  • 11. Data: 2018-06-06 01:54:05
    Temat: Re: Statystyki
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Strata to nie tylko mniejsze wplywy z vat ale rowniez mniejsze wplywy z dochodowego,
    brak skladek z zus i nfz. Do tego leczenie , rehabilitacja, refundacja do lekarstw,
    renty, renty rodzinne, zapomogi itd. W tym wypadku strata to kazde wydane pieniadze
    ktorych by nie trzeba bylo wydac jesli nie bylo by wypadkow. Sprawa wypadkow jest do
    zalatwienia od zaraz. Definicja wypadku jest taka ze wypadek to zdarzenie losowe
    ktorego nie mozna bylo przewidziec, np. ktos dostal zawalu chociaz dbal o zdrowie i
    jest na to podkladka w przychodni. Pekniecie opony spelniajacej wymagania. Ale
    wypadkiem nie jest zdarzenie spowodowane jazda z predkoscia wieksza niz stanowi
    prawo, jazda po kielichu jesli przekroczony jest magiczny prog dokad wolno, jazda pod
    prad itd. W takich sytuacjach ubezpieczyciele powinni grzecznie prosic o zwrot
    wyplaconego odszkodowania. Na wzor niektorych panstw np USA wysokosc stawki oc
    powinna byc uzalezniona tez od ilosci zebranych mandatow.

  • 12. Data: 2018-06-06 05:59:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

    > Ale pierdolisz (cytując zenka).
    > Mój ojciec był takim beznadziejnym przypadkiem na poczatku lat
    > 80-tych. Nie poszedł na operacje bo 50% ludzi nie przeżywało a i
    > tak umarł. Jakiś czas temu z papierami ojca byłem u kardiologa żeby
    > sprawdził mnie. Czy nie mam podobny problemów.
    > Gdyby mój tata żył teraz to byłby to prosty zabieg przeprowadzny
    > w tak zwanym miedzy czasie.

    Chyba nie zrozumiałes...
    Przedpisca nie sugerował, zeby nie leczyc...
    Sugerował, zeby leczyc przede wszystkim poprzez szybką diagnozę!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 13. Data: 2018-06-06 09:39:32
    Od: kk <k...@o...pl>

> [...]
    stawki oc powinna byc uzalezniona tez od ilosci zebranych mandatow.

    Od trupów ?

  • 14. Data: 2018-06-06 10:05:26
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-05 o 17:29, Bolko pisze:

    > Ale pierdolisz (cytując zenka).

    Opieram się na wypowiedziach profesjonalistów dziedzinie podpartymi
    statystykami w tvn24 jeszcze za rządów PO

    Myślisz że dobra zmiana już zadziałała?

    I uwielbiam pieprzenie ludzi którzy mówią że nie korzystają z publicznej
    > służby zdrowia tylko są ubezpieczeni w medicoverze.

    To jest zupełnie inna dyskusja.
    Można państwowo wydawać lepiej te same pieniądze.
    Wiedzą to lekarze i decydenci ale oni chcą leczyć a nie wyleczyć.
    Mają swoją procedurę i się jej trzymają kryjąc dupsko i kaska leci na 3
    etatach. To chyba fenomen na skalę światową.

  • 15. Data: 2018-06-06 10:32:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >Mają swoją procedurę i się jej trzymają kryjąc dupsko i kaska leci na
    >3 etatach. To chyba fenomen na skalę światową.

    No wiesz, jakby na jednym zarabiali tyle co w USA, to moze nie
    potrzebowali by trzech ...

    J.

    P.S. wpiszcie w google
    Alan Grayson: My broken leg cost me an arm and a leg

    Niestety - oryginalny serwer sie na Unie obrazil, ale google kopie
    pokazuje

    "I broke my leg a few months ago, playing basketball with my kids.
    X-rays showed that the bone inside my hip was shattered. My surgeon
    recommended a hip replacement, which would substitute implants for the
    ball and socket inside my hip.

    The surgery took place the morning after I was admitted to the
    hospital, and I was released two days after that.

    The hospital bill was $69,240.

    As a former economist, I can verify that in a free market, competition
    is supposed to drive prices down to the cost of production. What did
    my hip replacement cost the hospital? It had to pay for:

    -The nurses, but there certainly were fewer nurses than patients, so
    at most we're talking about three days of nurses' pay.
    -The mass-produced metal and plastic implants.
    -The medicine, which was minimal (I don't like opiates).
    -My gown, eight meals, and electricity and water for my room.
    -One hour in a surgical room, and three days in a hospital bed built
    in 1993. Amortize the bed cost of perhaps $100,000 over 24 years, and
    it works out to $11 a day.

    The doctors billed me separately, and the hospital is a nonprofit that
    doesn't pay taxes.

    I'm not seeing $69,240 in costs here.

    The International Federation of Health Plans reports that in 2015, the
    average hip replacement cost $29,067 in the United States,
    $16,225 in the United Kingdom and $6,757 in Spain.

    Why so much more here?"

    Ja tylko dopowiem, ze ten implant chyba nie jest taki "mass produced"
    i jest calkiem drogi ... choc w sumie ... moze to fabryka zarabia na
    tym kolejne pare tys $.

    No i ktos musial zaplacic ubezpieczenie, gdyby operacja sie nie udala,
    a ryzyko jest ...

    J.

  • 16. Data: 2018-06-06 10:42:40
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 6 czerwca 2018 10:33:02 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "z" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > No wiesz, jakby na jednym zarabiali tyle co w USA, to moze nie
    > potrzebowali by trzech ...

    Ostatnio zapytałem lekarza to ile musiałbyś zarabiać żeby trzymać się
    jedenej roboty powiedział 20 kzł.
    Nie dopytywałem się czy netto czy brutto.
    Wspomniał coś o ogromnej odpowiedzialności za życie
    ale trudno mu było przypomnieć sobie przypadki kiedy
    jakiś lekarz poszedł do pierdla za błedy.
    Wiec teoretycznie jest ta odpowiedzialność
    a praktycznie....

    A co do USA tam jest wszystko fajnie jak jesteś zdrowy.

  • 17. Data: 2018-06-06 10:48:16
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-06 o 10:32, J.F. pisze:
    > No wiesz, jakby na jednym zarabiali tyle co w USA, to moze nie
    > potrzebowali by trzech ...

    Nie jest kwestia potrzeby tylko jak człowiek fizycznie może dobrze i
    wydajnie pracować na 3 etatach?
    W moim też dość biurowym zawodzie tak się fizycznie nie da.

  • 18. Data: 2018-06-06 10:55:35
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-06 o 10:42, Bolko pisze:
> [...]
    > ale trudno mu było przypomnieć sobie przypadki kiedy
    > jakiś lekarz poszedł do pierdla za błedy.
    > Wiec teoretycznie jest ta odpowiedzialność

    Lekarz jak się trzyma procedury to mu nic nie grozi.
    Włos mu z głowy nie spadnie. Za niepodjęcie badania ratującego życie
    albo oszczędzającego wielu kosztów budżetowych nikt mu nic nie zarzuci.

    Odpowiedzialność za życie jest też w wielu innych zawodach

  • 19. Data: 2018-06-06 11:12:11
    Od: z <...@...pl>

    Trzeba było go zapytać czy pracując na tych 3 etatach nie boi się że
    będąc przemęczonym nie pośle kogoś przedwcześnie na tamten świat :-)

  • 20. Data: 2018-06-06 11:58:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Ostatnio zapytałem lekarza to ile musiałbyś zarabiać żeby trzymać się
    >jedenej roboty powiedział 20 kzł.

    Ale to jest bardziej kwestia "chciejstwa".

    Chce zarabiac 20k, i moze, to zarabia.
    Inni zarabiaja 5k i sa szczesliwi, jeszcze inni 2 tys ... no, tu chyba
    trudno o szczesciu mowic.

    A potem jeszcze uslyszy od rzadu "jak ktos zarabia 6k, to zlodziej lub
    idiota" ...

> [...]
    >ale trudno mu było przypomnieć sobie przypadki kiedy
    >jakiś lekarz poszedł do pierdla za błedy.
    >Wiec teoretycznie jest ta odpowiedzialność

    http://serwisy.gazetaprawna.pl/zdrowie/artykuly/1096
    273,ile-zarabia-lekarz.html

    Odpowiedzialnosc przy 300h pracy w tygodniu ?
    Toz musi byc bardzo zmeczony ... no chyba, ze sie na dyzurach dobrze
    wysypia ...

    >A co do USA tam jest wszystko fajnie jak jesteś zdrowy.

    U nas tak samo :-(
    Tzn gorzej, bo nawet jak jestes zdrowy, to niekoniecznie jest fajnie.

    Ale ... ile kosztuje ubezpieczenie w USA ?

    Dawniej mowilo sie ok 300$ na mc na rodzine.

    To jak popatrzylem w pita ... nie tak znow duzo mniej place ...

    J.