  • Data: 2009-07-15 17:50:03
    Temat: Re: Stary motocykl bez dokumentow - i co dalej?
    Od: kocyk <k...@Z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tytus z Fabryki wrote:
    > Siemka
    >
    > "kocyk"
    > ***Czyli co, nie wystawiasz po takim badaniu zaswiadczenia o przeprowadzonym
    > badaniu technicznym?
    >
    > Nie

    No i tu mamy cala rozbieznosc. Kilka osob rejestrujacych tak pojazd, i
    opracowanie, na ktore kilkukrotnie sie powolywalem, a sporzadzone przez
    powazny tematyczny miesiecznik, mowilo o klasycznym zaswiadczeniu
    wydawanym przy tym badaniu.

    > *** No o tym mowie, moment zaakceptowania bialej karty przez konserwatora to
    > zarazem moment wpisania do rejestru. No to jak nie jak tak:)
    >
    > Tak rejestru zabytkow i niech stoi jako nieruchomosc na podworku -
    > oczywiscie ubezpieczony i po OBT (corocznym) ...ale nie w swietle PORD.

    Od wpisu do rejestru moze nie miec ubezpieczenia. Od wpisu do rejestru
    moze zostac przedstawiony tobie do badania, o ktorym mowilismy. I od
    wpisu do rejestru jest zabytkowy, wiec nie podlega badaniu okresowemu,
    zgodnie z PORD.

    > A w swietle PORD pojazd musi spelniac mase warunkow by byc dopuszczony do
    > ruchu. I diagnoste malo to obchodzi ze w 58 nie bylo zoltych
    > kierunkowskazow.

    A mam takie pytanie z innej bajki, ktore mi sie nasunelo.
    Auto zarejestrowane w pl w dajmy na to 70 roku, spelnialo przepisy z 70
    roku dotyczace oswietlenia, wg ciebie obecnie musi miec np
    przeciwgielne, czy nie? Zarejestrowany normalnie, ale pierwsza
    rejestracja w kraju przed wejsciem przepisu o przeciwmgielnych.

    > *** No to ja sobie wlasnie przeczytalem caly art.66
    >
    > Szybko czytasz
    > Do artykulu 66 jest jeszcz masa zalacznikow i rozporzadzen teraz lece do
    > domQ jutro jak bede mial czas to Ci znajde

    Poprosze, bo chcialbym miec pelna jasnosc i wiedziec jak jest faktycznie.

    > *** No uwazam, ze jako zabytkowy bys dopuscil. Tytus, czy my sie tu nie
    >
    > W swietle przepisow nazewnictwo jest bardzo istotne (chyba ze chcesz jak
    > jedna pani z WK porozmawiac ze mna o "drugiej kartce badania" itd

    To przestan pisac o "bialej ksiedzie", bo potocznie to jest "biala
    karta", a wg przepisow Karta ewidecyjna ruchomego zabytku techniki;)

    > *** Dla mnie to jest badanie technicznie ORAZ badanie zgodnosci.
    >
    > Nie jest to badanie techniczne.
    > BT okresla Dz.U 227 z 2003 poz 2250 z zalacznikami

    "§ 3. 1. Zakres badania technicznego obejmuje, w odniesieniu do badania:
    1) okresowego - sprawdzenie i ocenę:
    a) prawidłowości działania poszczególnych zespołów i układów pojazdu,
    zwłaszcza pod względem bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska,"

    > A badanie zabytkow i sam 238 z 2004 poz 2395

    Cyt:"§ 2. 1. Badanie zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami
    technicznymi określonymi w przepisach o warunkach technicznych pojazdów,
    zwanych dalej "warunkami technicznymi", polega na sprawdzeniu
    prawidłowości działania poszczególnych zespołów i mechanizmów pojazdu, w
    szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy[...]"

    Dla mnie to jest to samo, roznica tkwi w dodatkowych sprawach kazdego z
    tych badan, no i w nazwie.

    > *** Auto -->40 lat-->Rzeczoznawca-->Biala ksiega-->Konserwator
    > zabytkow-->Wpis
    > Tu sie zgadzamy, i od tego momentu pojazd ma prawa i obowiazki zabytku,
    > chocby do konca swiata stal na bialych blachach.
    >
    > Jakie sa prawa pojazdu zabytkowego???

    Brak obowiazku przechodzenia OBT i mozliwosc czasowego ubezpieczenia. A
    ty zaraz sie uczepisz sformuowania "prawa zabytku", choc prosilem, zeby
    nie bylo walki, a konkrety.

    > ***A zaswiadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym, w ktorym stoi jak
    > wol "bezterminowo"?
    >
    > Nie ma czegos takiego w przypadku zabytka

    Jutro wrzuce skan.

    > *** No nie rajt, bo UK nie zarejestruje pojazdu bez badania technicznego,
    >
    > Sory ale albo nie rozumiesz albo nie czytasz
    > To tyle z wyjasnien.

    Rozumiem doskonale. Zreszta, zeby nie byc goloslownym, ide po skaner.
    Prosz, oto jedno ze zrodel mojej polemiki:
    http://kocyk.pl.pl/zabytek1.jpg
    http://kocyk.pl.pl/zabytek2.jpg
    Tylko po to, zeby jednak udowodnic ci, ze czytam i rozumiem, a pytania
    nie sa bezpodstawne.
    K.14.