    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Startery TI itp.
    Date: Tue, 24 Jan 2012 15:31:15 +0100

    Hello Sylwester,

    > Za chwilę będziesz robił miganie diody (lub coś więcej), do którego to
    > zadania kupiłeś procka +evaluation board za 15$.

    Nie - kupiłem płytkę za $4.30 a zadanie, jakie podałem jest
    ambitniejsze - sterowanie ładowarką solarną z wyszukiwaniem punktu
    mocy maksymalnej dla aktualnych warunków oświetlenia.
    Ale sam kontroler przetwornicy będzie oczywiście specjalizowany.

    Płytka za $14.50 posluzy rzeczywiscie do zabawy. Ale ambitniejszej od
    zapalania diody. Zapalanie diod zostawiam dla ATMegi.

    > Zadam pytanie inne:

    > Po co dodatkowo na płytce montować specjalistyczny scalak przetwornicy za
    > dodatkowego 1$

    0.84PLN+VAT to $1? Jak się ta złotówka nagle wzmocniła...

    > +PCB,

    A po co dodatkowa PCB?

    > który w porównaniu do możliwości procka ma niewielkie zadania.

    Ma spełniac podstawowe zadania: pilnować prądu w locie. Popracuj
    trochę z indukcyjnościami - zrozumiesz, dlaczego to tak krytycznie
    ważne. Poza tym - ma pilnować napięcia - tu równiez polecam parę
    eksperymentów z niepilnowaniem napięcia w przetwornicach dwutaktowych.
    Nie zapomnij o przygotowaniu wiadra na MOSFETy. Te spalone.

    Myslę, że pół wiaderka MOSFETów wystarczająco ostudzi Twój zapał do
    robienia wszystkiego na mikrokontrolerach.

    > Zauważ, że w szczególności można budować wszystko na CMOSach.
    > CMOS,TTL SO-16 kosztuje 0,50 zł.

    Jasne. I komparator czujnika pradu na CMOSie z progiem 2.5V to bardzo
    "szczęśliwe" rozwiązanie.

    [...]

    --
    Best regards,