  • Data: 2023-04-02 15:35:37
    Temat: Re: Sterownik LED kontra smartfon
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 02/04/2023 13:28, Marvin wrote:
    > Dzięki za wyznaczenie kierunku!
    > A gdyby ograniczyć się do tego aby ten sterownik miał Wifi pokazywał
    > swój stan i pozwalał na ustawienia przez prymitywne www (webserwer) to
    > coś zmienia?

    Tasmota ma prymitywny webserwer i potrafi wystawić prymitywny interfejs
    typu "włacz/wyłacz" albo "pokaż napiecie" itd itp.

    Możesz też programować ESP8266 w Arduino, aczkolwiek uwazam to za
    bardziej kłopotliwe - napisanie całego wygodnego konfiguratora przez www
    jest zawsze jakaś praca, która w Tasmocie jest wykonana, ale
    jednoczesnie Tasmota ma ograniczone do "typowych" we/wy i nic super
    specjalnego nie będzie obsługiwać bez zmiany kodu. Nie wykluczam, że
    takich projektów jest więcej, ja mam doświadczenia tylko z Tasmotą.

    Innymi słowy, poniewaz nie wiadom oco chcesz sterować i jak, to ciężko
    zgadnąć co się nada.

    Gdybyć wywalił tego AVRka i wstawił Tasmote, to np:

    https://tasmota.github.io/docs/Lights/

    Ale jedocześnie mi się w ogóle wydaje, że starasz się trochę kwadratowe
    koło wynaleźć.

    Może najprościej było by kupić gotowe wyłączniki sonoff, użyć aplikacji
    producenta i zapomnieć o problemach? W razie co system można rozbudować
    o dodatkowe czujniki/ukłądy wykonawcze i tanim kosztem zbudować jakas
    namiastkę smart home, który dla przecietnego suwerena jest aż nadto.
    Wydziomabie tego na ATTiny jest możliwe, ale zajmie Ci za dużo czasu.