  • Data: 2008-01-07 13:16:01
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: T <...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    gotar pisze:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Rzecz w tym, że ludzie dopiero po fakcie uświadamiają sobie, że im
    > zależy na jakości. Tylko co z tego, skoro mierną jakość kupili już sobie
    > na 3 lata.

    No i? To tak jakbyś napisał, że klient powiedzmy Dacii za 30K "dopiero po
    fakcie uświadamia sobie, że mu zalezy na jakości" i tak naprawdę
    potrzebował Mercedesa za 300K. Jeśli nie chciało mu się dowiedzieć czego
    potrzebuje lub nie starczyło mu wyobraźni żeby wykoncypować, że
    kilkukrotnie tańsze będzie też gorsze to jakby wyłącznie jego problem.

    > Nie śledziłem dokładnie całej dyskusji, ale chyba masz problem z
    > czytaniem ze zrozumieniem.

    No właśnie, nie czytałes. On zdaje się zupełnie ignorować podstawowy
    problem czyli dominującą pozycję TPSA na rynku (wykorzystywaną tak, jak
    wszyscy widzimy) i skupia się na sprawach stosunkowo mało waznych. Taki
    kontekst miała moja wypowiedź.

    > Nigdzie nie napisał, że
    > 'konkurencja==informacja', tylko 'informacja->konkurencja'

    Sama informacja nie tworzy konkurencji, jest jednym z jej składników,
    oczywiście istotnym, ale nie najistotniejszym.

    > a żeby
    > dokładniej sformułować tezę: wprowadzanie w błąd klienta nie służy
    > zdrowej konkurencji. Tak samo jak wybijanie szyb i cięcie kabli
    > konkurencji.

    Oczywiście.

    > Twierdzisz, że obecne reklamy nie wprowadzają klienta w
    > błąd? Bo sam wielokrotnie przecierałem oczy ze zdumienia, dopóki nie
    > wczytałem się w jakiś cennik, regulamin czy umowę. Zostałem wprowadzony
    > w błąd i gdybym nie znał tego rynku, to nadal tkwiłbym w tym błędzie.

    Niejednokrotnie wprowadzają, tak samo jak i w mojej branży.

    > Bzdura. Co mnie obchodzą warunki DSL-i, skoro mam lepszą i tańszą
    > usługę?

    A skąd ją weźmiesz, skoro dostawca musi kupić (bezpośrednio lub
    pośrednio) "połowę internetu" od... TPSA?

    > To, co obecnie się dzieje, to zwyczajne ogłupianie klienta. Dostaje
    > 'najszybszy Internet za złotówkę, laptopa, telefon i worek ziemniaków'.
    > Netia płaciła już nawet 600 zł w żywej gotówce. Niedługo będzie tak:

    Wiesz, osobiście nigdy nie stosuje takich praktyk (działam w innej
    branży) bo wolę budować swoje przedsięwzięcia na solidnych podstawach a
    nie tanich chwytach marketingowych. Z drugiej strony jestem daleki od ich
    absolutnej krytki -- to oczywiste, że przedsiebiorca kładzie nacisk na
    zalety swojej oferty, a nie wady. Reklama ze swej natury jest
    subiektywna. Obiektywną wiedzę pozyskuje się ze źródeł niezależnych, nie
    z reklam.

    --
    http://tomasz.insane.pl