  • Data: 2012-01-24 15:09:08
    Temat: Re: Startery TI itp.
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 24.01.2012 15:50, schrieb Jarosław Sokołowski:
    > Pan Waldemar Krzok napisał:
    >
    > [akurat tu nie ważne co napisał]
    >
    > Przyłączę się do tematu ogólnego. Kilka dni temu znalazłem u siebie
    > płytkę OLIMEX MSP430-169LCD -- http://www.olimex.com/dev/msp-169lcd.html
    > Kieyś kupiona w celu powąchania procesorów MSP430, a później zapomniana.
    > Mam pytanie: nadaje się to do tego? Założywszy, że gdybym znowu miał na
    > to ochote (lub taką potrzebę), to mogę tym, czy lepiej od razu kupić
    > jakiś starter od Texasa czy inne cóś? A jeśli tym, to jaki soft mi będzie
    > potrzebny?

    No to już jest zdrowy kombajn. Do powąchania się też nadaje, ale uczyć
    się jazdy samochodem na Ferrari może okazać się trudne. Soft możesz
    sobie ściągnąć od TI, ale niestety jest okastrowane, pełna wersja
    kosztuje dużo za dużo (>1k$). Free compiler też są, ale tu akurat nie
    mam doświadczenia. Startery Texasa są tanie i bardziej okrojone,
    dołączony kompilator zmoże ich oprogramowanie. Ja zrobiłem parę rzeczy
    na MSP430F2013 (miernik impedancji elektrod, sterownik silnika
    krokowego, interface I2C) korzystając w początkowej fazie ze startera.
    Mój student zrobił większy projekt z 4270, tu już trochę mieliśmy
    problemy z kastrowanym kompilatorem, ale jeszcze wlazło. Teraz w wolnych
    chwilach robię sobie zasilacz-kalibrator ze sterowaniem przez USB na
    MSP430Fxxxx, jeszcze nie wiem na jakim, testuję na razie małe płytki,
    które będą ze sobą połączone przez I2C, a do tego mam swój I2C interface
    na MSP430F2013.

    Waldek