    From: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sterownik do żyrandola
    Date: Sat, 6 Aug 2011 15:15:24 +0200

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    news:j1jcn8$1s2$1@mx1.internetia.pl...

> [...]
    > jednego przekaźnika, bo drugi nie dostanie napięcia, i włączenie kolejnej
    > żarówki/żarówek
    > - włączenie obu przycisków sterowania włącza obie połówki sinusa 230v na
    > sterowanie, więc oba przekaźniki się załączają, i świecą wszystkie
    > podłączone żarówki
    >
    > Ale tą metodą uzyskujemy tylko zwiększenie z 3 (A, B, A+B) na 6 kombinacji
    > jasności (A, B, C, A+B, A+C, A+B+C) - zakładając że do każdego "kanału"
    > mamy inną liczbę żarówek.
    >
    > Przekaźnik mały a z cewką na 230v to nie problem wielki -
    _category%3D112504%26cleanParameters%3D1%26
    > gorzej że przekaźniki na AC źle pracują przy DC (namagnesowuje im się coś,
    > i słabo się odłączają), a przekaźnik na ~250DC ciężko bardzo (na 110DC
    > jeszcze są -
    > http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=RM84-P-110VDC#id_c
    ategory%3D100051%26cleanParameters%3D1%26
    > Umax 280V DC - wypada dołożyć rezystor jakiś)

    Przy możliwościach dzisiejszej elektroniki, za pomocą
    dwóch przewodów można sterować praktycznie
    dowolną ilością urządzeń. Ale ja chciałem kupić gotowe,
    sprawdzone urządzenie, "z półki". Widocznie będę musiał
    szukać elektronika, który mi taki sterownik zrobi.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.