-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.234.91.206
!not-for-mail
From: Janusz <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Stary komputer nowy samolot - to tylko pozornie OT
Date: Wed, 29 Apr 2020 21:44:04 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <r8cle3$9to$1$Janusz@news.chmurka.net>
References: <r8ciqs$7ho$1$Janusz@news.chmurka.net> <r8cjpu$a1l$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: 185.234.91.206
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 29 Apr 2020 19:44:04 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
posting-host="185.234.91.206"; logging-data="10168";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.7.0
X-Antivirus: Avast (VPS 200428-4, 2020-04-28), Outbound message
Content-Language: pl
X-Antivirus-Status: Clean
In-Reply-To: <r8cjpu$a1l$1@dont-email.me>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:752889
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-04-29 o 21:15, heby pisze:
> On 29/04/2020 20:59, Janusz wrote:
>> co mamy? stare z '96 16bitowe jednostki,
>
> Pomijając projektowanie przez księgowych, akurat stare komputery w
> samolocie - tak, to ma sens.
>
> Po piersze zapewne mają certyfikaty.
>
> Po drugie może nawet są zweryfikowane formalnie.
>
> Po trzecie im starsza technoogia tym lepiej, jesli latasz wysoko z uwagi
> na promieniowanie.
>
> Po czwarte, skoro latają od N lat to wszelakie problemy zostały już
> dawno znalezione i wykluczone. Choćby taki detal jak wibracje, kiedyś
> czytałem jak w dużych kawałkach krzemu pojawił się rezonans mechaniczny,
> z drganiami obudowy, ze skutkiem którego już nie pamietam (ale fatalnym).
>
> Moc obliczeniowa tego co lata w kosmos jest znikoma, bo wazniejsze jest
> aby się bity nie przestawiały same. W samolotach może zagrożenie
> mniejsze, ale ciągle większe niż na ziemii.
Wszystko prawda ale, moc obliczeniowa za mała i błędy w oprogramowaniu
zawiniły w katastrofach.
"Problem w tym, że jak się wydaje, Boeing tę ,,miarę" znacznie
przekroczył, obciążając leciwe komputery masą nowych zadań związanych z
naprawą niedociągnięć fizycznych 737 Max. "
"Błędy w oprogramowaniu i przeliczaniu danych doprowadziły do dwu
katastrof, w których zginęli wszyscy pasażerowie i załogi rozbitych
Boeingów."
>
> Ponadto prawda jest taka że wole jesli sterownik krytycznego urządzenia
> zawiera minimalną ilośc kodu który został przetesowany (w tym
> formalnie), natomiast wolałbym nie być podpinany pod respirator
> napędzany Linuxem. Jakoś tak wszystko teraz migruje do dupnych
> procesorów z okolic Cortex N+1 w celu migania diodą. Może więc decyzja
> nie miała podłoża ekonomicznego, tylko ktos miał w tym Boeningu resztkę
> mózgu.
No nie
"Oczywiście nie był to jedyny czynnik prowadzący do tragedii. Kolejnym
kamykiem do ogródka Boeinga była ,,udana" próba zaoszczędzenia czasu i
pieniędzy na szkolenie pilotów dla nowych maszyn. Aby przyśpieszyć
wprowadzenie samolotu na rynek, akceptowano uprawnienia pilotów
poprzednich wersji 737, o ile Ci przerobili... godzinną lekcję na iPadzie."
--
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 29.04.20 21:46 heby
- 29.04.20 21:55 heby
- 29.04.20 22:05 Zbych
- 29.04.20 22:37 heby
- 29.04.20 22:57 Mirek
- 29.04.20 23:11 Zbych
- 29.04.20 23:38 Grzegorz Niemirowski
- 30.04.20 02:28 a...@m...uni.wroc.pl
- 30.04.20 08:40 heby
- 30.04.20 08:45 heby
- 30.04.20 08:52 heby
- 30.04.20 09:33 Zbych
- 30.04.20 10:05 heby
- 30.04.20 10:09 Adam
- 30.04.20 10:45 Zbych
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz