    From: Marvin <n...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sterownik LED kontra smartfon
    Date: Sun, 2 Apr 2023 18:24:04 +0200

    > Innymi słowy, poniewaz nie wiadom oco chcesz sterować i jak, to ciężko
    > zgadnąć co się nada.
    >
    > Gdybyć wywalił tego AVRka i wstawił Tasmote, to np:
    >
    > https://tasmota.github.io/docs/Lights/
    >
    > Ale jedocześnie mi się w ogóle wydaje, że starasz się trochę kwadratowe
    > koło wynaleźć.
    >
    > Może najprościej było by kupić gotowe wyłączniki sonoff, użyć aplikacji
    > producenta i zapomnieć o problemach? W razie co system można rozbudować
    > o dodatkowe czujniki/ukłądy wykonawcze i tanim kosztem zbudować jakas
> [...]

    Jak powiedziałem, sterownik należy do kategorii banalnych. Jest
    dołączony do wyjścia zasilacza LED 12V a do niego są doczepione 4 taśmy
    LED zamontowane w reklamie. I ten sterownik te taśmy zapala w sekwencji.
    Zapalanie i gaszenie są robione płynnie na PWM-ie.

    Koncepcja jest taka, aby można było bezprzewodowo ze smartfona coś tam
    zmienić zamiast wymieniać firmware: szybkość rozjaśniania, pattern
    zapalania, może jakieś opóźnienie. W kolejności pewnie będą miksy kolorów.

    W Arduino nie chciałbym kombinować. Zrobiłem kiedyś spory interpreter
    komend z interfejsu UART i mi starczy ?

    Sonoff brzmi doskonale, ale czy można kupić to w postaci chipa/małego
    modułu do montażu na własnej PCB i jakoś zintegrować? Bo widzę, że w
    formie płytki to tylko przekaźnik jest oferowany.
    Jeśli to tylko jest sterowanie on/off, to raczej odpada.

    Jak nie to wskazana Tasmota wygląda pięknie, bo można kupić mały moduł z
    ESP i wlutować go na własną płytkę.

    Marvin