eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?Re: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
    From: AlexY <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
    Date: Thu, 13 Mar 2014 23:25:29 +0000

    Użytkownik Pszemol napisał:
    > "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message
    [..]

    > Właśnie. I tam gdzie decyduje inżynier a nie nieznający się na rzeczy
    > klient
    > wciąż widuje się w nowych rozwiązaniach i nowych projektach przekaźniki.
    > Jakieś powody tego są, bo przecież nie wszyscy wokół Ciebie są głupcami...

    Całe szczęście że mój "samochód" nie wie że obciążenie indukcyjne jakim
    jest 13kW silnik elektryczny szczotkowy na 48V przy 400A może być
    sterowany tylko stycznikiem i jakoś sobie jeździ.

    > Napisz może konkretnie co Ciebie przekonuje do rozwiązań elektronicznych
    > zastępujących przekaźniki... [ciach obraźliwe brednie]

    Postęp technologiczny. Wystarczy? (i jeszcze raz pomyl przekaźnik ze
    stycznikiem...)

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html