  • 511. Data: 2008-01-06 12:04:34
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Tomasz Śląski wrote:

    > Jeśli o cokolwiek mogę mieć żale do Pani Prezes, to tylko o to, że
    > zaczęła od detalu, a nie od hurtu. Podział TP (i/lub inne działania
    > regulacyjne), to IMHO jedyna szansa na równy i _realny_ dostęp do
    > infrastruktury i sieci TP dla każdego operatora alternatywnego.
    > Przypominam, że do dziś sprawa peeringów z TP nie jest do końca
    > załatwiona, a znane mi przypadki wystąpień do TP o zawarcie umowy
    > peeringowej są - delikatnie rzecz ujmując - uwalane z powodów drobiazgów
    > proceduralnych.

    etam proceduralnych, znany mi przyklad z wlasnego podworka - operator
    zlozyl w miesiacu lipcu 2007 zamowienie uslugi dostepu do Internetu w TP
    (symetryczne 30 megabitow po swiatlowodzie) bez BGP, adresy IP tepsiane.

    Na dzien dzisiejszy swiatlowod jest doprowadzony ale usluga jeszcze nie
    zostala uruchomiona (poczatkowo obiecali uruchomic we wrzesniu 2007).

    W tym czasie (od lipca do dzisiaj) ruch w mojej sieci wzrosl 4 krotnie...

    Jakies pytania ?

    futszaK

  • 512. Data: 2008-01-06 12:07:05
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Grzegorz Staniak wrote:
    > On 30.12.2007, Wlochaty <i...@v...pl> wroted:

    > A Ty to wiesz, bo rozmawiałeś z każdym klientem w kraju?

    80% tak mysli, a 20% niech sobie zalozy neostrade, netie, multimo czy
    inne tele2...

    futszaK

  • 513. Data: 2008-01-06 12:28:44
    Od: futszaK <f...@g...com>

    T wrote:

    > Ale przecież nie muszą -- nikt nie zmusza do podpisywania wieloletnich
    > umów na dostep do internetu. Jeśli TPSA zmusza na jakichś obszarach, to
    > być może można się tym zająć, ale tylko dlatego, że TPSA jest monopolistą.

    ale jak TPSA kusi moich klientow wieloletnimi umowami z niskimi cenami
    to ja tez zrobilem takie zeby nie byc gorszy i stracic mniej klientow
    (ja jestem na pewnym obszarze operatorem dzialajacym dluzej niz TPSA,
    przynajmiej jesli chodzi o staly Internet)

    Efekt ?
    Dostaje (przynajmiej na poczatku) mniej pieniedzy od klientow co
    przedklada sie na mniejsze inwestycje w siec, lacza w swiat i tak dalej,
    a klienci maja gorszej jakosci usluge ode mnie.

    futszaK

  • 514. Data: 2008-01-06 12:40:20
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Krzysztof Oledzki wrote:

    > Pewnie. Bilet na autobus kosztuje 2.40 PLN. To że nie zawiezie
    > Cię na miejsce to strata 2.40 PLN. Ba, mogą nawet dać 100%
    > odszkodowania (4.80PLN). Tylko co po takim odszkodowaniu
    > jak nie zdążysz na samolot, gdzie bilet kosztuje 2K PLN?

    jak mnie stac na 2k za samolot to nie korzystam z UrynaAutobusu za 2.40
    tylko biore taksowke za 20zl (bo pewnie tyle bedzie kosztowala zeby
    przewiezc na odleglosc taryfowa u przewoznika autobusowego mieszczaca
    sie w 2.40zl)

    futszaK

  • 515. Data: 2008-01-06 12:54:22
    Od: futszaK <f...@g...com>

    T wrote:

    > Niezwykle zabawne, tylko spójrz jak wygląda rynek w krajach, gdzie
    > konkurencja na rynku GSM jest większa.

    konkurencja na rynku GSM w Polsze ?

    ha ha ha

    prawdziwa konkurencja to przede wszystkim zroznicowanie ofert, a takowe
    pojawia sie w momencie, kiedy kilku dostawcow ma rozne mozliwosci
    swiadczenia uslug, tak jak na Ukrainie istnieja sieci typowo DCSowe (tak
    jak na samym poczatku Idea) nie zas tak jak obecnie w Polsce mamy 3
    jednakowe sieci plus nibykonkurencja na wirtualkach

    futszaK

  • 516. Data: 2008-01-06 13:03:13
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Sied@r wrote:

    > Na rynku spozywczym tez sa przepisy definiujace produkt zwany kielbasa.
    > Zroznicowany cenowo i jakosciowo - choc nigdy nie mam pewnosci czy
    > placac 20 zl za kg kupuje lepszy produkt od tego za 10 zl, czy tylko
    > ladniej pomalowany.

    ale sa przepisy nakladajace na producencie zywnosci obowiazek pisania
    skladu i swiadomy klient wie, ze lepiej kupic mieso mielone gdzie jest
    99.6% miesa niz takie gdzie miesa jest 30% a reszta to woda,
    spulchniacze i inne Ecostam

    jak klient chce wiedziec co je to sobie czyta (i sie wkurza ze zjadliwe
    mieso jest 3x drozsze od tesco-value)

    futszaK

  • 517. Data: 2008-01-06 13:19:44
    Od: futszaK <f...@g...com>

    T wrote:

    > Bieżąca utylizacja łącz ma być mniejsza niż ich przepustowość. To co
    > sprzedałeś i komu nie ma znaczenia. Nie masz pojęcia o czym piszesz.
    > Jakieś klasy, srasy nie maja zadnego sensu. Istotne jest wyłącznie to,
    > żeby operator dysponował łączami z pewnym zapasem w stosunku do
    > AKTUALNYCH POTRZEB.

    a co ja mam zrobic jak nowi klienci mnie naciskaja zeby sie podlaczac,
    mi lacza brakuje a zamowione w TPSA lacze jest uruchamiane miesiacami,
    gdzie w tym samym czasie moi klienci sa zasypywanie telefonami od TPSA z
    propozycja zalozenia neostrady ?

    chcesz mi ustawowo zakazac podlaczania nowych klientow ?

    futszaK

  • 518. Data: 2008-01-06 13:31:11
    Od: futszaK <f...@g...com>

    zVID wrote:

    > Internet to taka "sieć wodociągowa" w dwie strony.

    tyle ze bez licznikow za zuzycie i z nieograniczonymi mozliwosciami jej
    poboru

    futszaK

  • 519. Data: 2008-01-06 13:53:13
    Od: futszaK <f...@g...com>

    T wrote:

    > Co jest najlepszym przykładem dobrodziejstw płynących z istnienia
    > konkurencji.

    tyle ze konkurencja o ktorej piszesz jest na poziomie "Internet przed 10
    laty" czyli tylko w duzych miastach i tylko za duze pieniadze
    pozostali sa skazani na "super tani ATM z TP bez BGP albo z BGP jako
    dodatkowo platna opcja" dzieki czemu jeden ze znanych portali chyba
    jeszcze do tej pory rozwiazuje sprawe ruchu do TP poprzez magiczne wpisy
    w DNSach a nie normalny routing BGP, zas malym operatorom pozostaje
    puszczanie http(s) po DSLach a reszta symetrykiem :(

    futszaK

  • 520. Data: 2008-01-06 13:57:51
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Tomasz Śląski wrote:

    > No ale nadal mamy przykłady zjawisk ciekawych - np. Pozman kupił
    > ostatnio dostęp do tepsy przez Atmana, bo pewnie było taniej i
    > wygodniej. Dotychczasowe łącza bezpośrednie Pozman<->TP zostały
    > zamknięte, mimo, że działały wcześniej bardzo dobrze. Mnie również (od 7
    > lat z okładem) nadal nie opłaca się kupić bezpośredniego łącza do TP,
    > ciekawe, co nie? ;-)

    moze w cenie lacza wliczaja Ci abonament za nie uzywanie swiatlowodu
    ktory Tobie w piwnicy zamontowali kilka miesiecy temu ?

    :P

    futszaK