    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Stop wysokim cenom paliw w Polsce - odsłona druga
    Date: Thu, 15 Mar 2012 15:58:19 +0100

    Użytkownik "ojciec" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Terroryści atakują najwyżej postawionych polityków czy takich ludków jak
    > ty?! Co niby tacy zwykli ludkowie jak ty mogą zrobić, przecież to nie TY
    > bezpośrednio decydujesz o śmierci bliskich terrorystów i okupacji ich
    > kraju? Zaczynasz dostrzegać analogie?

    Po pierwsze terroryści nie atakują "swoich" ale "obcych". Palestyńczycy nie
    porywają palestyńskich samolotów, IRA nie podkłada bomb w Dublinie i.t.d.
    Więc jeśli mamy podział biedni kierowcy kontra mafia/politycy/rafinerie czy
    kto jest tym wyimaginowanym wrogiem karanie innych kierowców jest
    nielogiczne.

    Po drugie terroryści zwykle żądają czegoś realizowalnego. To że zwykle nich
    tych żądań nie realizuje to nie zmienia faktu, że ich żądania są
    potencjalnie możliwe do spełnienia. Jak sobie wyobrażasz tańsze paliwo?
    Dzwonimy do OPEC aby zwiększyli dostawy, czy może do Brukseli aby obniżyli
    minimalne stawki podatków? Czy może wprowadzamy centralnie sterowaną
    gospodarkę i każemy Orlenowi sprzedawać poniżej kosztów? Sprawa wygląda tak,
    że nasi politycy mają tu bardzo niewielkie pole manewru. Możemy oczywiście
    wystąpić z UE, ale nie wiem, czy dokładnie tego chcą ci protestujący, a
    jeśli nawet to wystarczy zebrać "trochę" podpisów by zwołać referendum.

    Próbowałem czytać wypociny organizatorów, ale to się nie trzyma kupy. Nie
    proponują żadnych rozwiązań tylko protestują dla protestowania. Używają
    jakiś kretyńskich porównań cen paliwa do zarobków tak jakby to miało
    jakiekolwiek znaczenie. Czy skoro zarabiamy 4 razy mniej niż włosi i
    francuzi to znaczy, że Fiat i Renault mają u nas sprzedawać samochody
    czterokrotnie taniej?

    Trzeba być dzieckiem albo idiotą aby domagać się cen zależnych od zarobków.
    Skoro mamy takie same podatki, porównywalne koszty surowca i minimalnie
    mniejsze koszty rafinerii to cena końcowa może być tylko minimalnie niższa i
    tak jest. Elementarna matematyka.

    Pozdrawiam
    Ergie