eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?Re: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
  • Data: 2014-03-13 16:57:37
    Temat: Re: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ed49727e-d42d-4a1e-8b4f-6d3515538ad0@googlegrou
    ps.com...
    (...)
    > jak się nie robi przeglądów i nie wymienia uszkodzonych elementów
    > na zgodne z dokumentacją to i styki potrafią się skleić. Raz na ile

    Nie inaczej. Dany rodzaj styku do odpowiedniego obwodu. Jak wysokoprądowy,
    lub mocno induykcyjny, to chociaż daje się styczki palladowe, albo jakimś
    innym materiałem uszlachetnia, wiadomo, droższe to, ale chyba lepiej stówę
    dołożyć na układ(y) sprężyn, niż np. kilostówę na nowe urządzenie, bo fazę
    przyspawało i np. zjarał się silnik, bo dostał stan, w którym nigdy nie
    powinien się znaleźć.

    > tysięcy załączeń się skleił? Gdyby uszkodził się jakiś
    > łącznik półprzewodnikowy to też by szafa buczała.

    Gorzej. Przy SSR spodziewam się większej rezystancji elementu, jak
    "stopnieje", to naturalną koleją losu odłoży się większy spadek napięcia,
    zatem i moc, a moc, to zdolność do wykonania pracy w jednostce czasu. I
    zbabolony element tę pracę wykona. Grzejąc się i wcale się nie zdziwię, jak
    się zajara żywym ogniem. Ciekawe, czemu, skoro te SSRy są takie super-hiper,
    to w maszynowniach wind nadal kluczowe przekaźniki, to tradycyjne,
    elektromechaniczne? Te falowniki, te obwody, komputer... a główny przekaźnik
    to cewka, rdzeń, styki... Oświetlenie uliczne... buczący jak potępieniec
    stycznik... A czemu nie SSR? Małe, ciche... czy zostawione w tym obwodzie na
    sto lat, nadal będą działały? Bo stycznika jestem pewien, że będzie buczał
    kolejne sto lat, jeśli go ktoś nie wymieni, bądź nie połamie się ze
    starości. SSR-a nie...
    Ośmieliłbym się, odważył stwierdzić, że w windach kopalnianych nawet nie
    myślą o SSRach samotnych. Jeśli to w kombinacji - łatwo sobie wyobrazić, co
    by się stało, gdyby przekaźnik na czas nie puścił... A tak zawsze któryś
    puści i przerwie obwód.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.