  • 1. Data: 2009-08-10 11:28:45
    Temat: Statystyki użytkowników
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    Witam.
    Czy zna ktoś może wiarygodny serwis/adres pod którym można przejrzeć
    statystyki uzytkowników polskich sieci komórkowych?

    z poważaniem,
    Wycior

  • 2. Data: 2009-08-10 12:08:10
    Temat: Re: Statystyki użytkowników
    Od: Wojtek Dziubiński <w...@g...com>

    Dnia Mon, 10 Aug 2009 13:28:45 +0200, Wycior napisał(a):

    > Czy zna ktoś może wiarygodny serwis/adres pod którym można przejrzeć
    > statystyki uzytkowników polskich sieci komórkowych?

    Rozśmieszyłeś mnie - naprawdę ;>

    Publicznie dostępne to są co najwyżej szacunkowe dane dotyczące liczby
    abonentów. Bardziej szczegółowo to tylko informacje dostępne dla
    pracowników poszczególnych sieci, i to pewnie tych na wyższych szczeblach.
    Szczegółowe statystyki dotyczące abonentów to już na pewno ważna
    informacja handlowa - nikt tego w internecie nie wystawi.

    Pozatym - o jakie konkretnie statystyki Ci chodzi?

    --
    Wojciech Dziubiński

  • 3. Data: 2009-08-10 12:21:32
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    > Pozatym - o jakie konkretnie statystyki Ci chodzi?

    Chodzi mi o chociażby szacunkowe ilości użytkowników sieci. Że Plus ma tyle,
    Era tyle a Orange tyle. Założyłem się ze znajomym i chcemy w miarę
    wiarygodnie ustalić zwycięzce :).

    P.S. szukając takich danych w sieci natknąłem się na wzmiankę, że Orange i
    Era udostepnili oficjalne dane dotyczące ilości użytkowników. Nic po za tym
    ;)

    --
    Pzdr., Wycior

  • 4. Data: 2009-08-10 13:47:49
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Wycior" <w...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    ..
    > P.S. szukając takich danych w sieci natknąłem się na wzmiankę, że Orange i
    > Era udostepnili oficjalne dane dotyczące ilości użytkowników. Nic po za
    > tym ;)

    Oficjalne != prawdziwe.
    Zwróć uwagę, że potrafią uznać karty bez ważnych wychodzących jako używane.
    :)

  • 5. Data: 2009-08-10 15:07:17
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    qwerty pisze:

    > Zwróć uwagę, że potrafią uznać karty bez ważnych wychodzących jako
    > używane. :)

    No niby coś nie tak, ale gdy jakaś osoba używa przez np miesiąc czasu
    telefonu tylko na przychodzące (z blokadą wychodzących) to nie jest
    użytkownikiem/klientem opa?

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 6. Data: 2009-08-10 17:30:22
    Od: X <m...@g...pl>

    Użytkownik Wycior napisał:
> [...]
    > Czy zna ktoś może wiarygodny serwis/adres pod którym można przejrzeć
    > statystyki uzytkowników polskich sieci komórkowych?

    Mówisz i masz, przybliżone dane po 2 kwartałach 2009 roku.
    http://www.telepolis.pl/news.php?id=15639

  • 7. Data: 2009-08-11 08:13:01
    Od: Wojtek Dziubiński <w...@g...com>

    Dnia Mon, 10 Aug 2009 17:07:17 +0200, Piotr M napisał(a):

    > No niby coś nie tak, ale gdy jakaś osoba używa przez np miesiąc czasu
    > telefonu tylko na przychodzące (z blokadą wychodzących) to nie jest
    > użytkownikiem/klientem opa?

    Jeżeli liczymy karty SIM to w ogóle przestaje ta zabawa mieć sens. Klient
    A ma na przykład telemetrię po kartach SIM i używa do tego celu 10 000
    kart.

    --
    Wojciech Dziubiński

  • 8. Data: 2009-08-11 08:15:16
    Od: Krzysztof Gustaw <g...@p...w.pl>

    Wycior pisze:
    > Witam.
    > Czy zna ktoś może wiarygodny serwis/adres pod którym można przejrzeć
    > statystyki uzytkowników polskich sieci komórkowych?
    Operatorzy mają obowiązek dostarczania danych do GUS, niestety jest tak,
    że GUS w dobrej wierze założył, że liczba aktywnych kart sim będzie
    odzwierciedlała jakoś rzeczywistość. Niestety opy stosują różne triki
    (poprzez rozdawnictwo, wymuszanie aktywacji karty, znany jest przypadek
    Orang-a który karty sim rozdawał z gazetką ;-) ) tylko dla czysto
    PR-owych celów. Ustalenie prawdy może być trudne nawet dla samych
    operatorów.
    Pozdrawiam,
    Gus

  • 9. Data: 2009-08-11 11:07:03
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    > Mówisz i masz, przybliżone dane po 2 kwartałach 2009 roku.
    > http://www.telepolis.pl/news.php?id=15639

    Dzięki

    --
    Pzdr., Wycior