  • 1. Data: 2011-03-26 19:26:29
    Temat: Stare kolumny, brak wysokich tonów.
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    Witam.
    W kolumnach Tonsil ZGB 50-8-??? nie pracują głośniki wysokotonowe, działa
    jedynie głośnik niskotonowy.
    Czy wymiana kondensatorów w zwrotnicy rozwiąże problemy czy trzeba będzie
    wymienić głośniki?

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmun

  • 2. Data: 2011-03-26 19:29:25
    Temat: Re: Stare kolumny, brak wysokich tonów.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Mar 2011 20:26:29 +0100, Dariusz Zygmunt wrote:
> [...]
    >jedynie głośnik niskotonowy.
    >Czy wymiana kondensatorów w zwrotnicy rozwiąże problemy czy trzeba będzie

    Raczej glosniki.
    Kondensatory tam zapewne foliowe, trwale, za to kopulki latwo bylo
    spalic.

    Ale mozna najpierw sprawdzic.

    J.

  • 3. Data: 2011-03-26 20:06:46
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > jedynie głośnik niskotonowy.
    > Czy wymiana kondensatorów w zwrotnicy rozwiąże problemy czy trzeba będzie

    A głośniki sprawdziłeś?

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 4. Data: 2011-03-26 20:31:28
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-03-26 20:29, J.F. pisze:

    > Kondensatory tam zapewne foliowe, trwale, za to kopulki latwo bylo
    > spalic.

    Szczególnie przy ambitnym używaniu regulatora wysokich tonów.

    > Ale mozna najpierw sprawdzic.

    Kiedyś do kopułek można było kupić same membrany, ale dzisiaj może być z
    tym ciężko, o ile nie beznadziejnie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2011-03-26 20:35:14
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-03-26 21:31, PeJot pisze:

    > Kiedyś do kopułek można było kupić same membrany, ale dzisiaj może być z
    > tym ciężko, o ile nie beznadziejnie.

    A jednak na A. leży tego trochę i to w przystępnej cenie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2011-03-26 21:42:46
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W sobota, 26 marca 2011 20:29, J. F. wyraził następujacą opinię:

    > Raczej glosniki.

    To źle, nie ma już takich w sprzedaży ...

    > Kondensatory tam zapewne foliowe, trwale

    ... więc wolałbym żeby to jednak kondensatory były :-/

    > , za to kopulki latwo bylo spalic.

    Obydwa wysokotonowe głośniki są membranowe, ale to nie znaczy że nie zostały
    spalone :-/

    > Ale mozna najpierw sprawdzic.

    Miernikiem? Można bez odlutowania końcówek?

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 7. Data: 2011-03-27 07:59:05
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-03-26 22:42, Dariusz Zygmunt pisze:

    > Miernikiem? Można bez odlutowania końcówek?

    Tak, można.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 8. Data: 2011-03-28 23:36:22
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W sobota, 26 marca 2011 20:26, Dariusz Zygmunt wyraził następujacą opinię:

    > W kolumnach Tonsil ZGB 50-8-??? nie pracują głośniki wysokotonowe,
    > działa jedynie głośnik niskotonowy.

    Tak http://czat.homelinux.net/Tonsil_ZGB_50_8_.png wygląda schemat tych
    kolumn. Wysokotonowy GDW 5/40/9 na pewno jest spalony bo miernik nie
    piszczy, GDW 9/15/10 prawdopodobnie też. Oryginalnych głośników na rynku
    pierwotnym już się raczej nie dostanie, ewentualne zamienniki Tonsilu
    "trochę" odbiegają i wymiarami i mocą, o charakterystyce w ogóle wspominał
    nie będę.

    Czy ma sens próba regeneracji tych kolumn? A jeśli tak, to jak się za to
    zabrać?

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 9. Data: 2011-03-29 06:05:10
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Dariusz Zygmunt wrote:
    > W sobota, 26 marca 2011 20:26, Dariusz Zygmunt wyraził następujacą
    > opinię:
    (ciap)

    > Czy ma sens próba regeneracji tych kolumn? A jeśli tak, to jak się za
    > to zabrać?

    Zacząć od przegladania allegro :-)

    --
    Włodek

  • 10. Data: 2011-03-29 08:01:16
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W wtorek, 29 marca 2011 08:05, Włodzimierz Wojtiuk wyraził następujacą

    > Zacząć od przegladania allegro :-)

    Noo OK, przypadki się zdarzają - mam już GDW 5/40 :-)
    Pozostaje tylko czekać aż, równie przypadkowo, pojawią się sprawne używki
    GDW 9/15

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt