    From: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Sterzynska w GW
    Date: Wed, 2 Jan 2008 08:58:08 +0000 (UTC)
    <fl94em$jf6$4@news.lublin.pl> <fl953k$13l$1@news.onet.pl>
    <fl95e9$jf6$8@news.lublin.pl> <fl96b0$4lq$1@news.onet.pl>
    <fl96fj$jf6$11@news.lublin.pl> <fl96tv$66v$1@news.onet.pl>
    <fl97k2$p88$1@news.lublin.pl> <fl97uv$8n7$1@news.onet.pl>
    <fl989o$p88$3@news.lublin.pl> <4778c595$1@news.home.net.pl>
    <flagl9$klc$1@news.lublin.pl> <4778c734$1@news.home.net.pl>
    <flaicf$ml0$2@news.lublin.pl> <4778dac7$1@news.home.net.pl>
    <flapcu$2uf$1@news.lublin.pl> <477907df$1@news.home.net.pl>
    <flc1rr$vfr$3@news.lublin.pl> <477a184b$1@news.home.net.pl>
    <fle1pa$q2n$2@news.lublin.pl> <477a9f6a$1@news.home.net.pl>
    <fle7gd$4gc$1@news.lublin.pl> <477aa26c$1@news.home.net.pl>
    <fle81l$5aj$1@news.lublin.pl> <477aa4d0$1@news.home.net.pl>

    On 01.01.2008, T <...@i...invalid> wroted:

    Ale dlaczego wyciąłeś moje pytanie o konkret tym razem z Twojej strony?
    Ta dyskusja bez wątpienia jest śledzona przez nie tylko prezesa UKE, ale
    i najwyższe czynniki partyjne i państwowe, więc kiedy się ważą dzieje
    polskiego Internetu, nie ma miejsca na nieśmiałość. Odpowiedz na dwa
    pytania:

    - czy w ogóle widzisz problem sygnalizowany w wywiadzie od którego zaczął
    się wątek? czy może uważasz, jak to już wcześniej wspominałeś, że ludzie
    powinni czytać umowy i kwita?
    - jeśli widzisz problem, jakie konkretnie działania Twoim zdaniem należałoby
    podjąć, żeby go zlikwidować?

    > Nie ma takiej pewności.

    Bardzo ładnie.

    > Jest natomiast pewność, że tak właśnie będzie,
    > jeśli się tego nie zrobi. Jeśli pozytywne skutki podziału nie będą
    > wystarczające, to można kombinować dalej, ale od tego trzeba zacząć, bo
    > skupienie większości infrastruktury i klientów w rękach jednego podmiotu
    > jest tu podstawowym problemem.

    Nie. Podstawowym problemem jest rynek - zdomminowany czy nie - na którym może
    swobodnie działać negatywna selekcja. To jest klasyczny "rynek na cytryny",
    asymetria informacyjna plus brak weryfikowalnych gwarancji. Presja na
    podawanie usługi kiepskiej jakości jako usługi o lepszej jakości szkodzi
    całości tego rynku.

    > Żadna firma nie bedzie działać na własną
    > szkodę, więc trzeba stworzyć warunki, by działając we własnym interesie
    > nie szkodziła rynkowi.

    Dokładnie po to jest potrzebna regulacja - żeby naturalna tendencja
    przedsiębiorstw do maksymalizacji zysków nie psuła rynku.

    > Ale na co potrzeba Twoim zdaniem dwudziestu lat? Na podzielenie TPSA?

    Podzielenie TP nie zmieni zasadniczego problemu na tym rynku.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>