    Date: Fri, 15 Oct 2010 14:16:03 +0200
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Statystyka

    Bartłomiej Kacprzak wrote:
    > Użytkownik "Krzysiek Niemkiewicz" <"[moje_inicjaly]"@post.pl> napisał w
    > wiadomości news:4cb82cb4$1@news.home.net.pl...

    > Oooo, super. Tylko czego on dotyczy? Bo jesli chodzi o stojace auta w korku
    > ma sie nijak, a jesli chodzi o wolno toczace sie auta to w czym problem??
    > Przeciez motocykl nie spycha samochodu z zajmowanego pasa ruchu.
    > IMO pudlo zupelne. :)

    Motocykl i samochód się na jednym pasie nie mieszczą. Motocykl albo
    "jedzie okrakiem" po dwu pasach, łamiąc Art 16. Albo robi slalom i bez
    syngalizacji ciągle zmienia pas ruchu (łamiąc rzeczony art 22).

    > Acha, i to jest zakaz wyprzedzania/omijania? Jak sam napisales, jesli
    > przesuwasz auto to robisz wystarczajaco duzo miejsca na to, zeby motocykl
    > nie musial zmieniac pasa.

    Nie robisz. Nie da się. Samochód ma wraz z lusterkami ok 2.1m (samochód
    1.7m i lusterka po ok 20cm). Motocykl wraz z "jeźdźcem" ma ok 80cm
    (zmierz sobie rozstaw łokci jak siedzisz na moto). Odstęp musi być jakiś
    minimalny. Samochód też musi mieć jakiś odstęp od krawędzi (bo tam zaraz
    jest kolejny samochód). Dajmy choć po 10cm (choć to kpina). Razem mamy
    3.1m -- to więcej niż pas w mieście. Przy odstępie po 25cm jest już
    3.4m. Ergo: nie da się.

    BTW jak widzę motocyklistów "filtrujacych" to puszczam, bo po co mieliby
    tylko korek przedłużać -- niech jadą. Ale niech nie opowiadają że jadą
    zgodnie z przepisami, bo nie jadą.

    > Reasumujac jesli motocykl miga to mu wolno.
    > IMO tez przepis nie za bardzo trafiony. :)

    > A bardzo prosto.
    >
    > Bardziej podchodzi przepis o niezachowaniu bezpiecznej odleglosci :)
    >
    > pozdrawiam

    Najbardziej podchodzi Art. 16 o poruszaniu się po wyznaczonych pasach
    ruchu (jeśli wyznaczone są) a nie pomiędzy.

    pzdr
    \SK