eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmSteve odchodzi! › Re: Steve odchodzi!
  • Data: 2011-08-27 10:03:00
    Temat: Re: Steve odchodzi!
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-08-26 23:58, Pszemol pisze:
    > "Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message
    > news:j392im$5ca$1@mx1.internetia.pl...
    >> W dniu 2011-08-26 22:40, Pszemol pisze:
    >>> "Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message
    >>> news:j38vpr$gip$1@mx1.internetia.pl...
    >>>> W dniu 2011-08-26 20:59, Pszemol pisze:
    >>>> (...)
    >>>>> Przypisujesz marketingowi cały sukces produktów Apple.
    >>>>
    >>>> Ponieważ to prawda.
    >>>
    >>> Nie prawda tylko Twoja ocena/opinia.
    >>
    >> Przykro mi - to jest prawda. Oczywiście możesz się z tym nie
    >> zgadzać.
    >
    > Czyli uważasz, że masz monopol na prawdę absolutną.

    Bawi mnie Twoja retoryka.

    > Jesteś zatem fanatykiem.

    Wręcz przeciwnie - posługuję się wiedzą oraz zdrowym rozsądkiem.

    >>> No chyba że masz monopol na prawdę?
    >>
    >>> Wyższość produktu A nad produktem B nie jest oceniana
    >>> jakimiś kryteriami uniwersalnej prawdy - wyższość jest
    >>> oceniana indywidualnie przez każdego konsumenta osobno.
    >>
    >> Jak zwykle bredzisz i konfabulujesz. Zresztą to co napisałeś
    >> w sposób wręcz wzorcowy potwierdza fakt, że w Apple genialny
    >> jest marketing i dzięki temu istnieją na rynku.
    >
    > Czyli zgadzasz się, że nie ma sensu mówić tu o jakiejś prawdzie
    > bo prawda w tym wypadku jest względna i zależy od preferencji
    > indywidualnych konsumenta?

    He, he, jak zwykle. Są klienci, którzy kupują wyroby Apple to
    ma być potwierdzeniem, że to nie efekt genialnego marketingu.
    Dobre :)

    >>>> Design to jak najbardziej
    >>>> czysty marketing, a funkcjonalność - o tym to można by długo
    >>>> dyskutować. O wyglądzie również.
    >>>
    >>> No i robisz duży błąd oddzielając design od funkcjonalności.
    >>
    >> LOL - a kto Tobie powiedział, że ja oddzielam te dwie kwestie?
    >> Może mi jeszcze napiszesz w jakim stopniu?
    >
    > Napisałeś w jednym zdaniu, że "design to jak najbardziej
    > czysty marketing A FUNKCJONALNOŚĆ...." - czyli dwie
    > te rzecz są dla Ciebie oddzielne.

    Cóż ja mam tłumaczyć, skoro nie rozumiesz co się do Ciebie pisze?

    >>> Design to nie tylko wygląd, mimo iż w takiej formie to słowo
    >>> występuje w języku polskim.
    >>
    >> Ha, ha, ha - dobry marketing. Teraz będziesz wmawiać, że
    >> w Polsce nie rozumieją, że design to nie tylko wygląd, bo
    >> nie rozumieją języka obcego :) Dobre, dobre :)
    >
    > Bo tak jest. Zapytaj przeciętnego człowieka co rozumie
    > pod pojęciem "dizajn" w Polsce. Większość Ci odpowie
    > że chodzi o wygląd a nie o całościowy projekt...

    Może mam spytać przeciętnego użytkownika iPhona?

    >>> Dobry projekt oprócz wyglądu
    >>> uwzględnia właśnie funkcjonalność i łatwość obsługi...
    >>
    >> No popatrz - ktoś temu zaprzeczał?
    >
    > Ty, stawiając design i funkcjonalność w przeciwstawnych zdaniach
    > podrzędnych zdania złożonego.

    Ty jednak nie rozumiesz i na chwilowe potrzeby dyskusji nawet
    będziesz usiłował zmieniać sens wypowiedzi innych, w szczególności
    odnosząc się tylko do fragmentu, który sobie wyrwiesz z kontekstu.

    >>>> O technice to może nie dyskutujmy,
    >>>> ponieważ ich produkty nie posiadają czegokolwiek nowego, czy
    >>>> też niespotykanego gdzieś indziej. Są za to pięknie zaprojektowane
    >>>> marketingowo - od specyficznych wtyczek po ograniczenia w OS.
    >>>> Ludzie muszą wierzyć, by płacić takie pieniądze i poddawać się
    >>>> woli "guru".
    >>>
    >>> To Twoja opinia i masz do niej prawo.
    >>
    >> To nie jest moja opinia tylko fakty. Ja im zaprzeczać nie będę.
    >> 4GB RAM DDR3 kosztuje na rynku może z 200zł. To samo w Apple
    >> 2kPLN :) Jest pewnie lepsze.
    >
    > Innowacyjność nie polega bowiem na tym, że zrobi się produkt
    > taki sam jak konkurencja tylko z większym dyskiem i szybszym
    > procesorem.

    Znów konfabulacje i bredzenie - możesz mi wyjaśnić tę innowacyjność
    w cenie pamięci sprzedawanych przez Apple?

    > W przypadku iPoda innowacyjność polega np.
    > na "magicznym" kółku do sterowania nim "dotykowo"...
    > W przypadku iPhone innowacyjność polegała na wyśmienitym
    > dużym ekranie o niezwykle dobrej czytelności, i wyjątkowo
    > intuicyjnym, schludnym i prostym user interface. Tego nie miała
    > konkurencja. Ani telefony z Windows Mobile ani Blackberry
    > nie były ani proste ani funkcjonalne - były bardzo pokręcone,
    > trudne w obsłudze i konfiguracji, niewygodne w użyciu...

    Przecież to napisałeś powyżej to właśnie czysty marketing.

    >>>> Nie, no skąd. Pierwsze iPod-y to w zasadzie 2002 rok.
    >>>> Dziwnym trafem odtwarzacze MP3 pojawiły się 4 lata wcześniej.
    >>>> Wot innowacyjność u Apple :)
    >>>
    >>> Na wystawach nowinek czy w sklepach, do kupienia od ręki?
    >>
    >> LOL - a najnowsze iPhone-y to były od ręki dostępne, czy też
    >> kolejki społeczne się po nie ustawiały?
    >
    > Były dostępne w sklepach a nie tylko na wystawach i targach.

    Były dostępne tak samo jak inne produkty, tylko jak zwykle
    nie odpowiedziałeś na pytanie, czemu ich w sklepach nie było,
    skoro miały być. Kolejki jak za PRL-u :) Naprawdę trzeba być
    fanatykiem tej marki, by stać w takich kolejkach (społecznych), bawić
    się w rezerwacje i co otrzymać w zamian?

    >>> Bo nie przypominam sobie w 1998 roku takich urządzeń w sklepach...
    >>
    >> To jakby nie mój problem.
    >
    > Ty widziałeś je w sklepach?

    Owszem.

    >>>> Dziękuję. Wolę płacić mniej za większą elastyczność i funkcjonalność,
    >>>> bądź w ogóle płacić mniej za to samo - znaczek mi potrzebny nie jest.
    >>>
    >>> TY wolisz. Ale Ty jesteś tylko jednym konsumentem.
    >>
    >> No cóż, jak widać nie tylko ja tak podchodzę to tematu.
    >
    > Ale jak widać, jesteś w mniejszości.

    W jakiej mniejszości? Czego?

    >>> Firma nie utrzyma się z wyboru jakie dokonuje jeden konsument.
    >>
    >> A jak Tobie się pisze, że genialny marketing to zaczynasz bredzić,
    >> że to nieprawda i jaki to Apple jest super...
    >
    > Bo nie zgadzam się z tezą że to TYLKO marketing.
    > Wyroby Apple naprawdę wyróżniają się na plus od konkurencji.
    > Kiedy byłeś ostatnio na jakimś stoisku w sklepie elektronicznym?
    > Miałeś okazję potrzymać w ręce produkty Apple? Chyba nie...
    > Jakość wykonania i wyższość użytych materiałów czuć od razu.
    > Zamiast tandetnych plastików masz szkło i metal. Zamiast badziewia
    > co się gnie w rękach nie dając poczucia solidności masz solidny
    > produkt który trzyma kształt i nie wygina się od trzymania za narożnik.
    > To, że dla Ciebie liczy się tylko cena nie znaczy że inni klienci nie
    > doceniają jakości. A za jakość wykonania trzeba płacić.

    Twoje wyznaniowe bredzenie naprawdę nie robi na mnie wrażenia.
    Na stoiskach elektronicznych bywam co jakiś czas, potrzymać w ręku
    te boskie produkty Apple mam okazję, a do tego mam okazję nawet z nich
    korzystać. Twoje bredzenie (i przekonanie, że to prawda) o ich jakości
    wykonania, wyższości użytych materiałów jest naprawdę zabawne.
    Najlepsze jest oczywiście na końcu - Ty wiesz, ze dla mnie liczy się
    tylko cena i jestem w grupie, która nie docenia jakości.

    Mam pytanie - masz etat w Apple, czy to tylko efekt indoktrynacji
    kościoła z nadgryzionym jabłkiem w logo?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: