  • 21. Data: 2010-03-29 20:35:27
    Temat: Re: Sterowanie 900 serwami modelarskimi
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Ghost"

    > Moze chiniole juz robia serva na ehernecie?

    Może WiFI lub BT?

    Robert

  • 22. Data: 2010-03-29 20:41:39
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-29 19:33, Robert Wańkowski pisze:

> [...]
    [...]
    > Wyświetlacz drewniany :-) stoi sobie osobno. Podłączmy go do sieci
    > wewnętrznej. I z oddalonego (inne pomieszczenie) struje nim komputer.
    > Albo inny sposób. Żeby nie było potrzeby montowania PC w urządzeniu.

    Arduino + Ethernet Shield.
    Albo Ethernut 1.3.
    Albo moduł Propoxu z AT91SAM7X256. Do wyboru do koloru. Cena 150-300 zł,
    nieporównywalna z nawet najprostszym pecetem.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 23. Data: 2010-03-29 20:43:20
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-29 22:34, Robert Wańkowski pisze:

    > Zgadza się. Znalazłem nawet w detalu za 2$. I w Europie.
    > Bo nie wiem jak się kupuje u Chińczyków.
    >
    > Same procki to nie wszystko. Ktoś to musi poskładać.

    A to już hobby czyli kosztuje 0 PLN.
    Bo gdybyś chciał policzyć rzeczywistą potrzebną do wykonania pracę to
    spokojnie przekroczysz koszt łączny serw+procków.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 24. Data: 2010-03-29 20:49:53
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Ghost"

    > Może WiFI lub BT?

    BT czemu nie.

  • 25. Data: 2010-03-29 20:56:33
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-29 22:49, Ghost pisze:

    > BT czemu nie.

    Ale trzeba by pogrupować. Pecet z 900 urządzeniami BT jednocześnie nie
    zagada. A zresztą przydałaby się też synchronizacja zmiany stanu (tzn.
    wysyłamy do wszystkich serw nowy stan a potem polecenie WIO! broadcastem).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 26. Data: 2010-03-30 05:04:40
    Od: "MM" <m...@t...pl>

    > Ale trzeba by pogrupować. Pecet z 900 urządzeniami BT jednocześnie nie
    > zagada. A zresztą przydałaby się też synchronizacja zmiany stanu (tzn.
    > wysyłamy do wszystkich serw nowy stan a potem polecenie WIO! broadcastem).

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Przecież pisał że jedno serwo żre ~170 mA przy zmianie położenia a wy
    chcecie to bezpośrednio z nogi Atmelka ?.
    Jak synchronicznie to razy 900 - no akumulator od diesla by się przydał
    ;-)

    --
    MM

  • 27. Data: 2010-03-30 06:36:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "MM"

    > Przecież pisał że jedno serwo żre ~170 mA

    Ale nie z wejścia sterowania tylko z zasilania.

    Robert

  • 28. Data: 2010-03-30 06:39:04
    Od: "MM" <m...@t...pl>

    > Użytkownik "MM"

    > Ale nie z wejścia sterowania tylko z zasilania.
    >
    > Robert

    Fakt, jeszcze byłem przed kawą ;-) Ale jak Adam chce na raz wszystkie
    przestawiać to te 150 A i tak z zasilania pociągnie.
    --
    MM

  • 29. Data: 2010-03-30 07:37:10
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "MM" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Fakt, jeszcze byłem przed kawą ;-) Ale jak Adam chce na raz wszystkie
    > przestawiać to te 150 A i tak z zasilania pociągnie.

    1mF przy każdym i rozejdzie się w czasie.
    P.G.

  • 30. Data: 2010-03-30 09:40:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Mar 2010 09:37:10 +0200, Piotr Gałka wrote:

    >1mF przy każdym i rozejdzie się w czasie.

    Nie rozejdzie, jesli ktos na tym zacznie filmy wyswietlac.

    Po prostu trzeba do rachunku doliczyc stosowny zasilacz lub kilka.

    J.