  • 1. Data: 2009-07-11 21:54:57
    Temat: Stary motocykl bez dokumentow - i co dalej?
    Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>

    Witam.

    Znajomy znajomego ma w piwnicy Jaskolke (MZ ES 250/1) i chce sie tego pozbyc
    po cenie zlomu. Lezy to w tej piwnicy (przywalone masa innych rupieci) ladne
    kilka lat wiec rewelacji nie ma, ale ze Jaskolka mi sie zawsze podobala to
    se pomyslalem, ze czemu by tego nie wziasc. Problem jest jednak taki, ze
    dokumentow na to nie ma. Wlasciciel piwnicy (starszy pan) dostal ja kiedys w
    rozliczeniu za robote ktora komus robil, ale umowy spisanej nie bylo. Dowodu
    rejestracyjnego tez nie ma, jest tylko stara tablica rejestracyjna.
    Przerabial ktos kiedys taki temat? Da sie to jeszcze jakos legalnie
    zarejestrowac?

    --
    Pozdr.
    magnes

  • 2. Data: 2009-07-11 22:35:27
    Temat: Re: Stary motocykl bez dokumentow - i co dalej?
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "magnes" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > Przerabial ktos kiedys taki temat?

    Nie;)

    > Da sie to jeszcze jakos legalnie zarejestrowac?

    Tutaj lepsza nowina - kumpel tak robil, ale konieczne bylo zarejestrowanie
    jako zabytek. Nie jestem pewien formalnosci - odezwe sie do niego w jakichs
    normalnych godzinach i dam znac co i jak.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 3. Data: 2009-07-12 01:28:23
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "magnes" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tablica rejestracyjna.
    > Przerabial ktos kiedys taki temat? Da sie to jeszcze jakos legalnie

    Mój brat przerabiał dokładnie taki sam temat z identycznym motocyklem była
    tylko stara blacha i informacja ze pojazd był wyrejestrowany. Z grubszego
    było tak ze zaszedł do WK i tam dogrzebali się do starych dokumentów w
    których były wszelkie dane potrzebne do rejestracji. A co do rejestracji
    jako zabytek unikaj jak ognia... Wcale nie ma takiego obowiązku.
    Dobrze by było jak byś znał imię i nazwisko poprzedniego właściciela,
    zachodzisz do wydziału komunikacji ze starą blachą mówisz ze takie coś masz,
    postaraj sie zdobyć jakimś dziwnym sposobem umowę K-S, powinno sie udać bez
    większych problemów.

    Lewis
    red GSF 400 "pszedany"
    Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
    dB Race 145.5dB ;)

  • 4. Data: 2009-07-12 07:39:00
    Od: siinski <j...@g...com>

    On 11 Lip, 23:54, "magnes" <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Pozdr.
    > magnes
    > fjs600, fes250, troche puzzli i 4 kola w

    Od stycznia tego roku istnieje możliwość zarejestrowania pojazdu
    zabytkowego który nie posiada dokumentów.Rejestrujesz toto na
    podstawie opinii rzeczoznawcy że dany pojazd jest zabytkowy i na
    podstawie złożonego pod rygorem odpowiedzialności karnej oświadczanie
    w którym piszesz że jesteś właścicielem danego pojazdu i znalazłeś go
    np.u dziadka szwagra w stodole.Oczywiście tak jak pisał jeden z
    kolegów zarejestrowanie pojazdu na zabytek niesie pewne uciążliwości
    np.obowiązek dbania o toto aby jego stan techniczny się nie
    pogorszył,aby toto było oryginalne i o ile dobrze pamiętam chyba jest
    konieczna jakaś zgoda na wywóz zabytku za granicę.Ale możesz
    ubezpieczyć toto od OC tylko na czas trwania sezonu,choć zdaję sobie
    sprawę że przy cenach polis OC na motocykle oszczędności będą raczej
    iluzoryczne.
    Pozdrawiam i powodzenia

  • 5. Data: 2009-07-12 08:17:45
    Od: zbyhoo <z...@w...pl>

    Podepnę się bo mam dylemacik zbliżony tematycznie - kupiłem MZ TS 250,
    jest blacha, umowa z właścicielem, jest nawet dowód rejestracyjny
    (moto wyrejestrowane dawno temu więc nie powinno być kłopotu). Sęk w
    tym, że dowód jest strasznie sprany i nie widać numerów ramy
    (rejestracyjny i nr silnika widać i są zgodne). Jak się godzinami
    wpatruję i wydaje mi się, że widać zarysy cyfr to mi wychodzi, że
    numery mogą się nie zgadzać z tabliczką :-/ I co teraz z tym? Na
    poprzedniego właściciela raczej nie mogę liczyć by sprawdził w WK
    jakie u nich w kartotece widnieją numery ramy (wtedy bym z z nimi
    zrobił porządek na pewno by się zgadzały). Jak to ugryźć? Iść na
    pewniaka do mojego WK zarejestrować? A jeśli potwierdza się obawy me i
    nr jest inny? Co wtedy może mi zrobić WK / inny aparat przymusu?
    ______
    zbyhoo
    GSF 1200S K1
    SHL M11 '66
    MZ TS 250 '74
    Olkusz/Dabrowa Gornicza

  • 6. Data: 2009-07-12 10:00:10
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "zbyhoo" <z...@w...pl> wrote in message
    n.googlegroups.com...
    > Sęk w
    > tym, że dowód jest strasznie sprany i nie widać numerów ramy

    Spisz sobie na karteczce nr ramy i idz z tym nr do WK. Znajac zycie w WK nie
    bedzie im sie chcialo godzinami wpatrywac w sprany dowod rejstracyjny i po
    prostu kaze Ci podyktowac;)

    A tak BTW tej MZ'ty. Jak mozesz na priva podeslac pare fotek, opisac co masz
    z nia do roboty i za ile kupiles - kumpel sie szykuje powoli do sprzedazy
    swojej, nie zna realnych cen (tak jak ja).

    Na aledrogo roznie z tym bywa, a do tego kumpel sprzedaje milicyjny oryginal
    (nie to co np. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M140740
    3 )

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 7. Data: 2009-07-12 11:27:04
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    siinski <j...@g...com> wrote:

    >... zarejestrowanie pojazdu na zabytek niesie pewne uciążliwości
    >... i o ile dobrze pamiętam chyba jest
    >konieczna jakaś zgoda na wywóz zabytku za granicę.

    Gwoli scislosci to trudnosci z wywozem moga dotyczycc kazdego pojazdu
    zabytkowego niezaleznie od sposobu rejestracji.

    >Ale możesz ubezpieczyć toto od OC tylko na czas trwania sezonu,choć zdaję sobie
    >sprawę że przy cenach polis OC na motocykle oszczędności będą raczej
    >iluzoryczne.

    To rowniez nie wiaze sie ze sposobem rejestracji w przypadku Jaskolki
    ale faktycznie oszczednosci sa zadne a nawet wrecz przeciwnie, od
    kiedy pzu nauczylo sie korzystac z mozliwosci nieuwzglednienia znizek
    przy krotkookresowych. Najcenniejsze jest tu zwolnienie z ciaglosci
    ubezpieczenia ale jako rzeklem, dotyczy to kazdej jaskolki niezaleznie
    od rejestracji.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 8. Data: 2009-07-12 20:10:54
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    > tablica rejestracyjna.
    > Przerabial ktos kiedys taki temat? Da sie to jeszcze jakos legalnie

    spokojnie się da. I na zabytek i normalnie. Na zabytek da się łatwiej (po
    ostatnich zmianach w ustawodastwie) ale zdecydowanie nie polecam bo jest
    więcej ograniczeń niż korzysci zwłaszcza w przypadku sprzętu o stosunkowo
    niskiej wartości jak Twoje ES. Normalnie też się da tylko trzeba trochę
    pomolestować WK, a może nawet przeciągnąć sprawę przez sąd który uprawomocni
    i uwierzytelni twój tytuł własności do motocykla. Licz się z tym że może to
    trochę potrwać i będziesz musiał się trochę pogimnatykować, ale w tym czasie
    sobie spokojnie wyremontujesz motoreczek na cacy.....
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2009-07-12 20:18:00
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Jacot wrote:

    > Gwoli scislosci to trudnosci z wywozem moga dotyczycc kazdego pojazdu
    > zabytkowego niezaleznie od sposobu rejestracji.

    Pozwole sobie popolemizowac - wpisanie do rejestru zabytkow jednak
    sprawe komplikuje.

> [...]
    > przy krotkookresowych. Najcenniejsze jest tu zwolnienie z ciaglosci
    > ubezpieczenia ale jako rzeklem, dotyczy to kazdej jaskolki niezaleznie

    I tu rowniez pozwole sie nie zgodzic, mam zabytkowy pojazd bez wpisu do
    rejestru i zoltych blach i wiekszosc ubezpieczycieli mi okresowego
    ubezpiecznia odmowila. Przynajmniej wpis jest jednak w wiekszosci
    przypadkow potrzebny, po uzyskaniu wpisu obowiazku rejestracji na zolte
    nie ma.
    K.

  • 10. Data: 2009-07-12 21:00:33
    Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ivam" :
    > Tutaj lepsza nowina - kumpel tak robil, ale konieczne bylo zarejestrowanie
    > jako zabytek. Nie jestem pewien formalnosci - odezwe sie do niego w
    > jakichs normalnych godzinach i dam znac co i jak.

    Dzięki i czekam na info :-)