  • Data: 2011-08-28 02:30:17
    Temat: Re: Steve odchodzi!
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomasz" <t...@g...pl> wrote in message
    news:j3bpip$41p$1@inews.gazeta.pl...
    > mam nadzieje że któryś z kolegów Ci odpowie pomimo że to grupa
    > gsm a nie laptopy.pl.

    Ten cały wątek ma niewiele wspólnego z gsm, więc kontynuujemy
    tylko dygresję. Postawiono problem taki, że produkty Apple nie są
    innowacyjne. Na przykładzie bezkonkurencyjnego Macbook Air
    chciałem zailustrować że właśnie jest to nieprawdą - Apple często
    nie ma konkurencji i niektóre ich pomysły są być może niepraktyczne
    dla biednego co liczy każdy grosz i kupuje sprzęt na 20 lat służby
    ale są genialne dla kogoś kto ceni sobie lekkość, szybkość i czas
    pracy na bateriach i nie ma dla niego problemu wymienić sprzęt
    na nowy co dwa lata. Po prostu inny klient, w innej grupie budżetu.
    I rozumiem w pełni, będąc Polakiem i wychowany w Polsce, że
    Polak często nie doceni takiego podejścia Apple do produktów...

    Odświerzę Ci pamięć: http://www.youtube.com/watch?v=kvfrVrh76Mk

    > ani jakiejś innowacyjności w tym laptopie. no bo obudowa, pamięć
    > procesor i akumulator to chyba w innych lapkach też są?

    Innowacyjność w tym laptopie polega na kilku detalach...
    Po pierwsze - aluminiowa obudowa wykonana z jednego kawałka
    metalu a nie skręcana z kilkunastu miękkich, wyginających się
    plastikowych kawałków jak w produktach konkurencji...
    Po drugie - dysk twardy w postaci pamięci flash, ale bynajmniej
    nie jest to 2.5" napęd SSD w klasycznej obudowie zajmującej
    miejsce - nie, chipsy flash są wlutowane w płytę główną, niewymienne.
    Po trzecie - akumulator również nie jest w postaci plastikowego
    pudełka wkładanego w "obudowane miejsce na baterię" - akumulator
    składa się z dyskretnych ogniw litowo-ionowych również wlutowanych
    w płytę główną. Tu masz opis tych innowacyjnych rozwiązań
    i zdjęcia tego jak wygląda nowy Macbook Air '2011 od środka:
    http://blog.fosketts.net/2011/07/06/2011-macbook-air
    -ssd/

    Konkurencja stosująca konwencjonalne rozwiązania oczywiście wygra
    w przypadku Polaka-Centusia co to ceni sobie raczej taniość rozwiązań
    i ich uniwersalność a że laptop jest 2x grubszy i 2x krócej pracuje na
    bateriach dla takiego Centusia jest akceptowalnym kompromisem za
    taniość rozwiązania konwencjonalnego.

    > wyjaśnię Ci to inaczej.
    > wyobraź sobie ze firma w której jesteś rzecznikiem wypuszcza produkt, na
    > który miałeś zerowy wpływ, ale coś musisz odpowiedzieć dziennikarzom.
    > Pytają dlaczego bateria jest przylutowana? co odpowiesz? bo tak taniej?
    > bo kurna chinczyki nie wyprodukują mi podruby? pan z tematu przekonuje
    > nas ze to innowacja!

    Odpowiesz że dzięki temu w tej samej jednostce objętości zmieścisz
    więcej baterii i osiągniesz dłuższy czas pracy przy mniejszych rozmiarach
    i mniejszej masie nie musząc mieć wielu warstw obudowy (obudowa
    laptopa, obudowa gniazda na baterie, obudowa baterii, płytka kontrolera
    baterii w pakiecie baterii...) To samo odpowiesz w sprawie flash-drive hdd.

    > Produkt korzystajacy z technologii BT ma w niej
    > poważne ograniczenia. dlaczego? bo spartolili coś w produkcji? bo może
    > to powodować nielegalne cośtam ? nie! pan z tematu uważa że to
    > niepotrzebne. Brak mmsów też? Brak nawigacji też? to po co GPS? Każdy
    > normalny człowiek, konkretnie by powiedział ze coś jest nieteges, i
    > poprawimy to w czwartek. A tu nagle jak u 4 latka: nie mamo, to nie ja
    > zrobiłem bałagan, to misiu zrobił, ale to nic, bo tak jest ładniej i nie
    > posprzątam.

    Słyszę o tej nawigacji i GPS już któryś raz - o co Wam chodzi?

    > PRoblemem nie jest sprzęt, problemem jest ściema w około, ŚCIEMA której
    > autorem jest "dziwnolud", który pracować nie musi, ledwo żyje z cudzą
    > wątrobą, bez trzustki (zaawansowana cukrzyca?) a jednak "daje rade"

    Właśnie na tym polega jego geniusz, że ten dziwnolud robi produkty
    wyróżniające się od produktów konkurencji. Ale człowiek który nie
    docenia jego pomysłów nie doceni jego geniuszu i ... kupi konwencjonalne
    produkty. Szkoda tylko że przy okazji będzie narzekał na Apple, jak Ty.