-
1. Data: 2010-10-15 10:31:38
Temat: Statystyka
Od: "Bartłomiej Kacprzak" <b...@w...pl>
http://www.scigacz.pl/Kto,zabija,motocyklistow,13926
.html
pozdrawiam
--
Bartek
Niebieska9'99
Ave1,8
EL
-
2. Data: 2010-10-15 11:07:32
Temat: Re: Statystyka
Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>
2010-10-15 10:31:38 Bartłomiej Kacprzak
> http://www.scigacz.pl/Kto,zabija,motocyklistow,13926
.html
Czytałem, czytałem, czekałem, czekałem...
To się doczekałem.
"Gdy zmieniacie pas użyjcie migaczy
i sprawdźcie martwy punkt i lusterka."
http://emide.pl/mazda6/kondor.gif
--
Pozdor Myjk
-
3. Data: 2010-10-15 11:45:14
Temat: Re: Statystyka
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
Bartłomiej Kacprzak wrote:
> http://www.scigacz.pl/Kto,zabija,motocyklistow,13926
.html
Poza bezspornym faktem, że winę w większości wypadków (prawomocnie)
przypisano kierowcom samochodów, to artykuł jest piramidalnie bzdurny.
Autor nie ma pojęcia o statystyce.
Parę kwiatków:
"Motocykliści są także o wiele bardziej rozważni, gdy jeżdżą z
pasażerami. Na jeden motocykl przypada 0,036% wypadków, gdzie na
samochody 0,10%, w stosunku do liczby danych pojazdów. Oznacza to, że
pasażerowie samochodów mają o 73% większą szansę wziąć udział w wypadku,
niż pasażerowie motocykli. Dodatkowo pasażerowie mają 2,5 razy większą
szansę zginąć w aucie (0,005% na jeden samochód, 0,002% na motocyklu).
Wynika to głównie z faktu, że motocykliści z pasażerami jeżdżą wolniej i
bardziej zachowawczo."
"Gdy jednak przyjrzymy się danym bliżej i od ilości wypadków odliczymy
te, które powodują samochody, pozostając jedynie przy motocyklistach,
uzyskujemy szokujące dane. Okazuje się, że gdyby w motocyklistów nie
uderzały samochody to na jeden motocykl przypadałoby 0,102% wypadków,
czyli różnica w stosunku do samochodów wynosi 0,003%! Pozwala to
stwierdzić, że motocykliści nie powodują znacznie więcej wypadków niż
kierowcy, w stosunku do liczby pojazdów, a jedynie biorą udział
statystycznie w większej ilości wypadków, ale nie ze swojej winy."
Cóż, niedouczony autor nie bierze pod uwagę tego, że statystyczny
motocyklista jeździ sporo mniej i pokonuje w sumie sporo mniejszy
dystans w ciągu roku. A liczba jazd z pasażerem jest jeszcze o wiele
mniejsza.
Prawda jest taka, że wsiadając (nawet jako pasażer) na motocykl masz
wielokrotnie większą szansę śmierci.
A na koniec to:
"Do tego motocykliści filtrują w korkach, czyli jeżdżą między
samochodami. Jest to zgodne z prawem, jednak wielu kierowców o tym nie wie."
Jest zgodne z prawem tylko na drogach bez wyznaczonych pasów ruchu lub
od biedy na takich gdzie jest tylko jeden pas ruchu. A w miejscach gdzie
jest to najbardziej niezbepieczne -- czyli duże ruchliwe ulice o wielu
pasach jest *łamaniem* przepisów. To że motocykliści sobie ubzdurali, e
jest inaczej tego nie zmieni -- bzdura powtarzana 1000 razy nadal jest
bzdurą.
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
4. Data: 2010-10-15 12:13:11
Temat: Re: Statystyka
Od: "Bartłomiej Kacprzak" <b...@w...pl>
Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
<s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości
news:7ojlo7-> Jest zgodne z prawem tylko na drogach bez wyznaczonych pasów
ruchu lub
> od biedy na takich gdzie jest tylko jeden pas ruchu. A w miejscach gdzie
> jest to najbardziej niezbepieczne -- czyli duże ruchliwe ulice o wielu
> pasach jest *łamaniem* przepisów. To że motocykliści sobie ubzdurali, e
> jest inaczej tego nie zmieni -- bzdura powtarzana 1000 razy nadal jest
> bzdurą.
Pokaz teraz przepis mowiacy o tym, ze nie mozna przeciskac sie w korku.
Z reszta mozna sie zgodzic :)
--
Bartek
Niebieska9'99
Ave1,8
EL
-
5. Data: 2010-10-15 12:27:55
Temat: Re: Statystyka
Od: Krzysiek Niemkiewicz <"[moje_inicjaly]"@post.pl>
W dniu 2010-10-15 12:13, Bart?omiej Kacprzak pisze:
> Pokaz teraz przepis mowiacy o tym, ze nie mozna przeciskac sie w korku.
Ja tam nie jestem przeciskającym się motocyklistom przeciwny i sam im to
ułatwiam jak mogę, w końcu przepisy są po to aby ułatwiać a nie
utrudniać, ale chciałeś przepis to masz:
Oddział 4 Art. 22.
4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który
zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.
5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
I teraz napisz jak wyobrażasz sobie przeciskającego się motocyklistę nie
łamiącego tych przepisów? (mowa oczywiście o jezdni z wyznaczonymi pasami).
--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl
----- ----- ---- -- ---- ----- ------
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!
-
6. Data: 2010-10-15 12:49:05
Temat: Re: Statystyka
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Krzysiek Niemkiewicz" <"[moje_inicjaly]"@post.pl> wrote in message
news:4cb82cb4$1@news.home.net.pl...
> W dniu 2010-10-15 12:13, Bart?omiej Kacprzak pisze:
>
>> Pokaz teraz przepis mowiacy o tym, ze nie mozna przeciskac sie w korku.
>
> Ja tam nie jestem przeciskającym się motocyklistom przeciwny i sam im to
> ułatwiam jak mogę, w końcu przepisy są po to aby ułatwiać a nie utrudniać,
> ale chciałeś przepis to masz:
>
> Oddział 4 Art. 22.
> 4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
> ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza
> wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.
Samochod w korku jedzie?
> 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
> zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania
> niezwłocznie po wykonaniu manewru.
>
> I teraz napisz jak wyobrażasz sobie przeciskającego się motocyklistę nie
> łamiącego tych przepisów? (mowa oczywiście o jezdni z wyznaczonymi
> pasami).
Patrz pan, policja co innego twierdzi:
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,59445,5614551,W
SZYSCY_SIE_ZMIESCIMY.html
Pozdrawiam
Kamil
-
7. Data: 2010-10-15 12:51:06
Temat: Re: Statystyka
Od: "Bartłomiej Kacprzak" <b...@w...pl>
Użytkownik "Krzysiek Niemkiewicz" <"[moje_inicjaly]"@post.pl> napisał w
wiadomości news:4cb82cb4$1@news.home.net.pl...
>W dniu 2010-10-15 12:13, Bart?omiej Kacprzak pisze:
>
>> Pokaz teraz przepis mowiacy o tym, ze nie mozna przeciskac sie w korku.
>
> Ja tam nie jestem przeciskającym się motocyklistom przeciwny i sam im to
> ułatwiam jak mogę, w końcu przepisy są po to aby ułatwiać a nie utrudniać,
> ale chciałeś przepis to masz:
>
> Oddział 4 Art. 22.
> 4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
> ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza
> wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.
Oooo, super. Tylko czego on dotyczy? Bo jesli chodzi o stojace auta w korku
ma sie nijak, a jesli chodzi o wolno toczace sie auta to w czym problem??
Przeciez motocykl nie spycha samochodu z zajmowanego pasa ruchu.
IMO pudlo zupelne. :)
> 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
> zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania
> niezwłocznie po wykonaniu manewru.
Acha, i to jest zakaz wyprzedzania/omijania? Jak sam napisales, jesli
przesuwasz auto to robisz wystarczajaco duzo miejsca na to, zeby motocykl
nie musial zmieniac pasa.
Reasumujac jesli motocykl miga to mu wolno.
IMO tez przepis nie za bardzo trafiony. :)
> I teraz napisz jak wyobrażasz sobie przeciskającego się motocyklistę nie
> łamiącego tych przepisów? (mowa oczywiście o jezdni z wyznaczonymi
> pasami).
A bardzo prosto.
Bardziej podchodzi przepis o niezachowaniu bezpiecznej odleglosci :)
pozdrawiam
--
Bartek
Niebieska9'99
Ave1,8
EL
-
8. Data: 2010-10-15 12:59:53
Temat: Re: Statystyka
Od: mleko <m...@m...ml>
On 2010-10-15 11:07, Myjk wrote:
> 2010-10-15 10:31:38 Bartłomiej Kacprzak
>
> http://emide.pl/mazda6/kondor.gif
>
Tak sie zastanawiam, jak glupim trzeba byc, aby cos takiego wymyslec i
poswiecic swoj czas na stworzenie tego czegos?
-
9. Data: 2010-10-15 13:03:52
Temat: Re: Statystyka
Od: Krzysiek Niemkiewicz <"[moje_inicjaly]"@post.pl>
W dniu 2010-10-15 12:49, kamil pisze:
> Patrz pan, policja co innego twierdzi:
>
> http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,59445,5614551,W
SZYSCY_SIE_ZMIESCIMY.html
Odpowiedź nie wyczerpuje tematu - dotyczy w zasadzie tylko sytuacji, w
której wyznaczony pas jest na tyle szeroki, że mieści się na nim i
samochód i motocykl. W praktyce większość przypadków dotyczy sytuacji, w
których motocykl, aby mógł się zmieścić, potrzebuje części dwóch pasów,
formalnie więc w czasie takiego przeciskania zmienia pas
kilkanaście/kilkadziesiąt razy i nie ma możliwości tego "zawczasu"
sygnalizować. Poza tym najczęściej motocykliści przeciskają się między
samochodami czekającymi na czerwonym świetle, tuż przed skrzyżowaniem, a
w tych miejscach linia oddzielająca pasy jest zazwyczaj ciągła.
--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl
----- ----- ---- -- ---- ----- ------
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!
-
10. Data: 2010-10-15 13:06:20
Temat: Re: Statystyka
Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>
2010-10-15 12:59:53 mleko
> > http://emide.pl/mazda6/kondor.gif
> Tak sie zastanawiam, jak glupim trzeba byc,
> aby cos takiego wymyslec i poswiecic swoj
> czas na stworzenie tego czegos?
Najlepiej zapytaj tego, co wymyślił pierwowzór.
--
Pozdor Myjk