  • 11. Data: 2012-12-05 19:11:46
    Temat: Re: Stary Protel i Via do Power Plane
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 2012-12-05 11:58, pytajacy pisze:

    > Nie mówię tutaj o darmowych takich jak KiCAD czy DesignSPARK.
    > Przecież do narysowania dwuwarstwowej płytki nie potrzeba armaty jak
    > Altium czy Allegro.

    W takich zastosowaniach KiCad się jakby sprawdza. W module płytkowym
    brakuje mi bardzo możliwości kolorowania "gumek" sieci i ich
    optymalizacji na życzenie. Cholerne przyzwyczajenie z Orcada.

    --
    rry

  • 12. Data: 2012-12-06 16:05:10
    Od: Mario <M...@...pl>

    wiadomościnews:op.woso66m1bpkylh@pc-rp.bustec.pl...

    > Trochę zmieniając temat ...
    > Wiecie może dlaczego producenci wycofują ze sprzedaży stare sprawdzone
    > wersje programów do rysowania schematów i PCB?
    > Dobrym przykładem jest tutaj Protel.
    > Obecnie na rynku został chyba tylko RIMU w tej klasie, który jest
    > dobry ale ma kilka niedociągnięć.
    > Nie mówię tutaj o darmowych takich jak KiCAD czy DesignSPARK.
    > Przecież do narysowania dwuwarstwowej płytki nie potrzeba armaty jak
    > Altium czy Allegro.

    Ale wystarczy darmowy Kicad :)

    > Przecież programy do projektowania mają chyba inną specyfikę niż
    > Windows Microsoft-u?
    > Jakich programów używacie?

    Specyfika taka sama. Czemu producent ma sprzedawać za grosze stary
    program i go chcąc nie chcąc uaktualniać, czyniąc go przez to
    konkurencyjnym ( w pewnym segmencie rynku) do programu nowego?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2012-12-06 16:07:19
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2012-12-05 13:32, pytajacy pisze:

    > Ale Eagle raczej nie kupię za 1000 zł (mówię tylko o zestawie schemat
    > +PCB bez ograniczeń i bez autoroutera).
    > I nie mówię o piratach.

    A czemu musisz kupić program z ograniczeniami i niedociągnięciami
    zamiast używać program bez ograniczeń. Ja używam Kicada i uważam ze jest
    znacznie lepszy niż stary Protel.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2012-12-06 18:16:36
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    > Ale Eagle raczej nie kupię za 1000 zł (mówię tylko o zestawie schemat
    > +PCB bez ograniczeń i bez autoroutera).
    > I nie mówię o piratach.

    RS Components promuje od pewnego czasu swój wyrób o nazwie Design Spark
    PCB. Darmowy, także do prac komercyjnych. Znajomi, którzy używali
    twierdzą, że jak dla nich lepszy i od Eagle'a i KiCada. Na dodatek czyta
    i projekty i biblioteki z Eagle'a.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 15. Data: 2012-12-07 08:17:55
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    On 6 Gru, 16:05, Mario <M...@...pl> wrote:

> [...]
    > program i go chcąc nie chcąc uaktualniać, czyniąc go przez to
    > konkurencyjnym ( w pewnym segmencie rynku) do programu nowego?

    Ale dlaczego miałby go uaktualniać? Ja byłbym zadowolony gdyby był
    dopracowany
    i nie zależy mi na tym aby na jakiś wodotryskach na siłę wymyślanych
    przez producenta.
    Jedynie co dla mnie istotne, aby działał na kolejno pojawiających się
    windows-ach.

  • 16. Data: 2012-12-07 08:23:41
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    On 6 Gru, 18:16, Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl> wrote:

    > RS Components promuje od pewnego czasu sw j wyr b o nazwie Design Spark
    > PCB. Darmowy, tak e do prac komercyjnych. Znajomi, kt rzy u ywali
    > twierdz , e jak dla nich lepszy i od Eagle'a i KiCada. Na dodatek czyta
    > i projekty i biblioteki z Eagle'a.

    Nigdy nie używałem KiCada, Eagle-a czy Design Spark. Za to poznałem
    Orcad-a (10,5)
    oraz liznąłem Protela (chyba 2.8) oraz 99 SE.
    A czy Kicad podczas ręcznego prowadzenia ścieżek, prowadzi ścieżkę
    zgodnie z wcześniej zadanymi odległoiami?
    Czy można poprowadzić jak się chce, a później wywala błędy że coś jest
    za blisko?

    Ktoś się jeszcze zabrał za TURBOPCB http://turbopcb.pl/

    Czyli wychodzi na to że kupując program typu RIMU jest się czystem
    frajerem.

    pytający

  • 17. Data: 2012-12-07 10:42:12
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2012-12-07 08:23, pytajacy pisze:

    > A czy Kicad podczas ręcznego prowadzenia ścieżek, prowadzi ścieżkę
    > zgodnie z wcześniej zadanymi odległoiami?

    Kicad nie pozwoli ci postawić segmentu ścieżki jeśli nie są zachowane
    odległości.

    Ciekawi mnie, czy Design Spark też to potrafi.

  • 18. Data: 2012-12-07 12:35:53
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2012-12-07 08:17, pytajacy pisze:

> [...]
    > przez producenta.
    > Jedynie co dla mnie istotne, aby działał na kolejno pojawiających się

    No i to jest właśnie uaktualnianie. Trzeba utrzymywać team po to żeby
    zapewnić zgodność z nowymi wersjami systemów czy z łatkami do starych
    systemów. A to wszystko po to żeby dawać tanią alternatywę potencjalnym
    nabywcom nowej drogiej wersji. To by było działanie na szkodę firmy :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 19. Data: 2012-12-07 13:00:13
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    On 7 Gru, 12:35, Mario <M...@...pl> wrote:

> [...]
    > systemów. A to wszystko po to żeby dawać tanią alternatywę potencjalnym
    > nabywcom nowej drogiej wersji. To by było działanie na szkodę firmy :)

    I pewnie masz rację, tylko zastanawia mnie dlaczego jedne programy
    działają na XP i Windows 7 a inne nie.
    Nie chcę tutaj zachwalać, ale RIMU działa na XP i Windows 7. Nie znam
    się na pisaniu programów pod Windows-y ale jak widać, niektórzy
    potrafią. A Kicad czy Design Spark działa pod Windows 7?

    Rozumiem że duże firmy chcą dużo za programy do projektowania i
    rozumiem że pakiety zawierają moduły do analizy zakłóceń, moduł PSPICE
    czy moduł do VHDL itd. za które trzeba zapłacić.
    Ale chyba do zaprojektowania zwykłej płytki nie potrzebuję tych
    wszystkich bajerów.
    Ten owczy pęd przypomina mi trochę sytuację na rynku pralek:
    producenci idą w bajery (ekran dotykowy, trylion programów itd) ale
    materiały z których są robione pralki jest coraz gorszy. A receptura
    prania niezmienna od lat: woda, proszek i kręcący się bęben. Na
    dodatek pranie wyprane w pralce z bajerami nie jest czystsze od prania
    w zwykłej pralce automatycznej.

    Niestety taka jest rzeczywistość, ale gdzie tu sens?

    pytajacy

  • 20. Data: 2012-12-07 15:09:38
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2012-12-07 13:00, pytajacy pisze:

> [...]
    > się na pisaniu programów pod Windows-y ale jak widać, niektórzy
    > potrafią. A Kicad czy Design Spark działa pod Windows 7?

    Nie wiem jak Design Spark. Kicad działa pod XP, pod Windows 7 i pod
    linuksem.

> [...]
    > w zwykłej pralce automatycznej.
    >
    > Niestety taka jest rzeczywistość, ale gdzie tu sens?

    Sens jest sprzedawać. Przynajmniej według firmy żyjącej ze sprzedaży
    swojego produktu :) Trzeba nakręcać popyt na nowe produkty. Ale w tym
    celu trzeba utrudnić przedłużanie życia starym produktom.

    --
    pozdrawiam
    MD