  • 1. Data: 2009-08-10 08:00:13
    Temat: telefon z GPS
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Witam
    Czytam po sieci o telefonach z GPS. Oczywście, każdy uważa, że jego telefon
    jest najlepszy. A ja szukam jaiegoś niedrogiego telefonu z GPS w jakieś
    ofercie na abonament. GPS używam kilka razy do roku więc nie chce kupywać
    samego GPS, chce aby była to dodatkowa funkcja w telefonie.
    Mam jeszcze pytanie laika dotyczące GPS w telefonie, czy operator pobiera
    jakieś dodatkowe opłaty (tak jak przy połączeniu z internetem z telefonu) za
    działający GPS ?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-08-10 08:09:30
    Temat: Re: telefon z GPS
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "mz" <l...@w...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > jakieś dodatkowe opłaty (tak jak przy połączeniu z internetem z telefonu)

    Było niedawno.

  • 3. Data: 2009-08-10 10:57:55
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Było jakis czas temu (ale to wszystko pojęcia względne) na temat czy
    pobierane są opłaty dodatkowe i to tez dla mnie nie do końca jasno. Ale ni
    na temat niedrogiego telefonu nie widze.

  • 4. Data: 2009-08-10 11:41:16
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "mz" <l...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Było jakis czas temu (ale to wszystko pojęcia względne) na temat czy
    > pobierane są opłaty dodatkowe i to tez dla mnie nie do końca jasno.

    Wszystko było opisane w wątku z 2 sierpnia.

  • 5. Data: 2009-08-10 12:08:22
    Od: spiderpl <s...@j...pl>

    W dniu 2009-08-10 10:00, mz pisze:

> [...]
    > jakieś dodatkowe opłaty (tak jak przy połączeniu z internetem z telefonu) za

    Ja posiadam Sony Ericsson C702, który ma wbudowany GPS. Sprawuje się
    bardzo dobrze. Opłaty są pobierane jedynie za mapy, które są wczytywane
    na bieżąco z internetu oraz za ustalenie pozycji satelitów ale to może
    być za darmo jeśli wyłączysz agps ale wtedy dłużej trwa wyszukiwanie

    T.

  • 6. Data: 2009-08-10 13:04:36
    Od: Błażej <b...@i...pl>

    Dnia Mon, 10 Aug 2009 10:00:13 +0200, mz napisał(a):

> [...]
    > jakieś dodatkowe opłaty (tak jak przy połączeniu z internetem z telefonu) za

    Szukaj telefonu z WM lub Symbianem. Osobiście polecam Nokie 6220 Classic. W
    Play dostępny za rozsądne pieniądze.
    Nie będziesz wtedy płacił za pobieranie map - będziesz je miał na karcie
    pamięci. A co do opłat za działający GPS to już tylko i wyłącznie Twoje
    widzimisię - możesz korzystać ze wspomagania i wtedy płacisz grosze za
    połączenie z internetem i w kilka sekund łapiesz fiksa, lub wyłączasz tę
    opcję w telefonie i nie płacisz nic, ale wtedy dłużej czekasz na sygnał
    GPS.
    --
    Pozdrawiam.
    Błażej

  • 7. Data: 2009-08-10 13:48:16
    Od: r...@m...com

> [...]
    > połączenie z internetem i w kilka sekund łapiesz fiksa, lub wyłączasz tę
    > opcję w telefonie i nie płacisz nic, ale wtedy dłużej czekasz na sygnał

    jak to ma byc tylko jako nawigacja do samochodu to IMHO lepiej kupić typową
    nawigację, jest odrazu z uchwytem, ma spory wyświetlacz, a z telefonem to
    bedzie problem by go stabilnie zamontować...

  • 8. Data: 2009-08-10 16:29:57
    Od: Błażej <b...@i...pl>

    Dnia Mon, 10 Aug 2009 15:48:16 +0200, r...@m...com napisał(a):

    > a z telefonem to
    > bedzie problem by go stabilnie zamontować...

    O samochodowych uchwytach do telefonów nie słyszałeś? Nie pisz proszę
    takich bzdur.

  • 9. Data: 2009-08-10 18:34:26
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    mz pisze:
    > Było jakis czas temu (ale to wszystko pojęcia względne) na temat czy
    > pobierane są opłaty dodatkowe i to tez dla mnie nie do końca jasno. Ale ni
    > na temat niedrogiego telefonu nie widze.

    po co Ci ten gps? Za uzywanie GPS nie są pobierane opłaty. używanie GPS
    da ci w najlepszym wypadku pozycje w której jesteś i nic wiecej. o to
    chodziło? jeśli nie, to już musisz zainteresować sie jakimś dodatkowym
    softem. poczynajac od darmowego trekbuddy (mapy robisz lub kupujesz)
    poprzez google maps - darmowy program - transfer po GPRS - najczęsciej
    płatny kończąc na nawigacji typu Automapa która kosztuje tyle co telefon
    a jej używanie nie pociaga kosztów. do wyboru, zależnie do systemu
    operacyjnego telefonu - dziesiatki programów

    Sprecyzuj, bo Ci nikt konkretnie nie odpowie

    ToMasz

  • 10. Data: 2009-08-11 13:25:09
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 10 Sie, 15:04, Błażej <b...@i...pl> wrote:
    > Szukaj telefonu z WM lub Symbianem. Osobi cie polecam Nokie 6220 Classic. W
    > Play dost pny za rozs dne pieni dze.
    > Nie b dziesz wtedy p aci za pobieranie map - b dziesz je mia na karcie
    > pami ci. A co do op at za dzia aj cy GPS to ju tylko i wy cznie Twoje
    > widzimisi - mo esz korzysta ze wspomagania i wtedy p acisz grosze za
    > po czenie z internetem i w kilka sekund apiesz fiksa, lub wy czasz t
    > opcj w telefonie i nie p acisz nic, ale wtedy d u ej czekasz na sygna
    > GPS.
    Odradzam, jeśli chcesz telefon za tanie pieniądze. WM, Symbian czy
    inne SO podwyższają cenę i są to dużo większe wymiarowo komórki.
    Jak chcesz w miarę tani to potwierdzam, że telefon na Javę C702 jest
    wystarczający, w szczególności jest bardzo mały ale z wystarczającym
    wyświetlaczem 2,2 cala.
    Nie zgadzam się, że telefon bez SO i własnych map na pokładzie =
    wysokie opłaty za korzystanie z GPS. Na ten temat możesz poczytać
    tutaj: http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702_gps.htm
    Natomiast jak chcesz bawić się w niekontrolowane oglądanie map na
    komórce np. w domu, to zabawa juz może kosztować. Tak więc prawdziwe
    wykorzystanie z GPS na drodze czy grzybach od czasu do czasu to
    najwyżej kilka zł/mies., ale niekontrolowana zabawa (a szczególnie
    przy braku abonamentu GPRS za jakieś 5 zł =25 MB) - już może tak.
    No, chyba że w domu zainstalujesz się pod internet z PC via Bluetooth.
    Pozdr. - J
    http://strony.aster.pl/janeo/SE_C702/C702.htm