eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki? › Re: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
  • Data: 2014-03-05 15:04:19
    Temat: Re: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.03.2014 14:55, Mario pisze:

    > No właśnie własna maszyna z własnym sterownikiem na uC. Z moich
    > kilkunastoletnich doświadczeń z automatyką przemysłową wynika, że nie
    > warto robić własnego sterownika z uC. Duże przedsiębiorstwa wolą markowy
    > sterownik za kilka kilkanaście kpln i nie dziwią się, że program
    > kosztuje np 4 kpln albo i 10. Klient, który chce zaoszczędzić i zamiast
    > PLC zgodzi się na sterownik na uC, będzie grymasił, że 1000 zł to dużo
    > za wykonanie układu i oprogramowania. Jak najdalej od takiego klienta. Z
    > moich obserwacji wynika, że w przemyśle nie chce się samoróbek w
> [...]

    Z mojej praktyki wynika mniej więcej to samo. Dedykowane sterowanie ma
    sens, kiedy robimy powtarzalne maszyny wrażliwe na cenę, np. do vendingu
    lub podobne.

    Robię trochę automatyki w maszynach pakujących i SSR dajemy tylko do
    sterowania grzałek (ze względu na częstotliwość przełączania do 1Hz).
    Pozostałe klasyczne obciążenia na stycznikach, oczywiście pomiając
    silniki sterowane falownikami i serwonapędy.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał