eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki? › Re: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
    Date: Wed, 05 Mar 2014 09:55:06 +0100

    > I taki był cel tego pytania Mario!
    > Chciał się pochwalić przed kolegami,
    > że jak da taki temat, to obaj odpowiemy.
    > Są ludzie którzy się dowartościują w ten sposób.
    > Mądry jednak, weźmie pod uwagę wady i zalety i po latach "sam" dojdzie do
    > wniosku,
    > że faktycznie już warto.
    > Tylko wtedy wokół niego już nie będzie maszyn stukających jak Pentaconta,
    > czy Strowger.
    > S.

    Siedzę sobie właśnie przy nowej dużej maszynie. Falowniki sterowane prze
    Canopen, enkodery absolutne, PLC na który piszę soft. A i tak cyka jak
    Pentaconta, bo ma ze 30 przekaźników w obwodach sterowniczych i
    kilkanaście styczników. Dochodzi przekaźnik bezpieczentwa SIL3 ktory też
    ma w środku zwykłe przekaźniki.
    Jak będzie widać przewagę zalet przekaźników SSR to pewnie maszyny będą
    pozbawione przekaźników elektromagnetycznych.

    podrawiam
    Mario