  • 481. Data: 2008-01-04 11:25:18
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@...pl> napisał w wiadomości
    news:fli7rs$e9a$2@news.onet.pl...

    > Ale juz nie sprzedasz "masla" z 5% tluszczu gdyz przepis mowi wyraznie co
    > to maslo.

    Najgorsze jest w tym przypadku to ze niektore firmy wola placic kary za
    nazywanie i sprzedawanie swojego produktu maslem, choc w rzeczywistosci ow
    produkt nie kwalifikuje sie jako maslo ;/

    pozdr
    Wlochaty

  • 482. Data: 2008-01-05 12:04:46
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > A czasami nie stwarza.

    Póki co na tym rynku, jej praktycznie NIE MA.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 483. Data: 2008-01-05 12:05:35
    Od: T <...@i...invalid>

    Asmodeusz pisze:

    > To wszystko się czyta _przed_ podjęciem decyzji o zakupie, zanim jeszcze
    > dojdzie do wizyty w salonie. Jak można inaczej dokonać wyboru
    > operatora/taryfy? Na podstawie reklam?

    Na podstawie opinii innych?

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 484. Data: 2008-01-05 14:32:36
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > Czyli po prostu nie rozumiesz problemu. Nie można było od tego zacząć?
    > Nie rozumiesz o czym mówisz.

    Wiesz co? Może zapoznaj się z orzeczeniami sądów w podobnych sprawach, z
    rejestrem klauzul zakazanych itp. Nie wspomnę juz o tym, że obowiązujące
    przepisy prawne zabraniają tworzenia umów w stylu "Ty mi płacisz, a ja Ci
    świadczę usługę albo nie" itd.

    Nie będę cytował konkretnych ustaw, bo nie jestem prawnikiem i nie chce
    mi się tego szukać. Orientuję się jednak całkiem nieźle w sprawach,
    których dotyczy problem o którym dyskutujemy

    > Nie chodzi o segmenty rynku, chodzi o degenerację rynku spowodowaną
    > przede wszystkim asymetrią informacyjną. Problem nie w tym, że jest
    > popyt na tanie coś o marnej jakości, ale w tym, że klient nie ma
    > wiarygodnego sposobu sprawdzenia, czy kupuje tanie coś o marnej jakości,
    > czy nie. A dostawca też nie jest mu w stanie tego wiarygodnie
    > potwierdzić.

    Nie żartuj sobie. Nikt, komu zależy na jakosci nie wybiera najtańszego
    łącza, w dodatku z umową 3-letnią. Takie łącza wybierają ludzie, dla
    których jedynym kryterium jest cena.

    Piszesz o jakości zupełnie nierozumiejąc, że w pewnych

    > Regulacja na rynku który podlega takiej degeneracji służy przywróceniu
    > _podstaw_ konkurencji, kochany kolego, czyli na początek wiarygodnej
    > informacji dla klienta CO kupuje. Po to, żeby dostawcy lepszego produktu
    > nie byli wypierani z rynku przez masowy chłam.

    Co Ty bredzisz... wybacz, ale inaczej określić tego nie sposób.
    Konkurencja to "wiarygodna informacja dla klienta"? Co to ma ze sobą
    wspólnego?

    Degeneracja omawianego rynku polega przede wszystkim na tym, że jeden
    podmiot ma ~połowę klientów i ~połowę infrastruktury, więc może dyktować
    innym warunki i ogólnie robić co mu się żywnie podoba. Choćbyś wprowadził
    milion regulacji, to firma tej wielkości znajdzie sposoby, by je obejść
    czyli wypełnić literę prawa deformując jego istotę. Tak jak to zresztą
    zdaje się robić obecnie.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 485. Data: 2008-01-05 14:34:23
    Od: T <...@i...invalid>

    T pisze:

    > Piszesz o jakości zupełnie nierozumiejąc, że w pewnych

    ...rejonach popytem cieszyłoby się łącze o dowolnej jakości byle czasem
    dzialało i było jak najtańsze. Myślisz, że dlaczego sieci, w których na
    jednym SDI siedziało po 50 osób cieszyły się powodzeniem? Bo alternatywą
    dla tych ludzi był brak dostępu.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 486. Data: 2008-01-05 14:46:08
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > Niekoniecznie. Nie chodzi wcale o niskie ceny + niski overbooking:
    > chodzi o stworzenie _jednolitych_ warunków świadczenia usług,

    W myśl zasady "wszystkim równo, czyli gówno".

    > Chodzi po prostu o te "warunki, by działając we własnym interesie
    > [firma] nie szkodziła rynkowi" o których wspomniał kolega T. nie mając
    > pojęcia, że mówi właśnie o planowanej przez UKE regulacji

    Z łaski swojej daruj sobie mylne interpretowanie moich wypowiedzi.

    > a) asymetrię informacyjną na niekorzyść klienta: nie masz szansy
    > wiedzieć,
    > czy operator sprzedaje ci usługę dobrej jakości, za to sprzedawca wie
    > doskonale czy wpuszcza Cię w maliny czy nie;
    > b) motywację ze strony dostawcy do dostarczania usługi o niższej jakości
    > w opakowaniu sugerującym lepszą jakość;
    > c) brak możliwości wiarygodnego przedstawienia jakości swojej usługi
    > konsumentom ze strony dostawcy, który chciałby dostarczać usługi
    > lepszej jakości.

    Jak zawsze umyka Ci sedno problemu, a sednem jest brak realnej
    konkurencji.

    > Efekt jest taki, że po kolei operatorzy podnoszący jakość usług są
    > wypychani z rynku. A pozostałych coraz bardziej kusi cięcie kosztów za
    > wszelką cenę, w tym przez zaniżanie jakości usług. Taką sytuację w tej
    > chwili obserwujemy.

    Przyczyna to głównie relatywnie bardzo niskie ceny TPSA na łącza domowe
    (Neostrada) i nadal bardzo wysokie na łącza operatorskie. Monopolistyczna
    pozycja TPSA pozwala jej na działania prowadzące do tego, że konkurencja
    w pewien sposób finansuje im Neostrady (płacąc wysokie stawki za peeringi
    itd.). Błędne koło.

    > Usunięcie dominacji TP samo w sobie nie jest więc rozwiązaniem

    Bo?

    > wyjściem
    > jest regulacja rynku w taki sposób, by ustalić ramy działania
    > likwidujące przynajmniej jednen w podanych wyżej czynników.

    Ciekawe, ze na innych rynkach obywa się bez regulacji i wszystko działa
    jak nalezy. Weźmy chociażby pokrewny webhosting.

    > Jakieś
    > wiązanie sprzedaży z inwestycjami jest jednym z możliwych,

    Jest to kompletna bzdura. Nie da się tego określić w skali rynku w taki
    sposób, by 1. działało, 2. ceny drastycznie nie wzrosły.

    > Tak że o los innych operatorów byłbym spokojny jeśli plan UKE jest
    > choćby zbliżony do tego co zgaduję. Akurat moja firma stara się
    > zachowywać jakiś poziom przyzwoitości wobec klientów, kupione pasmo
    > przekłada się z reguły na procentowy udział w przepływności szkieletu i
    > stykach do innych operatorów ;)

    Twój brak wyobraźni jest niesamowity. Oczywiście, ze w skali pojedyńczych
    firm to się często przekłada, szczególnie jeśli cały czas działa na tym
    samym obszarze i nie zmienia drastycznie oferty. Tyle, ze co jest do
    obliczenia w skali mikro (jednej firmy) jest NIE DO OBLICZENIA w skali
    makro.
    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 487. Data: 2008-01-05 14:50:44
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > Przykładów tego typu można zapewne znaleźć dużo, co o niczym nie
    > świadczy. Powtórzę to, co pisałem koledze T. - nie jest problemem
    > istnienie segmentów rynku. Problemem jest brak wiarygodnego sposobu
    > stwierdzenia z jakiego segmentu usługę kupujesz.

    Tkwisz chyba świadomością w gospodarce centralnie planowanej. Rynku nie
    da się podzielić na n segmentów i je wyregulować. Podziały są bardzo
    płynne. Tzn. da się. Ale efekt będzie żałosny.

    > Oraz brak wiarygodnego
    > sposobu potwierdzenia Ci przez dostawcę jakości kupowanej od niego
    > usługi.

    Wystarczy google. Jak Ty kupujesz np. pralkę. Bierzesz do domu na testy?
    Karzesz sobie podłączyć w sklepie? Litości. Od zawsze ludzie planujac
    zakupy kierowali się opiniami innych. Teraz jest to daleko łatwiejsze, ze
    względu na łatwość zdobywania informacji za pośrednictwem internetu.
    Problem który opisujesz jest fikcyjny.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 488. Data: 2008-01-05 14:51:55
    Od: T <...@i...invalid>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Nie zamknac, a zakazac uzywania slowa HOSTING (jesli zdefiniujemy ze
    > hostingiem jest to a to)

    Ale dlaczego zakazać? Przecież to właśnie jest hosting. Widać już, jakie
    masz pojęcie o tym, o czym piszesz. Żadne.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 489. Data: 2008-01-05 14:54:42
    Od: T <...@i...invalid>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Klienci nie maja o tym pojecia a praktyka wieszania klientów na sume
    > 2Gb/s na laczu miedzyoperatorskim 2Mb/s to oszustwo.

    Tylko jeśli obciążenie przez nich generowane przekracza 2 Mb/s i/lub
    firma ta sprzedaje łącza większe niż 2 Mb/s.

    > IMHO taki przepis
    > moglby dotyczyc wszystkich operatorow. Sam jestes zenada jesli nei
    > rozumiesz,

    Wiesz co? Kończę dyskusję z Tobą. Szkoda mi na nią zwyczajnie czasu.
    Pomijając fakt, ze Twoje pomysły są zwyczajnie bzdurne, to przede
    wszystkim są niemożliwe w realizacji. Zapoznaj się porządnie z tematem,
    to sam to zrozumiesz.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 490. Data: 2008-01-05 14:56:29
    Od: T <...@i...invalid>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > I git mozna by oczywiscie zawezic slowo operator do operatorow tak by
    > sie dwa urynanety nie lapaly na wymiene ruchu.

    Ale na cholere Ty chcesz to robić? Myślisz, ze ktoś kupuje najtańsze
    łącze w sieci blokowej za 15 zł dlatego, ze myśli, zę będzie działało tak
    jak takie za 300 zł? Kupuje, bo jakość jest dla niego mało istotna, a za
    to liczy się cena.

    --
    http://tomasz.insane.pl