eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaStary komputer nowy samolot - to tylko pozornie OT › Re: Stary komputer nowy samolot - to tylko pozornie OT
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.234.91.206
    !not-for-mail
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Stary komputer nowy samolot - to tylko pozornie OT
    Date: Wed, 29 Apr 2020 21:44:04 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <r8cle3$9to$1$Janusz@news.chmurka.net>
    References: <r8ciqs$7ho$1$Janusz@news.chmurka.net> <r8cjpu$a1l$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: 185.234.91.206
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 29 Apr 2020 19:44:04 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
    posting-host="185.234.91.206"; logging-data="10168";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.7.0
    X-Antivirus: Avast (VPS 200428-4, 2020-04-28), Outbound message
    Content-Language: pl
    X-Antivirus-Status: Clean
    In-Reply-To: <r8cjpu$a1l$1@dont-email.me>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:752889
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-04-29 o 21:15, heby pisze:
    > On 29/04/2020 20:59, Janusz wrote:
    >> co mamy? stare z '96 16bitowe jednostki,
    >
    > Pomijając projektowanie przez księgowych, akurat stare komputery w
    > samolocie - tak, to ma sens.
    >
    > Po piersze zapewne mają certyfikaty.
    >
    > Po drugie może nawet są zweryfikowane formalnie.
    >
    > Po trzecie im starsza technoogia tym lepiej, jesli latasz wysoko z uwagi
    > na promieniowanie.
    >
    > Po czwarte, skoro latają od N lat to wszelakie problemy zostały już
    > dawno znalezione i wykluczone. Choćby taki detal jak wibracje, kiedyś
    > czytałem jak w dużych kawałkach krzemu pojawił się rezonans mechaniczny,
    > z drganiami obudowy, ze skutkiem którego już nie pamietam (ale fatalnym).
    >
    > Moc obliczeniowa tego co lata w kosmos jest znikoma, bo wazniejsze jest
    > aby się bity nie przestawiały same. W samolotach może zagrożenie
    > mniejsze, ale ciągle większe niż na ziemii.
    Wszystko prawda ale, moc obliczeniowa za mała i błędy w oprogramowaniu
    zawiniły w katastrofach.
    "Problem w tym, że jak się wydaje, Boeing tę ,,miarę" znacznie
    przekroczył, obciążając leciwe komputery masą nowych zadań związanych z
    naprawą niedociągnięć fizycznych 737 Max. "
    "Błędy w oprogramowaniu i przeliczaniu danych doprowadziły do dwu
    katastrof, w których zginęli wszyscy pasażerowie i załogi rozbitych
    Boeingów."

    >
    > Ponadto prawda jest taka że wole jesli sterownik krytycznego urządzenia
    > zawiera minimalną ilośc kodu który został przetesowany (w tym
    > formalnie), natomiast wolałbym nie być podpinany pod respirator
    > napędzany Linuxem. Jakoś tak wszystko teraz migruje do dupnych
    > procesorów z okolic Cortex N+1 w celu migania diodą. Może więc decyzja
    > nie miała podłoża ekonomicznego, tylko ktos miał w tym Boeningu resztkę
    > mózgu.
    No nie
    "Oczywiście nie był to jedyny czynnik prowadzący do tragedii. Kolejnym
    kamykiem do ogródka Boeinga była ,,udana" próba zaoszczędzenia czasu i
    pieniędzy na szkolenie pilotów dla nowych maszyn. Aby przyśpieszyć
    wprowadzenie samolotu na rynek, akceptowano uprawnienia pilotów
    poprzednich wersji 737, o ile Ci przerobili... godzinną lekcję na iPadzie."



    --
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: