiste dla wszystkich którzy brali udział w walce o wolną Polskę.

    Dzięki temu zamiast kolejnego powstania kosztującego życie wielu i nic nie
    dającego w zamian poza chwilową ułudą. Dostaliśmy zalążek demokratycznego
    państwa. To jak się to państwo później rozwijało to inna kwestia, ale w 89
    nie było innej możliwości.

    Polsce udało się przejść przez cały okres komunizmu z bardzo małą liczbą
    ofiar mimo ciągłej walki. A to wszystko tylko dlatego, że "góra"
    solidarności cały czas miała świadomość, że trzeba walczyć ale nie można
    przegiąć. Solidarność była ciągłym balansowaniem na krawędzi "góra" miała
    świadomość, że jak odpuszczą walkę to przegrają, ale jak przesadzą to
    skończy się masowym rozlewem krwi.

    Pamiętaj, że wbrew temu co teraz niektórzy próbują nam wmówić umniejszając
    sukces solidarności Solidarność nigdy nie miała większości w społeczeństwie.
    W 89 udało im się przekonać do siebie ludzi centrum. Ludzi którzy mieli
    swoją "małą stabilizację" i rewolucja nie była im do niczego potrzebna.

    Przepraszam rozpisałem się nie na temat, ale nie wytrzymałem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 45. Data: 2012-03-15 17:09:27
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Krzysztof 45

    > Pytanie.
    > Jak się ma moja demencja do Twojej demencji oraz Twoje pojmowanie tekstu
    > pisanego?

    To jest pytanie retoryczne. Wygooglaj sobie, co to oznacza i co się z tym
    wiąże.

  • 46. Data: 2012-03-15 17:10:47
    Od: to <t...@i...pl>

    begin ojciec

    > Co ma "smacznego" do lania?

    Mnie nie pytaj. Życzę Ci smacznego z grzeczności. Osobiście gustuję w
    nieco innych wiktuałach.

    > Byłeś już u specjalisty?

    U specjalisty-szambiarza? Nie potrzebuję, nie mam szamba.

  • 47. Data: 2012-03-15 17:23:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Ergie,

    Thursday, March 15, 2012, 4:45:38 PM, you wrote:

    > Aż żal czytać.

    :(

> [...]
    > komunistami nie był zdradą ale jedynym możliwym rozwiązaniem. Było to
    > oczywiste dla wszystkich którzy brali udział w walce o wolną Polskę.

    To nie do końca tak. "Komuniści" nie mieli żadnej recepty na
    poradzenie sobie z sytuacją i tak naprawdę - w swojej większości -
    chcieli się władzy już pozbyć.
    Beton się bronił ale został pokonany.

    Jednak wtedy tego nie wiedzieliśmy i trzeba było pójść na układ z
    władzą. Za cenę niewyrzynania "komuniści" oddali władzę bez oporu.
    Może się to niektórym nie podobać ale - moim zdaniem - inna opcja
    oznaczałaby przelanie naprawdę dużej ilości krwi.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 48. Data: 2012-03-15 17:36:43
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    to napisał(a):
    > begin Krzysztof 45

    > To jest pytanie retoryczne. Wygooglaj sobie, co to oznacza i co się z tym
    > wiąże.

    A miałem zrobic dopisek że to nie jest pytanie retoryczne. Więc potwierdzam. Nie
    jest.

    --
    Krzysiek

  • 49. Data: 2012-03-15 17:39:46
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 15 Mar 2012 16:02:51 +0100 osobnik zwany Krzysztof 45
    wystukał:

    komentarze/393-wiosna-bdzie-gorca-czas-euro-te.html

    > A takie były początki tego gówna które teraz mamy.
    > http://niezalezna.pl/25029-pocalunek-judasza

    jak dzieciom waydaje sie, że wyglądał PRL

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 50. Data: 2012-03-15 17:45:29
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Krzysztof 45

    > A miałem zrobic dopisek że to nie jest pytanie retoryczne. Więc
    > potwierdzam. Nie jest.

    Dobrze się czujesz?